اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

بمب ساعتی خاخام های اشرافی علیه نتانیاهو/ نخست وزیر در دوراهی مرگ و حیات!

بمب ساعتی خاخام های اشرافی علیه نتانیاهو/ نخست وزیر در دوراهی مرگ و حیات!
آنچه بر بحران داخلی سرزمین های اشغالی دامن می زند، رویکرد جریان مذهبی و خاخام های اشرافی صهیونیستی است که تحت پوشش دین، مخالف دولت سکولار نتانیاهو هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنجال زیر گرفتن معترضان به سیاست های بنیامین نتانیاهو در سرزمین های اشغالی، طی روزهای اخیر، حاکی از این است که سیاست های نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی حتی در بین صهیونیست ها نیز منفور شده است.

رسانه های صهیونیستی در روزهای اخیر از تظاهرات گسترده در چندین منطقه از سرزمین های اشغالی علیه سیاست های نتانیاهو خبر دادند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: هزاران اسرائیلی در چندین منطقه در سراسر اسرائیل تظاهرات کردند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و انعقاد قرارداد تبادل اسرا شدند.

آزادی اسرای صهیونیستی که در جریان عملیات طوفان الاقصی به دست گردان های القسام به اسارت گرفته شدند، موضوعی بود که از همان ابتدا به مطالبه صهیونیست ها از نتانیاهو تبدیل شد.

فشار افکار عمومی بر کابینه رژیم صهیونیستی باعث شد که نتانیاهو شدید ترین تجاوزات و جنایات را علیه مردم غزه ترتیب دهد تا از این طرق جریان مقاومت را وادار به آزادی اسرا کند، با این حال اما مقاومت ستودنی مردم در غزه طی بیش از 6 ماه گذشته موجب سرخوردگی و انزوای کابینه نتانیاهو شد.

کشته شدن اسرای اسرائیلی در حملات هوایی تل‌آویو

اگرچه اسرای اسرائیلی پاشنه آشیل سران تل آویو شدند، اما تجاوزات وحشیانه علیه غیرنظامیان در غزه کم نشد از سوی دیگر جریان مقاومت بارها اعلام کرد که بمباران های رژیم صهیونیستی می تواند منجر به کشته شدن اسرای صهیونیستی شود.

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- تأکید کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، در پی بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم صهیونیستی، ده ها اسیر اسرائیلی کشته شده‌اند.

با وجود مبادله اسرا در جریان آتش بس کوتاه و موقت در غزه، اما ساکنین سرزمین های اشغالی، همچنان بر مطالبه ادامه تبادل اسرا تاکید کرده و از این رو نتانیاهو را عامل کشته شدن اسرای صهیونیستی دانستند.

تداوم نارضایتی از نتانیاهو سرانجام تظاهرات گسترده علیه نخست وزیر رژیم کودک کش را در سرزمین های اشغالی رقم زد موضوعی که منجر به وقوع جنجال زیر گرفتن ها در تل آویو شد.

شهرک نشینان صهیونیستی به دنبال ترور نتانیاهو!

بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به زیر گرفتن معترضان در تل آویو از سوی یک خودرو، گفت: تظاهرات کنندگان به دنبال ترور نتانیاهو هستند.

رسانه‌های عبری زبان نوشتند که تظاهرکنندگان در جریان تظاهرات تل‌آویو خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و تبادل اسرا با حماس شده بودند.

رئیس احزاب مخالف نتانیاهو هم همصدا با تظاهرکنندگان که خواستار استعفای نتانیاهو شدند اعلام کرد هم‌اکنون نیازمند انتخابات در اسرائیل هستیم.

اعتراضات داخلی در سرزمین های اشغالی در حالی است که طی روزهای اخیر شهرک نشینان از بیم موشک های ایران، اقدام به خرید بی سابقه از فروشگاه ها کرده تا به اذعان رسانه های عبری زبان، قفسه های فروشگاهی نیز از کالاهای اساسی خالی شود.

حجم بحران های انباشت شده و هرج و مرج در مناطق اشغالی فلسطین تا بدانجاست که رئیس شاباک هم ضمن هشدار نسبت به بدتر شدن وضعیت «اسرائیل» تاکید کرده به عمر خود این اندازه تهدید علیه رژیم صهیونیستی ندیده است.

تشدید بحران های داخلی با رویکرد خاخام های مذهبی صهیونیست

سید هادی سید افقهی در این باره در گفتگو با خبرنگار راه دانا عنوان کرد: در حال حاضر شکاف بین رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی در رژیم صهیونیستی در حال گسترش است و بیش از نیم سال از تجاوز کابینه نتانیاهو به غزه سپری می شود اما هیچ دستاوردی برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال نداشته است.

وی با اشاره به اینکه حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اوضاع را بیش از پیش به هم ریخته کرده است گفت: شهرک نشینان به شدت هراسان از واکنش جمهوری اسلامی ایران شده و همین امر اوضاع داخلی رژیم را دچار بحران کرده است، از سوی دیگر خانواده های اسرای صهیونیستی معتقدند با جنگ نمی توان اسرا را نجات داد پش باید جنگ خاتمه پیدا کرده و در جریان مذاکره با حماس اسرا آزاد شوند.

به گفته این کارشناس مسائل منطقه ای، آنچه بر بحران داخلی سرزمین های اشغالی دامن می زند، رویکرد جریان مذهبی و خاخام های اشرافی صهیونیستی است که تحت پوشش دین، مخالف دولت سکولار نتانیاهو هستند و می گویند باید نتانیاهو برکنار شود.

به نظر می رسد، اما شهرک نشینان صهیونیستی این حقیقت را دریافتند که نتانیاهو بر جان و امنیت آنها قمار کرده است؛ قماری که سرانجام آن فروپاشی و انزواری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه