اخبار داغ

سناتور آمریکایی:

تصویب توافق امنیتی میان واشنگتن و ریاض مشروط به سازش با اسرائیل است

تصویب توافق امنیتی میان واشنگتن و ریاض مشروط به سازش با اسرائیل است
لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی، گفت: تصویب توافق امنیتی میان واشنگتن و ریاض از سوی سنای آمریکا، مشروط به سازش عربستان سعودی با (رژیم) اسرائیل و عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛از تارنمای خبری وکس، این سناتور جمهوری‌خواه که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و نیز از حامیان روابط قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که درباره آنچه در سنای آمریکا در مورد توافقات احتمالی بین ایالات متحده و عربستان سعودی می‌تواند اتفاق بیفتد و نمی‌تواند اتفاق بیفتد شفاف باشیم.

گراهام در ادامه اظهار کرد: اگر توافقنامه امنیتی متقابل میان واشنگتن و ریاض در قالب یک معاهده دفاعی مذاکره شود، برای الزام‌آور شدن نیازمند ۶۷ رأی مثبت از سوی سناتورهای آمریکایی است و بدون عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو و تأمین نیازهای امنیتی (رژیم) اسرائیل در مورد مساله فلسطین این معاهده دفاعی از آرای (مثبت) کمی در سنای آمریکا برخوردار خواهد بود.

این سناتور جمهوری خواه افزود: انعقاد پیمان دفاعی میان واشنگتن و ریاض از همان ابتدا هم مشروط به عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با (رژیم) اسرائیل بوده و تا به امروز نیز همین‌‎طور است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه