اخبار داغ

در پی انتشار اطلاعیه؛

واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس به پتروشیمی و کنسرسیوم بانکی؛ شمارش معکوس تا 3 اردیبهشت!

واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس به پتروشیمی و کنسرسیوم بانکی؛ شمارش معکوس تا 3 اردیبهشت!
باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بالاخره واگذاری شده و به کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی تعلق خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ شب گذشته اطلاعیه نحوه واگذاری 85 درصد از سهام شرکت‌ها (باشگاه) استقلال و پرسپولیس به شکل یک‌جا و بلوکی از طریق کارگزاری‌های بانک صنعت‌ومعدن و بانک ملی ایران بر روی سامانه کدال بازار فرابورس ایران انتشار یافت که از واگذاری قطعی سرخابی‌ها در تاریخ سوم اردیبهشت حکایت داشت.

طبق این اطلاعیه تعداد ۹.۱۷۲.۴۷۲.۵۰۰ سهم استقلال به ازای هر سهم ۲۹۹۶ ریال و ۸.۹۳۷.۷۶۲.۷۵۰ سهم پرسپولیس به ازای هر سهم ۳۵۷۰ ریال معادل ۸۵ درصد سهام این دو باشگاه متعلق به وزارت ورزش و جوانان به طور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش خواهد رسید تا بالاخره طلسم خصوصی‌سازی شکسته شود.

قرار بر این شده تا کنسرسیوم بانکی شامل 6 بانک شهر، ملت، تجارت، رفاه، اقتصادنوین و صادرات مالکیت 85 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را برعهده بگیرند و بیش‌ترین کرسی در هیأت مدیره نیز در اختیار بانک شهر با 2 صندلی باشد. این مسئله اما برای استقلال به نحو دیگری است چرا که پتروشیمی خلیج‌فارس مالکیت 85 درصدی استقلال را برعهده خواهد داشت.

روز یکشنبه ۲۶ فروردین آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شده و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین آخرین مهلت تحویل مدارک است. روز شنبه اول اردیبهشت کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی سازی برگزار می شود و درخواست های خریداران استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سه شنبه چهارم اردیبهشت روز امضا و قطعی شدن قرارداد است.

موضوع جالب اما این است که نحوه واگذاری جدید بازهم مخالفت هواداران یک تیم را به همراه داشته و این بار پرسپولیسی‌ها به واگذاری تیم‌شان به بانک شهر معترض هستند. البته عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس ادعا کرده که سودآوری کنسرسیوم بانکی از هلدینگ پتروشیمی بهتر بوده اما در عمل سرخ‌ها به‌نظر ناراضی هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه