اخبار داغ

آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

دعوای رسانه‌ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست/ تخریب قوه قضائیه ترفند دشمن است/ قوه قضائیه قاطعانه علیه پرونده‌های فساد حکم دهد

دعوای رسانه‌ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست/ تخریب قوه قضائیه ترفند دشمن است/ قوه قضائیه قاطعانه علیه پرونده‌های فساد حکم دهد
امام جمعه موقت تهران گفت: قوه قضائیه که شدیدا مورد حمله است به پرونده‌های فساد با سرعت و دقت بیشتری بپردازد و آنها را رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما باید دغدغه دین داشته باشیم و اینطور نباشد که فکر کنیم تبلیغ دین فقط کار روحانیت است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خاتمی با اشاره به معضل دروغ اظهار داشت: امیدوارم همان‌هایی که می‌گویند دروغگویی در جامعه شایعه شده خودشان دروغ نگویند. دروغ با ایمان سازگار نیست. اگر به مسئولی گفتند که آمار را دست‌کاری کن و او به اصول دین پایبند باشد می‌گوید من دست به این آمار نمی‌برم حتی اگر اخراجم کنید.

,

وی افزود: یا اگر کسی به رسانه دسترسی دارد و به او بگویند این دروغ را بنویس اگر بگوید اهل دروغ نیستم حتی به بهای کم شدن مخاطبانم نشان می‌دهد یک مومن واقعی است.

,

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دهه بصیرت هستیم و حماسه‌های 9 و 19 دی هر دو حماسه وحدت بودند، گفت: امسال مراسم 9 دی در سراسر کشور با شکوه بسیار شکل گرفت.

,

خاتمی گفت: 9 دی نماد وحدت ملت ما در پاسداری از انقلاب است و حماسه 9 دی تکمیل حماسه 19 دی بود. این دو حماسه شباهت‌های فراوانی دارند.

,

وی ادامه داد: جرقه حماسه 19 دی را حمایت از ولایت زد و اکنون نیز حماسه‌سازان 9 دی در صحنه هستند. 

,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فتنه 88 گفت: فتنه‌گران در آن زمان فریب‌کاری کردند و دم از حقوق مردم زدند. آنها سرمایه مردم را به آتش کشیدند و اسمش را گذاشتند دفاع از مردم. در فتنه 88 تقلب رمز آشوب بود و بصیرت مردم در حماسه 9 دی حرف آخر را زد. 

,

خاتمی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 آمریکا و رسانه‌هایش تمام قد به حمایت از فتنه‌گران آمدند و اوباما اسم یکی از فتنه‌گران را به صراحت آورد و انگلیس روباه پیر امکانات رسانه‌آی خود را دربست در اختیار آنها گذاشت و پرز آنها را سربازان خود نامید.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما نیازمند وحدت هستیم و وحدت با شعار به دست نمی‌آید بلکه باید در هدف وحدت داشته باشیم وحدت‌مان در محور ولایت باشد. ادبیات تکریم داشته باشیم و بدانیم که وحدت با تخریب شکل نمی‌گیرد. همینطور مسئولان تحمل و سعه صدر داشته باشند و از تهمت و دروغ پرهیز کنیم. 

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نیازمند بصیرت هستیم گفت: دشمن تا زمان انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری روی چند نقطه تاکید کرده است. یکی ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن جامعه و دیگری تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضائیه است. 

,

خاتمی افزود: دشمن همچنین فضای مجازی را آکنده از تهمت و دروغ کرده است. از طرفی باید بدانیم دعوای رسانه‌ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست و باعث می‌شود دشمنان در تحلیل‌هایشان اعلام کند این دعواها نشان می‌دهد فساد در ایران سیستماتیک شده است.

,

وی ادامه داد: امام و مقام معظم رهبری از مایوس کردن مردم بسیار بیزار بودند و رسانه‌ها اگر می‌خواهند دین خود را انقلاب ادا کنند باید امید را در جامعه بدمند. 

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قوه قضائیه که شدیدا مورد حمله است به پرونده‌های فساد با سرعت و دقت بیشتری بپردازد و به آنها رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کند. 

,

خاتمی تاکید کرد: برای قوه قضائیه مطرح نباشد که فساد مربوط به این دولت است یا دولت قبل یا دولت‌های قبل‌تر. مردم از قوه قضائیه عدالت می‌خواهند. 

,

وی در پایان بااشاره به اوضاع مقابله با داعش در عراق گفت: امیدوارم به زودی خبر پیروزی ارتش عراق و حشدالشعبی را در موصل بشنویم.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه