اخبار داغ

گرایش به بی حجابی با بهانه ی مد، هنجار شکنی است؛

هنجارشکنی اجتماعی با نام مد و تیپ/ مد و آرایش بهانه ای برای بی رنگ کردن ارزش های اسلام است

هنجارشکنی اجتماعی با نام مد و تیپ/ مد و آرایش بهانه ای برای بی رنگ کردن ارزش های اسلام است
حجاب در کشور ایران یک هنجار است و حضور در اجتماع با ظاهری آرایش کرده و پوشش نامناسب در حقیقت هنجار شکنی محسوب می شود که آسیب های متعددی را در پی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبریه، این روزها ویترین مغازه ها با لباس های کوتاه، تنگ و بدن نما در رنگ های مختلف تزیین شده است و به بهانه مد روز و تیپ جدید مشوق بی حجابی جوانان خصوصا دختران و زنان شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , صبریه,

 

,

گرایش به مد و آرایش بازار البسه و لوازم آرایش ها را رونق داده واهمیت حجب وحیا را به سخره گرفته است و آشکارا بدحجابی و بی حجابی را ترویج می دهند.

,

 

,

متاسفانه بیشتر مغازه های شهر را به دنبال یک پوشش کامل و مناسب باید گشت چون پوشش کامل را دمده تلقی می کنند و این یعنی القای خواسته دشمنان برای کمرنگ کردن ارزش های ناب اسلام که ارزش گذاری زن را پایه گذار بوده است.

,

 

,

حجاب گزندها و آسیب‌های اجتماعی را می کاهد

, حجاب گزندها و آسیب‌های اجتماعی را می کاهد,

 

,

حجت الاسلام اسلام خدادوست مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گویی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبریه اظهار داشت:این مطلب که حجاب مصونیت از هر آسیب و گزندی است برای زنان فرهنگ سازی شود و تصور بی کلاس بودن نیز از ذهن ها پاک گردد.

,

 

,

وی ادامه داد: زیبا و قابل فهم جلوه دادن الگوهای حجاب و دلایل محجبه بودن در افزایش گرایش به عفاف و حجاب نقش موثری خواهد داشت.

,

 

,

خدادوست با ابراز تاسف از تولیدکنندگان و فروشندگان نسبت به توزیع البسه نامناسب ،محرک و مروج فساد گفت: بیشتر مغازه ها مانتو،پالتو کوتاه  جذب و بدن نما را در ویترین ها و بنرهای تبلغی خود قرار داده اند که این کار هم در ترویج بی حجابی بی تاثیر نیست.

,

 

,

وی الگوهای سینما را نیز در ترویج بدحجابی موثر دانست و افزود: عدم کنترل بر پوشش بازیگران ایرانی  و تولیدکنندگان لباس های زنانه داخلی با جنگ فرهنگی غرب توسط ماهواره و تلگرام در افزایش تمایل افراد جامعه به پوشش های تبلیغی با اثری مستقیم در هنجار شکنی اجتماعی و جایگزینی فرهنگ پوششی غرب هم سو شده است.

,

 

,

خدادوست ابراز داشت: داشتن احساس مسئولیت در قبال کشور و فرهنگ آن یک وظیفه است هرچند این امر بعد از حفظ ارزش انسانی ملاک است و بی حجابی با بی ارزش نمودن خود فرد به عنوان ابزاری برای تماشای دیگران علاوه برسقوط هویت و ارزش انسانی ، احساس مسئولیت را نیز می کاهد.

,

 

,

مد و آرایش بهانه ای برای بی رنگ کردن ارزش های اسلام است

, مد و آرایش بهانه ای برای بی رنگ کردن ارزش های اسلام است,

 

,

یک بانوی محجبه کرمانشاهی با گلایه ی  از اینکه افراد محجبه مورد بی توجهی قرار می گیرند گفت: نبود لباس های مناسب برای افراد محجبه در شهر باعث صرف وقت زیادی برای خرید لباس و گاه از ناچاری دوختن لباس می شود و البته لباس های محجبه از لباس های بی حجاب بسیار گران تر هستند.

,

, ,

بهجت عباسی ادامه داد: نبود امتیازات برای افراد محجبه مانند قبل که پیش از گزینش هر فردی در اداره یا هر پستی به نوع پوشش و حیا توجه می شد و این امر تبلغی و محرکی مناسب برای محجبه شدن بود ولی در حال حاضر حتی معلمان نیز در گزینش مشمول چنین ضوابطی نمی شوند.

,

 

,

وی گفت: بی توجهی به مقوله پوشش و بد جلوه دادن چادر در فیلم ها و سریال های تلویزیون که فقط افراد فقیر یا زنان زندانی استفاده می کنند بسار تاثر برانگیز است پس می توان گفت که این اقدامات حجاب را بی ارزش می کنند.

,

 

,

عباسی افزود: جا انداختن این موضوع که حجاب یعنی ارزش و فرد محجبه نیز دارای هویت و شخصیتی کامل است توسط برنامه های صدا و سیما ، تدوین و اعمال قوانین رعایت حجاب در ادارات، مدارس و دانشگاه ها ممکن می شود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه