اخبار داغ

بررسی پیشنهاد بحث برانگیز دولتی ها برای عقیم کردن زنان کارتن خواب؛

نادری: تلاش دولتی ها برای عقیم سازی زنان کارتن خواب یعنی پاک کردن صورت مسئله/ ابراهیمی: باید مشکل گورخواب ها را به صورت ریشه ای حل کرد

نادری: تلاش دولتی ها برای عقیم سازی زنان کارتن خواب یعنی پاک کردن صورت مسئله/ ابراهیمی: باید مشکل گورخواب ها را به صورت ریشه ای حل کرد
مدتی است که بحث گورخواب ها و کارتن خواب ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،همهمه ای به پا کرده است و از طرفی دیگر، پیشنهاد دولتی ها برای عقیم سازی زنان کارتن خواب برای پایان دادن به این معضل اجتماعی جای سوال دارد؛اقدامی که نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه برخلاف شرع و اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، دیدن افراد معتاد و بی سرپناه در جای جای شهر بخصوص در مناطق فقیرنشین، دیگر برای خیلی از ما عادی و طبیعی شده تاحدی که به سادگی از کنار آنها رد می شویم و دست آخر ممکن است تنها چند سکه ناقابل را نثارشان کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

همین بی توجهی و ساده رد شدنهای دیروز ما باعث شده که معضلات یکی پس از دیگری گریبان جامعه را بگیرند و عده ای را حتی شده برای بازه زمانی خاص به تکاپو اندازد. با وجود آن که دیگر این باور بین همه مردم جا افتاده که معتاد یک بیمار است و باید روشهای درمانی خاصی را برای بهبود آنها پیش گرفت اما متاسفانه همه به دست یکدگیر نگاه می کنند و اقدامات موثری برای آنها تاکنون نشده که اگر می شد این همه کارتن خواب و بی خانمان را در لابه لای آهن های پل ها، زیر تابلوهای تبلیغاتی و ایستگاههای تاکسی و اتوبوس نمی دیدیم.

,


این موارد درحالی است که بسیاری از این معتادان و بی خانمانها در آرزوی خوابیدن در جایی نرم و خوردن غذایی گرم هستند اما حتی گرم خانه های ما دیگر کفاف آنها را نمی دهد و کسی هم پناه در گرم خانه ها را به آنها پیشنهاد نمی کند.

,
,


اما معضل کارتن خوابی برای امروز و دیروز نیست و چندین سال است که جامعه با آن کلنجار می رود ثمره رسیدگی کم و غافل بودن از حال همدیگر باعث شده کارتن خوابی به معظل پیچیده و جدیدتری به نام گورخوابی تبدیل شود. زمستان سرد و نداشتن سرپناهی امن زندگی برخی از معتادان را در گور مقدر کرده است.

,
,


شاید اگر آن فردی که برای اولین بار گورخوابهای نصیرآباد را دید همانند خیلی از ما بیخیال و بدون توجه از کنار آن رد می شد سالیان دیگر هم کسی از حالشان خبر نمی گرفت و مشکلی به مشکلات دیگر اضافه می شد اما چند عکس و یک اصطلاح گورخوابی چالشی جدید به راه انداخت تاجایی که حتی دانشجویان هم به فکر راه چاره هستند.

,
,


در حالی که بعد از انتشار عکس های مختلفی از گورخواب ها جمعی از مسئولان به صحبت درباره رفع چالش فوق پرداختند و حتی عده ای اظهار نظر کردند که با وجود آنکه فرماندار شهریار وعده داده بود، وضعیت افراد بی‌خانمانی که در گورهای خالی گورستان نصیرآباد شهریار می‌خوابند رسیدگی شود اما با ضرب و شتم ین کار صورت گرفت.

,
,

چرایی ارائه پیشنهاد عقیم‌سازی بی‌خانمان‌ها از سوی برخی دولتی‌ها

, چرایی ارائه پیشنهاد عقیم‌سازی بی‌خانمان‌ها از سوی برخی دولتی‌ها,


مولاوردی معاون رئیس جمهور وقتی درباره پدیده زنان کارتن خواب مورد سئوال قرار می گیرند از بررسی نسخه «عقیم سازی» سخن به میان می آوردند و زمانی که ماجرای گورخوابهای شهریار در شبکه های اجتماعی بالا گرفت، برخی روزنامه نگاران اصلاح طلب صراحتا از ضرورت عقیم سازی آنان سخن به میان آوردند و با اینکه پول دولت خرج آنها شود، انتقاد کردند!

,
,


اینکه عقیم کردن زنان و مردان کارتن خواب یک راه حل در دست بررسی در دولت می‌باشد، نشانگر ریشه‌های خاص فکری این جماعت در نگاه به مسائل و معضلات اجتماعی است. از طرف دیگر آنچه استاندار تهران افاضه فیض نموده است که گور خواب‌ها معتادان متجاهرند و گمان نکنم که در تهران بی‌خانمان داشته باشیم! به سادگی یعنی اینکه این به اصطلاح معتادان متجاهر به هیچ وجه داخل آدم حساب نمی‌شوند وگرنه در گور خوابیدن و زیستن هر چقدر هم که تعریف‌مان از خانه را موسع کنیم، عین بی‌خانمانیست. از طرف دیگر معتادانی که به چنین فلاکتی کشیده شده اند اگر امکانش را داشته باشند بدون شک برای خودشان خانه و سر پناهی دست و پا خواهند کرد و بی‌خانمانی و فلاکت شرایطی است که بر آنها عارض شده است و آنها به شکل ژنتیکی بی‌خانمان نبوده‌اند. توجه به این مساله بدیهی که وجود کارتن خواب‌ها و گور خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها، یک عارضه اجتماعی است و ممکن است در صورت جمع شدن پاره‌ای شرایط برای همه ما رخ بدهد، عامل اساسی در یکطرفه به قاضی نرفتن در مواجهه با آن است.

,
,

علما دربرابر عقیم‌کردن گورخواب‌ها سکوت نکنند

, علما دربرابر عقیم‌کردن گورخواب‌ها سکوت نکنند,

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره موضع گیری‌های اخیر درباره عقیم سازی گروه‌های آسیب پذیر در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: درد عمیق اینجاست که در نظام اسلامی سخن از عقیم کردن انسان‌ها به میان آید به قصد پاک کردن صورت مساله اصلی که همانا فقر این افراد و ناتوانی دولت در رفع این معضل است، در حالی که در دین مبین اسلام عقیم کردن بعض از حیوانات نیز منع شده است.

,


تلاش دولتی ها برای عقیم سازی زنان کارتن خواب یعنی پاک کردن صورت مسئله

,
, تلاش دولتی ها برای عقیم سازی زنان کارتن خواب یعنی پاک کردن صورت مسئله,


سیدمحمدیاشار نادری کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار «تهران نیوز» با اشاره به معضل اجتماعی به نام گورخوابی در جامعه و پیشنهاد دولتی ها برای عقیم کردن این افراد، اظهار داشت: در نوع نگاه به مشکلات از جمله مشکلات و آسیب های اجتماعی شهر تهران، دو نوع نگاه وجود دارد. یک نگاه مدیرت جهادی و دیگری مدیریت اشرافی که در مدیریت اشرافی، که متاسفانه بخش هایی از دولت و همفکران آنها گرفتار آن هستند، نه حضور جدی در بین مردم دارند و نه درک و تصویری دقیقی از مشکلات.

,
,


وی ادامه داد: نسخه های مدیریتی اشرافی و طراحان بحث عقیم سازی کارتن خوابها و گورخواب ها،همانگونه که عنوان شد، از جنس پاک کردن صورت مسئله و «طبیعی است» و «عقیم سازی» است وصاحبان این سبک مدیریت، زمانی هم که با فشار افکار عمومی مواجه می شوند در مقام اپوزیسیون ظاهر شده و به زعم خود، توپ را به زمین دیگران می اندازند.

,
,

پیشنهاد طرح عقیم کردن زنان کارتن خواب،جای تعجب دارد

, پیشنهاد طرح عقیم کردن زنان کارتن خواب،جای تعجب دارد,


احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز» با بیان اینکه هرگونه پیشنهادی از سوی هر نهاد و سازمانی در جهت اجرای طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب، خلاف شرع است و جای تعجب دارد، گفت: واقعا نمی دانم طرح چنین مباحثی همچون عقیم کردن زنان کارتن خواب از کجا نشات گرفته است اما به هیچ عنوان کار سازی نیست و باید پیشنهاددهندگان این طرح، به خود بیایند و به جای حل کردن مشکل کارتن ها و گورخواب ها، به مشکلات نیفزایند.

,
, تهران نیوز,


وی ادامه داد: ما مسلمان هستیم و دین ما چنین اجازه ای به ما نمی دهد که برای رفع یک مشکل اجتماعی، اعتقادات خودمان را نادیده بگیریم و نیاز است که مسئولان امر، راه حل های بهتری را برای رفع مشکل کارتن ها و گورخواب ها پیدا کنند، چرا که دشمنان انقلاب با استفاده از همین مشکلات، قصد ضربه زدن به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را دارند و قطعا رسانه های غربی و ضدانقلاب، از این موضوع بهره برداری خود را خواهند کرد و نیاز است که مسئولان نسبت به این موضوع، هوشیار باشند.

,
,

باید مشکل گورخواب ها را به صورت ریشه ای حل کرد

, باید مشکل گورخواب ها را به صورت ریشه ای حل کرد,


علیرضا ابراهیمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه پدیده گورخوابی، یکی از معضلات اجتماعی است و نیاز است که مسئولان در جهت رفع چنین مشکلات، راهکارهای مناسبی را اتخاذ نمایند، گفت: متاسفانه اخباری در خصوص عقیم سازی کارتن خواب های زن شنیده می شود که واقعا طرح چنین موضوعاتی جای سوال دارد، چرا که مشکلی را حل نمی کند و از نظر اسلامی و دینی هم قابل قبول نیست.

,
, تهران نیوز,


وی ادامه داد: راهکار مناسب و قابل اجرا در چنین شرایطی ایجاد مکان‌هایی است که زنان معتاد را تحت پوشش قرار دهد، هنگام بارداری خدمات بهداشتی به آن‌ها ارائه دهد و حاصل این خدمات در ‌‌نهایت تولد نوزادی سالم خواهد بود که می‌تواند تحت پوشش سازمان‌های مسئول هم قرار گیرد.

,
,


ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: برخی رسانه های اصلاح طلب به ناحق در خصوص اجرای طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب تبلیغ می کنند که چنین کاری شایسته نیست و نیاز است که به طور ریشه چنین مشکلاتی را حل کنیم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه