اخبار داغ

گفتگو با یک حافظ قرآن در شهرستان؛

حفظ قرآن را در کنار قالی بافی و خیاطی ادامه می دادم/تا از چشمه قرآن ننوشیده اید مزه آن را درک نمی کنید

حفظ قرآن را در کنار قالی بافی و خیاطی ادامه می دادم/تا از چشمه قرآن ننوشیده اید مزه آن را درک نمی کنید
تا از چشمه ی قرآن ننوشیده اید مزه ی آن را درک نمی کنید. باید هر فردی خودش انس با قرآن را تجربه و سپس قضاوت کند، چراکه هر کسی وارد این عرصه شود پشیمان می شود که چرا زودتر زندگی خود را با قرآن گره نزده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار، قرآن نور است و انس با قرآن مایه برکت در زندگی است. زمانی که پای سخنان حافظان قرآن می نشینیم همه آن ها از حلاوت و نور قرآن برای ما می گویند، از برکت قرآن و آثار بی شمار قرآن در زندگی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم برخوار،,

در شهرستان برخوار کم نیستند از نوجوانان و جوانانی که هر کدام زندگی خود را با کلام وحی گره زده اند، کم نیستند کسانی که به حفظ قرآن رو آورده و هم اکنون در زمره حافظان کل و یا جزء قرار دارند.

,

زهره جعفری یکی از این افراد است، او که متولد ۲۸ خرداد ۵۸ در شهر دولت آباد است، متأهل و دارای ۴ فرزند (۲ دختر و ۲ پسر) و دارای مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث (در سال ۱۳۹۰) است، کسی که با پشتکار و تشویق و توکل بر خدا توانسته افتخار حفظ قرآن را نصیب خود کند و هم اکنون در لحظه لحظه عمر خود حضور قرآن و برکات آن را لمس کند.

,

*از چه سالی شروع به حفظ قرآن کردید و چقدر طول کشید؟

, *از چه سالی شروع به حفظ قرآن کردید و چقدر طول کشید؟,

از سال ۸۰ شروع به حفظ ویژه کردم و طی مدت سه سال حافظ کل قرآن کریم شدم، برای نیز به مهد قرآن اصفهان واقع در خیابان هشت بهشت مراجعه می کردم.

,

*مشوق و هدف شما برای حفظ قرآن چه بود؟

, *مشوق و هدف شما برای حفظ قرآن چه بود؟,

از سال ۷۲ که مؤسسه مهد قرآن کریم در شهر دولت آباد فعالیت خود را آغاز کرد، جرقه ای برای شروع حفظ در من زده شد، مشوق اصلی من نیز خانواده و دایی بنده که وی نیز حافظ قرآن بود، بودند.

,

حفظ را ابتدا با هفته ای نصف صفحه شروع کردم و بعد از ازدواج به حفظ مستمر پرداختم.

,

*انس شما با قرآن چه تاثیری در زندگی شخصی شما گذاشته است؟

قرآن بدون شک تاثیر فراوانی در زندگی هر فردی می تواند داشته باشد، نور قرآن دلها را شاد و پر از هیجان می کند که من آن را در زندگی خود تجربه کردم به طوری که با آغاز حفظ قرآن، شور و شوق فراوانی برای یادگیری در من ایجاد شده بود که قابل وصف نبود.

, *انس شما با قرآن چه تاثیری در زندگی شخصی شما گذاشته است؟,
,
,

*کدام آیه از قرآن بر روی شما تاثیر زیادی داشته و یا جالب بوده است؟

آیات ۲۲ و ۲۳ سوره حدید؛ مَا أَصَابَ مِن مُّصِیبَهٍ فِی الْأَرْضِ وَلَا فِی أَنفُسِکُمْ إِلَّا فِی کِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَا إِنَّ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرٌ ﴿۲۲﴾، لِکَیْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَکُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاکُمْ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ﴿۲۳﴾.

, *کدام آیه از قرآن بر روی شما تاثیر زیادی داشته و یا جالب بوده است؟,
,
,

*تا چه اندازه اوقات فراغت و زمان خود را برای خواندن و حفظ قرآن اختصاص می دهید؟

, *تا چه اندازه اوقات فراغت و زمان خود را برای خواندن و حفظ قرآن اختصاص می دهید؟,

بستگی به شرایط دارد اما به طور کلی روزانه چهار الی پنج ساعت و برخی اوقات بیشتر از پنج ساعت، به قرائت قرآن می پردازم.

,

*قرآن چه تاثیرات تربیتی و اخلاقی در شما گذاشته است؟ آیا برای شما آرامش بخش و مفرح بوده یا کسل کننده و مشکل؟

جواب واضح است، مسلماً آرام بخش بوده است. وقتی فردی به تلاوت قرآن می پردازد این احساس را دارد که از تمام دنیا جدا می شود و در آسمانها سیر می کند و پر از شادی و شور و هیجان می شود، روحیه فرد تقویت می شود و حتی در رشد و تعالی اخلاقی انسان نیز تاثیر بسزایی دارد.

, *قرآن چه تاثیرات تربیتی و اخلاقی در شما گذاشته است؟ آیا برای شما آرامش بخش و مفرح بوده یا کسل کننده و مشکل؟,
,
,

*روش شما برای حفظ قرآن چه بوده است؟

روش ما روش روش سه بار تکرار بود با ترتیل استاد پرهیزگار بود.

, *روش شما برای حفظ قرآن چه بوده است؟,
,
,

*چه توصیه ای برای علاقمندان به قرآن دارید؟

تا از چشمه ی قرآن ننوشیده اید مزه ی آن را درک نمی کنید. باید هر فردی خودش انس با قرآن را تجربه و سپس قضاوت کند، چراکه هر کسی وارد این عرصه شود پشیمان می شود که چرا زودتر زندگی خود را با قرآن گره نزده است.

, *چه توصیه ای برای علاقمندان به قرآن دارید؟,
,
,

*به نظر شما قرآن وقت و زمان شما را برکت داده است؟ چطور؟

, *به نظر شما قرآن وقت و زمان شما را برکت داده است؟ چطور؟,

وقت من بطور توصیف ناپذیری برکت پیدا کرده بود، به طوری که در حین حفظ قرآن به کارهای دیگر مشغول بودم و همه را به خوبی انجام می دادم از قبیل تربیت فرزندانم، خیاطی، قالی بافی و… و مانند این بود که یک آهن ربا با قدرت زیادی ما را به سوی قرآن می کشید.

,

همه ما در آن دوره، سختی در این راه زیاد می کشیدیم اما هیچ یک از این موانع، مانع جدا شدن ما از این راه نمی شد. قرآن مانند چشمه زلالی شده بود که هرچه از او می نوشیدیم سیر نمی شدیم و شوق ما برای دستیابی به فرازهای دیگر قرآن تمامی نداشت.

,

آن سال ها هیچ گاه دیگر در زمان ما تکرار نمی شود و از یاد و خاطره ها پاک نخواهد شد. شیرین ترین دوران زندگی من همان سال هایی بود که به کار حفظ تخصصی می پرداختم؛ فارغ از زرق و برق دنیای فانی، غرق در نور و معنویت قرآن، شناور در دریای بی کران و پررمز و راز قرآن.

وقتی کار حفظ را شروع کردم تا سوم راهنمایی نخوانده بودم، به برکت حفظ قرآن هم حافظ شدم و هم با داشتن دو تا مقطع لیسانس ادامه دادم. حفظ قرآن را در کنار قالی بافی و خیاطی ادامه می دادم و بعد از گرفتن لیسانس به برکت قرآن، خداوند دو فرزند دیگر به من داد و بعد از آن هم مشغول به خواندن رشته مشاوره و روانشناسی شدم. دو سالی هم در این زمینه کار کردم و از سال ۷۶ به بعد توفیق مربی گری قرآن را داشتم. در حال حاضر با داشتن سال ها تجربه ی کار قرآنی با همه ی سنین و مدارکی که کسب کردم، همه و همه و فرزندانم را مدیون قرآن هستم.

,
,
,

تهیه و تنظیم: فاطمه هاشمیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه