اخبار داغ

تقدیر وزیر ورزش از ورزشکار جوانمرد؛

هاشمی: رشد ورزش زنان چشمگیر بوده است

هاشمی: رشد ورزش زنان چشمگیر بوده است
وزیر ورزش و جوانان گفت: تنها راه عدالت ورزش، آمایش سرزمین و اجرای برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی  وزیر ورزش و جوانان در همایش مدیران ورزش زنان سراسر کشور اظهار کرد:‌ حدود 21 درصد از ورزشکارانی که توسط رئیس‌جمهور تقدیر شدند از زنان کشورمان بودند و من از آن‌ها تشکر می‌‌کنم و این نشان می‌دهد که چه اندازه ورزش زنان توسعه داشته و توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کنند.

وی افزود: بحث زن‌ستیزی کاری است که دشمن دارد انجام می‌دهد و در ورزش هم با اتفاق روبرو هستیم. دارد 1830 مدیر زن در سطح کشور وجود دارد و در هیچ جای دنیا چنین ظرفیتی وجود ندارد و باید این‌ها گزارش و انتقال داده شود.

او درباره محدودیت‌هایی که درخصوص ورزش قهرمانی در دهه اول انقلاب وجود داشت، گفت: در عرصه ورزش قهرمانی و در دهه اول انقلاب، نگاه‌ها محدود بوده و ورزش قهرمانی طرد شده بود. پس از اتفاقی که در رویدادهای جهانی کشتی رقم خورد و مرحوم سلیمانی موفق شد قهرمان شود،‌ مقام معظم رهبری به مسائل و اهمیت ورزش قهرمانی پرداختند و از آن موقع، بستر گسترش این ورزش فراهم شد. زمانی بود که به دلیل عدم تایید پوشش خاص زنان در رقابت‌های بین‌المللی، خیلی از قهرمانان ما از حضور از رویدادهای بین‌المللی محروم بودند اما الان به غیر از چند رشته، دختران ما می‌توانند با پوشش خود در میادین بین‌المللی حضور پیدا کنند.

هاشمی با اشاره به شعار «ورزش قوی، ایران قوی» که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت:‌ در کلیپی که تهیه دیده شده بود،‌ مقام معظم رهبری در بیشتر تشکر‌های خود زنان را مورد خطاب قرار دادند و امیدوارم که ما بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. تشکر ویژه خود را باید برای مقام معظم رهبری صورت دهیم چون ایشان نگاه ویژه‌ای به ورزش دارند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. شعار «ورزش قوی، ایران قوی» شعار بسیار اثربخشی است و امیدوارم بتوانیم درعملی کردن این شعار بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وزیر ورزش و جوانان ضمن تشکر از دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور گفت: ایشان 2 بار در مراسم تجلیل از قهرمانان حضور داشتند و در جلسه ستادی و جلسه شورای عالی ورزش نیز حضور پیدا کردند و قرار بر این شد که در بخش تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کارهای لازم را انجام دهیم و امیدوارم 3428 پروژه‌ نیمه‌تمام با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و واگذاری آن به قهرمانان شرایط مشخصی را به خود بگیرد و به اتمام برسد.

هاشمی افزود: 2 موضوع اصلی در شورای عالی ورزش مدنظر قرار گرفت، بحث آمایش سرزمین و برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور بود. اگر شما از من سوال کنید من از جامعه ورزش چه درخواستی دارم، این است که تمام تمرکز خود را روی این 2 موضوع بگذارید. در بحث آمایش سرزمین 94 هزار مکان شناسایی شده است و هر دستگاهی که در امور ورزشی است، در طرح آمایش گنجانده شده است و پیش‌بینی ما این است که بالای 100 هزار مکان شناسایی شود و شما مدیران باید سهم خود را در طرح آمایش سرزمین مشخص کنید تا همه چیز به شکل اثربخشی در امور مختلف ورزشی پیش برود.

او تاکید داشت: تنها راه عدالت ورزش، آمایش سرزمین و اجرای برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور است و با برنامه‌ریزی در این راستا می‌توان به اهداف خود برسیم. در کنار این‌ها باید دقت داشت که ورزش ما مباحث فنی فقط اولویت نیست و مباحث فرهنگی و اجتماعی هم مدنظر قرار بگیرد. هر فعالیتی در این راستا باعث یک پیوست فرهنگی خواهد شد.

هاشمی درخصوص بودجه ورزش زنان گفت: بودجه ورزش زنان یکی از موضوعات اساسی است و من اعتقادی به بودجه درصدی ندارم و باید رقم ورزش بانوان در فدراسیون‌های ورزشی، هیات‌های ورزشی و ادارات کل در نظر گرفته شود و ارزیابی‌های آن صورت خواهد گرفت. ارزیابی ما بر اساس بودجه‌ای که در اختیارتان قرار خواهد گرفت، انجام خواهد شد.

وی افزود: ما مجموعه‌های ورزشی زیادی مختص زنان در سطح کشور داریم و نیاز داریم در این باشگاه‌ها نظارت بیشتری صورت بگیرد. کشور ما یک کشور دینی است و این توقع می‌رود که رعایت‌های لازم انجام شود. نسبت به گسترش باشگاه‌های ورزشی ما الان 34 هزار باشگاه ورزشی داریم و درپی این هستیم که این ظرفیت را بالا ببریم و شما هم کمک کنید که این اتفاق هم رخ دهد. دوره‌های خاص مدیریتی برای بخش زنان بایستی سازمان‌دهی شود و این هم در دستور کار خانم کاظمی‌پور قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد:‌ ظرفیت زنان می‌تواند باعث فرصت‌سازی در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی‌شان باشد و باید این کارها استمرار داشته باشد. سیاست ما در سال پیش رو، علاوه بر کارهای روزمره، بحث آمایش سرزمین و برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور است و شما باید در اجرای بهینه این طرح به ما کمک کنید و امیدوارم در این مسیر بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

هاشمی در پایان گفت: در بحث حقوق کارکنان هم باید گفت آن چیزی که در حکم کارگزینی آمده است، هیچ تفاوتی با دستگاه‌های دیگر ندارد. دستگاه‌هایی که ذیل دولت کار می‌کنند همه یکسان هستند اما تفاوت در بحث رفاهیاتی است که وجود دارد. بودجه کارکنان استان‌ها، بودجه استانی است و من به سهم خودم در هیات دولت دفاع می‌کنم و باید مدیران کل باید با استانداران صحبت کنند تا تقویت‌های لازم صورت بگیرد و ما کمک می‌کنیم که دغدغه‌ شما برطرف شود. این را می‌پذیرم که حقوق رفاهیات شما ضعیف است و ما تلاش می‌کنیم که این دغدغه شما رفع شود.

تقدیر وزیر ورزش از ورزشکار بانوی جوانمرد

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در همایش مدیران بانوی ورزش سراسر کشور از خدیجه رضایی ورزشکار جوجیتسو، ورزشکار جوانمرد که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مقابل  رقیب صهیونیست به میدان نرفت تقدیر کرد.

در این تقدیر سفر به کربلای معلی و زیارت اماکن متبرکه در عراق از سوی وزیر ورزش به این ورزشکار اهدا شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه