اخبار داغ

پژوهشگر فضای مجازی:

عصر حاضر، عصر شکوفایی شبکه های اجتماعی است/ فراگیری مهارتهای سواد رسانه ای یک ضرورت است

عصر حاضر، عصر شکوفایی شبکه های اجتماعی است/ فراگیری مهارتهای سواد رسانه ای یک ضرورت است
یک پژوهشگر فضای مجازی گفت: ضروری است تا با فراگیری و ترویج مفاهیم و مهارتهای سواد رسانه ای، فضای مجازی را به فرصتی برای پیشرفت و تعالی خود و خانواده هایمان بدل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوید کمالی محقق و پژوهشگر فضای مجازی در گفت و گو با نسیم زنجان اظهار داشت: شکی نیست که عصر حاضر عصر رسانه ارتباطات و به عبارت بهتر شکوفایی شبکه های اجتماعی است؛ بطوری که در عصر حاضر کمتر کسی را می توان یافت که به نوعی تحت تاثیر این شکل نوین از ارتباطات بین بشری نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

کمالی افزود: قطعا جوان امروز بر خلاف گذشته های دور، دیگر محدودیت های گذشته را ندارد و هر لحظه فارغ از مکان می تواند با هر نقطه ای از جهان که مایل باشند ارتباط برقرار کند.

,

وی تصریح کرد: لذا باید بپذیریم که فضای مجازی یا به عبارت بهتر زندگی در محیط های مجازی امروزه بخشی از حیات واقعی هر فرد و خصوصا جوانان محسوب می شود.

,

پژوهشگر فضای مجازی خاطرنشان کرد: جالب اینکه از ویژگی های مهم رسانه های پست مدرن عصر حاضر به این ویژگی باید تاکید ویژه کرد که این نوع رسانه ها به راحتی در اختیار افراد با سبک ها و هنجارهای مختلف اجتماعی قرار گرفته اند و این امر به مرور سبک تربیت، آموزش، روابط خانوادگی و اجتماعی و حتی روابط سیاسی و اقتصادی  را متاثر ساخته است که برخی از آنها مثبت و برخی نیز منفی بوده اند.

,

وی افزود: بنابراین برای مدیریت تاثیرات این فضا و ایجاد تعادل در این محیط های نوین ارتباطی، برخورداری از یکسری مهارت های فنی و فناوری  الزامی جلوه می کند.

,

کمالی با بیان اینکه امروز فضای مجازی تبدیل به یک شمشیر دولبه شده است، اظهار داشت: امروزه تلفن همراه هوشمند به عنوان یک ابزار ارتباطی رایج و در دسترس عموم است.

,

وی اذعان کرد: این وسیله امروزه به مثابه یک ابزار نوین اطلاع رسانی علاوه بر داشتن کاربردهای گسترده در حوزه های گوناگون خبر رسانی، ارتباط دهی، تداوم بخشی، مفرح سازی، تحریک پذیری زمینه ساز برخی پیامدهای نامناسب اجتماعی مانند اعتیاد روانی، تزلزل ارزش ها، کاهش تعاملات اجتماعی، زوال تدریجی ادبیات ملی، بلوغ زودرس، ارتباطات غیراخلاقی شده است.

,

این پژوهشگر فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است تا با فراگیری و ترویج مفاهیم و مهارتهای سواد رسانه ای، فضای مجازی را به فرصتی برای پیشرفت و تعالی خود و خانواده هایمان بدل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه