اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

پیرامون مساله حجاب، اطلاع رسانی دقیق وعالمانه صورت نگرفته است

پیرامون مساله حجاب، اطلاع رسانی دقیق وعالمانه صورت نگرفته است
استاد حوزه و دانشگاه، یکی از عوامل ترویج بی حجابی را کم کاری شدید مسئولین فرهنگی کشور و رسانه ها عنوان کرد و گفت: پیرامون مساله حجاب، اطلاع رسانی دقیق، هنرمندانه و عالمانه صورت نگرفته است ، همچنین در خصوص بی حجابی و مضرات آن اطلاع رسانی کافی و کارشناسانه انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، حجت الاسلام جلیل طاهریان با اشاره به پیامد های بی حجابی اظهار کرد:  جامعه ما یک جامعه خانواده محور است و بی حجابی منجر به افزایش خیانت بین زوجین و فروپاشی خانواده ها شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

وی تصریح کرد: بی حجابی مردها را تشویق به بی وفایی کرده و به فروپاشی خانواده ها و در پی آن به فروپاشی اجتماعی منجر خواهد شد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دومین معضل نشات گرفته از ترویج بی حجابی در جامعه ، ترویج بی دینی و لاابالی گری و بی اعتنایی به احکام شرعی است ابراز کرد: نظام ما یک نظام دینی و استوار بر پایه اعتقادات مردم است و هرگاه دین مورد بی اعتنایی قرار گیرد، درواقع پایه های حکومت دینی سست می شود و حتی حکومت دینی در معرض فروپاشی قرار می گیرد.

,

حجت الاسلام طاهریان افزود: سومین پیامد حاصل از بی حجابی این است که توجه افراد جامعه از امور جدی مانند معنویت، تولید، عدالت خواهی و سازندگی معطوف به سمت مصرف گرایی، مدپرستی  و امور تفننی معطوف می شود.

,

وی تصریح کرد:  بخش عظیمی از جامعه  ما را نیروی جوان تشکیل می دهد که بر اثر این پیامد منفی، به جای اینکه وقت خودشان را صرف تفکر، عقلانیت و تولید در همه عرصه ها بکنند، وقت، توان و سرمایه خود را صرف شهوت و هواهی نفسانی می کنند.

,

استاد حوزه با اشاره به اینکه تاثیر منفی این معضل برای خود فردی بی حجاب این است که از ارزش های انسانی خالی می شود ابراز کرد: کسی که با بی حجابی می خواهد خود را مطرح کند، درواقع با جسمش می خواهد خودش را نشان دهد و این بدین معناست که این فرد، فاقد ارزشهای اسلامی و انسانی است.

,

حجت الاسلام طاهریان اذعان کرد: فرد بی حجاب، اگر  دارای ارزش قابل ارائه انسانی مانند تخصص، عقلانیت، تفکر و دانش بود، دیگر نیازی به ارائه و عرضه جسم نداشت تا مورد توجه قرار گیرد.

,

وی با اشاره به آیه کریمه قرآن بیان کرد:  بعضی از انسان ها  آنقدر تنزل پیدا می کنند که مانند حیوانات و بلکه پایین تر و پست تر آن ها می شوند  و بی شک دختری که بی حجاب است مصداق بارز این آیه می باشد که به طور علنی فریاد می زند ، من هیچ ارزش انسانی قابل عرضه ای ندارم و فقط جسم قابل عرضه دارم، لطفا به جسم من توجه کنید.

,

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تردیدی نیست بدترین توهین به یک زن این است که مردم نه به عنوان یک انسان بلکه به عنوان یک سوژه جنسی به وی  نگاه کنند.
حجت الاسلام جلیل طاهریان  با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی خود مروج بی حجابی در جامعه هستند ابراز کرد: علل گسترش معضل بدحجابی یا همان بی حجابی در جامعه ما گوناگون می باشد.

,
,

وی اضافه کرد:  یکی از این علل این است که در جامعه ما،  مضرات و پیامدهای منفی  بی حجابی گفته نشده است و یا بعبارتی  به هیچ عنوان این مشکل تبیین نشده است و سازوکارهای جامعه به سمتی نرفته که افراد را به حجاب تشویق کند و برعکس افراد را به بی حجابی سوق داده اند.

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فشار های بین المللی اظهار کرد: در تهاجم فرهنگی و پس از آن ناتوی فرهنگی و سپس در جنگ نرم با موج لجام گسیخته ای از تبلیغات و تحرکات خارج از مرز ها روبرو هستیم که جوانان کشور ما را بمباران و آنان را به بی حجابی و برهنگی تشویق می کنند.

,

حجت الاسلام طاهریان عامل دیگر ترویج این معضل اجتماعی را کم کاری شدید مسئولین فرهنگی کشور و رسانه ها عنوان کرد و گفت: پیرامون مساله حجاب، اطلاع رسانی دقیق، هنرمندانه و عالمانه صورت نگرفته است ، همچنین در خصوص بی حجابی و مضرات آن اطلاع رسانی  کارشناسانه  انجام نشده است.

,

وی افزود: نتیجه این کم کاری این است که در یک همکاری نانوشته اما واقعی میان مسئولین غافل و بی تعهد داخلی و دشمن خارجی بخش قابل توجهی از جوانان ما قربانی بی حجابی شده اند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه دستگاه های کشور حتی دستگاه هایی که ممکن است به ظاهر ارتباطی با فرهنگ نداشته باشند، در خصوص مساله ای به نام پوشش درگیر هستند تصریح کرد: همه ارگان ها اعم از وزارت صنعت و معدن و بازرگانی گرفته تا نیروی انتظامی همچنین دستگاه های فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه ها و صدا و سیما و رسانه ها ، حتی وزارت راه و شهرسازی همه یا به طور مستقیم و یا غیر مستقیم درگیر این موضوع هستند.

,

حجت الاسلام جلیل طاهریان ابراز کرد: وجود یک نهاد هماهنگ کننده در این زمینه ضروری است تا همه دستگاه ها به طور هماهنگ در این حوزه حرکت کنند.

,

وی با بیان اینکه برای اصلاح پوشش جامعه، باید هم پوشش مورد نظر دین ترویج داده شود و هم جامعه به سمت حجاب و پوشش دینی تشویق شود گفت: این مهم از طرفی با آگاهی دادن و ارائه راهکارهای فرهنگی و هنری از طریق الگو سازی  اجرا می شود و از طرفی با تشویق روشی هایی مانند اقناع فرهنگی، هنری و عمومی .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه