اخبار داغ

ناصر امانی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

توسعه حمل و نقل عمومی؛ راهی برای کاهش استفاده از وسایل شخصی و آلودگی هوا

توسعه حمل و نقل عمومی؛ راهی برای کاهش استفاده از وسایل شخصی و آلودگی هوا
عضو شورای شهر تهران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی گفت: اگر حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند و مردم به یک آرامش خاطر در این خصوص برسند، قطعا خیلی کمتر از وسایل شخصی استفاده خواهند کرد که طبیعتا به رفع آلودگی هوا کمک میکند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سال گذشته طرح ها و لایحه های زیادی در جلسات علنی شورای شهر تهران مورد تصویب قرار گرفت. پروژه های شهری با اعتبارات کلان افتتاح شد و کلنگ زنی تعداد زیادی از پروژه های شهری نیز صورت گرفت. اما مهم ترین فعالیت های شورا در سال گذشته چه بوده و کدام اقدام در راستای حل مشکل مردم بوده است؟

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در جواب این سوال که شورای شهر در سالی که گذشت چگونه بوده است؟ گفت: به علت آن که اکثر لوایح و طرح هایی که در صحن شورا مطرح یا توسط شهرداری ارائه میشود بار مالی دارند، به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده میشود؛ این کمیسیون یکی از کمیسیون های پر کار و مهم در شورای شهر است.

وی افزود: شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۲ به تصویب بودجه سال جاری شهرداری پرداخته است. این تصمیمات، ابزار فعالیت‌های گسترده و حیاتی این نهاد در مدیریت امور مالی شهری می‌باشند.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: کمیسیون بودجه به عنوان یکی از حساس‌ترین و فعال‌ترین کمیسیون‌های شورا، مسئولیت بررسی و تصویب بودجه و تفریق مالیات را بر عهده دارد. همچنین، بررسی و تصویب گزارش‌های حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری نیز از وظایف این کمیسیون است. از سوی دیگر، تصویب فروش املاک بزرگ توسط شهرداری تهران، نشان از تلاش‌های شهرداری برای تامین منابع مالی جدید و بهبود وضعیت اقتصادی شهر دارد.

امانی با تاکید بر اهمیت تصمیماتی که در شورای شهر در خصوص مسائل مالی گرفته می شود، گفت: این تصمیمات بهبود شرایط مالی شهر را تضمین می‌کنند و می‌توانند به توسعه و پیشرفت شهر کمک کنند.

 این عضو شورای شهر در خصوص دو موضوع حمل و نقل و آلودگی هوا هشدار داد و گفت: در خصوص این موارد در حوزه شهری اقدامی انجام نشده است. اگر حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند و مردم به یک آرامش خاطر در این خصوص برسند؛ قطعا خیلی کمتر از وسایل شخصی استفاده خواهند کرد و این روند باعث کمتر شدن آلودگی هوا در سطح شهر خواهد شد؛ اما تا زمانی که حمل و نقل عمومی توسعه ای در بر نداشته باشد، همچنان شاهد خواهیم بود که مردم با وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر تردد کنند و روزهایی با آلودگی هوای بیشتری خواهیم داشت.

وی افزود: همانطور که آقای چمران گفتند، نبود توسعه در صنعت حمل ونقل مانند ریختن یک لیوان آب در رودخانه است. این بدان معناست که حداقل در سال 1402 اقداماتی برای توسعه صنعت حمل ونقل صورت نگرفته است؛ اما به گفته مدیران شهری در خصوص حمل و نقل قرار دادهای خوبی بسته شده است که امیدوارم خروجی و نتیجه اقدامات و کارهای شهرداری تهران برای حمل و نقل عمومی را در سال جدید ( 1403 ) شاهد باشیم. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه