اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با راه دانا:

آمریکا از نتانیاهو و کابینه اش عبور کرده است/ ایالت متحده توانمندی یک جنگ منطقه ای را ندارد

آمریکا از نتانیاهو و کابینه اش عبور کرده است/ ایالت متحده توانمندی یک جنگ منطقه ای را ندارد
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: درحال حاضر شرایط آمریکا چه در داخل این کشور و چه در عرصه جهانی به گونه ای نیست که توانمندی یک جنگ منطقه ای را داشته باشد.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه آمریکا و شخص جو بایدن از بنیامین نتانیاهو و کابینه او عبور کردند، گفت: رفتارهای پرخاشگرانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اقدامات غیرمنطقی او نسبت به مردم غزه از یک سو و ماجراجویی اسرائیل در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق از سوی دیگر، وحشت کاخ سفید را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه ایران در هفته های اخیر صراحتا اعلام کرده بود که پاسخ کوبنده ای به تجاوزگری رژیم صهیونیستی خواهد داد، تصریح کرد: درحال حاضر شرایط آمریکا چه در داخل این کشور و چه در عرصه جهانی به گونه ای نیست که توانمندی یک جنگ منطقه ای را داشته باشد.

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه چنانچه آمریکا با پشتیبانی از اسرائیل وارد جنگ شود، معادلات جهان عوض خواهد شد، تصریح کرد: آمریکا هنوز نتوانسته است از باتلاق اوکراین خارج شود و از این رو ورود به جنگ تازه در منطقه برای او امکان پذیر نیست. علاوه بر آن آغاز درگیری های جدید در منطقه می تواند بهانه ای باشد تا رهبران چین از آن در مسئله تایوان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در داخل هم آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات است که آغاز جنگی تازه می تواند در این انتخابات تاثیرگذار باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه درخواست جو بایدن از اسرائیل مبنی بر اینکه حمله ایران را پاسخ ندهید نشان دهنده یک نرمش در ادبیات رئیس جمهور آمریکا است، تاکید کرد: آمریکا تلاش می کند درگیری ها گسترش پیدا نکند.

هانی زاده با اشاره به اینکه نتانیاهو تلاش می کند پای قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای را به جنگ بکشاند، گفت: آمریکا محاسبات دقیقی انجام داده است، از این رو تمایلی به گسترش درگیری ها ندارد. ایالات متحده می داند در صورت گسترش درگیری ها، جنگ محدود به منطقه نخواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه