اخبار داغ

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران:

امسال نمایشگاه ویژه کتاب کودک داریم

امسال نمایشگاه ویژه کتاب کودک داریم
رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک می‌گوید: احتمالا در آبان امسال، نمایشگاه تخصصی کتاب کودک برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، در یکی از نشست‌های روزانه خود در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران( اردیبهشت۱۴۰۱) درباره انتقادهایی که درباره بخش کودک و نوجوان وجود داشت، اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه ویژه کتاب های کودک و نوجوان در شورای سیاستگذاری مطرح شده است و روی میز معاون فرهنگی قرار دارد. شاید بتوانیم این امکان را در سایر بازه‌های زمانی سال استفاده کنیم. این مسئله خواسته ناشران حوزه کودک و نوجوان هم هست. همان‌طور که گفتم موضوع نمایشگاه کتاب کودک در دستور کار است و شاید یکی از راهکارهای اداره بهتر نمایشگاه کتاب تهران این باشد؛ این موضوع جدی است اما مسئله‌ای که وجود دارد شاید نتوانیم منابع یارانه‌ای و حمایت بانک‌ها و افکار عمومی را معطوف به حوزه کتاب کنیم و حمایت سراسری افکار عمومی، مدارس و سازمان‌ها را داشته باشیم.

با گذشت دو سال از طرح این موضوع، تقریبا این موضوع مسکوت ماند و با توجه به انتقادهایی که همیشه برای جانمایی ناشران کودک و نوجوان وجود دارد، حال پرسش امکان برگزاری چنین نمایشگاهی را با یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران در میان گذاشتیم. به گفته او « امسال ان‌شاءالله نمایشگاه ویژه کودک و نوجوان داریم.»

او سپس در این‌باره توضیح می‌دهد: درباره جانمایی بخش کودک در نمایشگاه کتاب، فکر می‌کنم بهترین جای فعلی که می‌شود در مصلی به این ناشران اختصاص داد، همان‌جاست. خود ناشران کتاب کودک هم راضی هستند و استقبال می‌کند، زیرا جاهای دیگر ما معمولا پله می‌خورد و ارتفاع دارد که برای رفت‌وآمد کودک و کالکسه سخت است، همچنین نزدیک‌ترین محل از درب خیابان بهشتی هم هست. مجموعا فضایشان امسال توسعه پیدا کرده و فضا هم فضای مناسب‌تری است. جای ناشران کتاب کودک، جای بدی نیست و جای مناسبی است. 

احمدوند افزود: امیدواریم جشنواره و جایزه بین‌المللی برای حوزه کودک و نوجوان را امسال راه‌اندازی کنیم؛ اساس‌نامه این جایزه آماده است و مقدماتش هم فراهم شده است. می‌خواستیم سال گذشته آن را اجرا کنیم که نرسیدیم. ان‌شاءالله امسال اجرایی خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم نمایشگاه کتاب کودک هم در کنارش داشته باشیم. 

معاون فرهنگی ارشاد خاطرنشان کرد: البته نمایشگاه‌های موضوعی همیشه، نمایشگاه موفقی نبوده‌اند اما امیدوارم  برای کودک اتفاق دیگری بیفتد هرچند قبلا هم نمایشگاه کودک برگزار می‌شد که خیلی موفق نبود. ما هم نمایشگاه تخصصی کتاب کودک داشتیم، هم نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس و برخی دیگر حوزه‌ها. البته نمایشگاه موضوعی‌مان به اصطلاح نگرفته است و مگر اینکه با برنامه‌های دیگری تلفیق شود و امیدواریم جایزه کودک به این موضوع کمک کند.

احمدوند خاطرنشان کرد: امیدواریم پاییز بتوانیم نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و جایزه را انجام دهیم، تلاشمان این است در هفته کتاب (آبان) به انجام برسد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه