اخبار داغ

بیکاری؛ گورخوابی مدرن!

بیکاری؛ گورخوابی مدرن!
گورخوابی های بسیاری در جامعه امروزی وجود دارد که در حال وقوع است و شاید گاهاً لنز دوربین خبرنگاران جهانی شدن آن گورخواب ها را رقم می زنند؛ آمار تکان دهنده بیکاری و مهاجرت و عدم توسعه یافتگی در مناطق محروم از جمله عواملی است که شاید نوعی گورخوابی مدرن را در جهان امروزی برای جوانان و ... موجب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، پدیده گورخوابی در حالی ذهن اکثر مردم را درگیر کرده است که عوامل مختلفی در شکل گیری و امتداد آن نقش دارند و این رخداد را می توان در هر برهه از زمان و در هر شرایطی به سمع و نظر مسئولین و مردم رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

در این گزارش به نقش فرهنگ اجتماعی و همچنین توسعه اقتصادی در بروز آسیب های اجتماعی که قطعاً رابطه تنگاتنگی را در به وجود آوردن گورخوابها دارد، اشاره می کنیم.

,

بدور از هرگونه توهین و اتهام به ملت بزرگ ایران، باید قبول داشت که امروزه نقش فرهنگ اجتماعی و توسعه اقتصادی در منطقه الزامیست انکارناپذیر، که در صورت عدم وجود آنها جامعه دچار انحراف طبقاتی یا به عبارتی دچار چالش اجتماعی و اقتصادی می شود.

,

لازمه برخورداری از این ارکان که بتبع نیازمند توجه مسئولین است، برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی و همچنین داشتن جامعه ای توسعه یافته است؛ این مهم شاید 100 درصد اختلال های اجتماعی و طبقاتی را در جامعه مرتفع نسازد ولی یقیناً موثرترین عامل به وجود آمدن مجموعه ای توانمند با ظرفیت های غنی خواهد بود.

,

همانطور که اشاره شد توجه و دخیل بودن مسئولین در عدم به وقوع پیوستن گورخواب های مدرن در جامعه که بیکاری، مهاجرت، اعتیاد، طلاق و ... از جمله آنهاست؛ امری انکارناپذیر می باشد که می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

,

واقعیتی که نمیتوان از آن گریخت، شکاف طبقاتی بین مردم، عدم توجه به اقشار فقیر جامعه، به وجود آوردن انحراف در سیستم های دولتی و نیمه دولتی و پدیده ای نه چندان نو ظهور به نام فیش های کثیف و ... است که معضلات اجتماعی روز را به وجود می آورد؛ بحران اقتصادی، بیکاری ها، فقر، مهاجرت و اعتیاد و طلاق، انواع و اقسام آسیب های اجتماعی را موجب می شود که جدیدترین ورژن خود را با عنوان عجیبی به نام گورخوابی وارد اجتماع کرده است.

,

همانطور که اشاره شد حتما نباید اشخاصی با هزاران دغدغه اقتصادی و اجتماعی شب خود را در گورها روز کنند تا از آن به عنوان نماد زیر خط فقر و یا گورخواب یاد شود؛ بلکه هم اکنون گورخوابی ها متشکل از انواع و اقسام معضلات اجتماعی همچون "بیکاری" است که گورخوابی مدرن را شکل می دهد.

,

اگر های بسیاری است که اگر به آنها توجه می شد شاید گورخوابها هم اکنون به عنوان صاحبان مشاغل در مسیر های متعددی از زندگی خود حرکت می کردند.

,

اگر بیکاری به این شدت نبود افراد معتاد بسیار کمتر می شدند و با رونق درآمدی مردم، خود مردم مشکلاتشان را حل می کردند و حتی نیاز به ارگان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نبود.

,

اگر مسئولان بازار کار را متوازن پیش می بردند و برای همه اقشار جامعه تولید شغل و ثروت می کردند این نوع آسیب ها به شدت کاهش می یافت.

,

اگر رکود و تورم متناسب با جیب و معیشت مردم بود شاید گورخواب های بسیاری در خانه هایشان زندگی می کردند.

,

اگر شکاف طبقاتی بین مردم و مسئولین نبود اقتصاد جامعه بیانگر چیز دیگری بود و اگر ...

,

جمعیت شاغل کشور 22 میلیون نفر و جمعیت بیکار حدود 6 میلیون نفر است. 30 درصد جمعیت کشور غیرفعال هستند و سالانه حدود 800 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه به بیکاران اضافه می شوند.

,

متاسفانه شهرستان کوثر هم همانند دیگر نقاط کشور از معضل اجتماعی بیکاری مبرا نبوده و بنا به آمار سالهای گذشته این شهرستان بیش از 800 نفر بیکار دارد؛ هر چند بنا به موقعیت اقتصادی و اجتماعی کشور این آمار در سالهای اخیر سیر نزولی به خود گرفته است.

,

در این شرایط تنها راه حل مشکلات اقتصادی اقدامات جهادی عاقلانه و عالمانه است، اقداماتی که عجولانه و در 20 دقیقه تصویب یا عملی نشود، یک تیم فکری قوی آن را پشتیبانی کند و حداقل بی توجهی ها به اقدامات کاسته شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه