اخبار داغ

مقام روس :

برای حل مناقشه فلسطین و تل آویو بی دریغ تلاش خواهیم کرد

برای حل مناقشه فلسطین و تل آویو بی دریغ تلاش خواهیم کرد
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو از هیچ تلاشی برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل دریغ نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از "تاس" وی گفت: متأسفانه چندی پیش، ما نتوانستیم کاری را که بیش از ۷۰ سال پیش باید به ثمر می رسید، انجام دهیم و در نتیجه وتوی آمریکا، فلسطین حق رأی در سازمان ملل را بدست نیاورد.

نبنزیا ادامه داد ما تمام تلاش خود را برای حل این مسائل انجام می دهیم و این فرآیندها را هدایت می کنیم. "

به گفته این مقام روس، برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، روسیه می‌تواند «در مورد آنچه در حال وقوع است صحبت کند» و «این امر نه تنها از سوی کشورهای عربی و مسلمان، بلکه در جهان نیز به شدت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.»

این مقام روس در بخش دیگری از اظهارات خود که در مصاحبه با تاس انجام شد گفت که روسیه طرح های جدی خلع سلاح را در سازمان ملل مطرح می کند.

پیش از این، روسیه پیش نویس قطعنامه ای را که توسط ایالات متحده و ژاپن در مورد عدم استقرار سلاح هسته ای در فضا در شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده بود وتو کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با میخائیل گوسمن، معاون اول مدیر کل تاس، گفت: روسیه ابتکارات جدی خلع سلاح را در سازمان ملل ترویج می دهد، از جمله اقداماتی برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا.

وی ادامه داد: ما ابتکارات جدی در حوزه خلع سلاح در سازمان ملل مطرح کرده ایم، به ویژه در زمینه جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا، امنیت اطلاعات بین المللی و در این زمینه. این نماینده گفت: ما عموماً در این خصوص پیشرو هستیم.

پیش از این روسیه پیش نویس قطعنامه ای را که توسط آمریکا و ژاپن در مورد عدم استقرار تسلیحات هسته ای در فضا تهیه شده بود در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، ۱۳ کشور به این قطعنامه رای دادند. چین به قطعنامه رای ممتنع داد.

قبل از رای گیری، نبنزیا گفت که این سند با هدف خدشه دار کردن وجهه روسیه است و این پیش نویس قصد دارد اتحاد اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد را خدشه دار کند. روسیه و چین اصلاحیه ای را برای این سند پیشنهاد کردند که اقداماتی را برای جلوگیری از قرار دادن انواع سلاح ها در فضا تعیین می کند. با این حال، این اصلاحیه توسط شورای امنیت سازمان ملل رد شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه به زودی پیش نویس قطعنامه خود را در این زمینه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه