اخبار داغ

حسینی:

نمایندگان وکیل کل ملت ایران هستند/ لوایح برنامه هفتم پس از ابلاغ تهیه خواهد شد

نمایندگان وکیل کل ملت ایران هستند/ لوایح برنامه هفتم پس از ابلاغ تهیه خواهد شد
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: به نمایندگان توصیه کردیم نگاه‌شان نگاه ملی باشد زیرا آنان وکیل کل ملت ایران هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس خبر در دیدار عیدانه با خبرنگاران گفت: در ۳۲ ماه گذشته در  دولت  سیزدهم، سعی کردیم مجمع الجزایر پارلمانی وزارت‌خانه های مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

وی‌افزود: تاکنون ۳۰ نشست با معاونت پارلمانی وزارت‌خانه‌ها داشتیم و دانش افزای پارلمانی را برای معاونت‌های پارلمانی را داشتیم تا روابط دولت و مجلس تسهیل شود‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد:  نمایندگان مجلس تاکنون  هزار دیدار با رئیس جمهور داشتند. وزرا ۵۷۳بار در کمیسیون‌ها حاضر شدند که ۱۰۸بار در صحن  علنی مجلس و   ۲۳ بار در جلسات غیر علنی حضور یافتند.

حسینی در ادامه گفت: تاکنون در مجلس   حدود ۶ هزار سوال مطرح شده بود که با جلسات و پاسخگویی و تعامل دولت با نمایندگان مجلس، تنها  ۲۹ سوال به صحن رسید و از این ۲۹ سوال تنها ۹ سوال بود که وزرا کارت زرد گرفتند.

وی در مورد استیضاح افزود:  ۱۵ استیضاح مطرح شد که با برگزاری جلسات و قانع شدن وکلای ملت این استیضاح‌ها از حد نصاب افتادند و برخی نمایندگان امضاهای خودشان را پس گرفتند.

معاون پارلمانی رییس جمهور اذعان کرد: ۷۱ بیانیه از سخنگاه مجلس در حمایت از رئیس جمهور و دولت خوانده شد.  به نمایندگان توصیه کردیم نگاه‌شان نگاه ملی باشد  زیرا آنان وکیل کل ملت ایران هستند.

حسینی با تاکید براینکه امسال تحقق شعار سال الویت همه بخش‌ها است، افزود: در برنامه هفتم تعدادی لوایح نیاز دارد و برنامه اهدافی دارد که بعضی از این ها لوایحی لازم دارد لذا  ما منتظریم برنامه ابلاغ  شود . در مورد بودجه هم به همین صورت است زیرا برای بودجه هم باید آیین نامه نوشته شود.

وی تاکید کرد :  البته بودجه امسال نهایی نشده است به همین خاطر در نگارش آیین نامه  دست نگه داشته شده است،  اما سال گذشته بلافاصله پس از تصویب بودجه  آیین نامه آن نوشته شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: ۱۲۸ لوایح از دولت قبلی مانده بود که ما آنها را قبول کرده و تمکیل کرده و به مجلس ارایه کردیم. در عین حال در دولت آقای رئیسی ۱۳۴ لایحه تنظیم و ارایه شد  و در مجموع با ارایه ۲۶۲ لایحه در این ۳۲ ماه ، آنها در دستور کار مجلس قرار گرفت. وی گفت : برنامه این دولت لایحه محور و طرح محوری است اما چون دولت بخوبی فعال است نمایندگان مجلس پذیرفتند که در این مسیر به‌ لوایح دولت که عملا می تواند کارشناسی تر هم باشد، عنایت دارند و اولویت لوایح را پذیرفتند لذا  در دولت و مجلس لایحه محوری مقدم بوده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه