اخبار داغ

ساخت مستند «ایران» با مرگ حمید مجتهدی زمین نماند

ساخت مستند «ایران» با مرگ حمید مجتهدی زمین نماند
امیرحسین مجتهدی ـ کارگردان و فرزند زنده یاد حمید مجتهدی ( سازنده مستند «ایران») ـ این روزها در حال ساخت ادامه این مجموعه است. او از آماده سازی قسمت های جدید مستند «ایران» برای پخش در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین مجتهدی کارگردان و فیلمبردار مستند «ایران»  درباره روند ساخت این مجموعه پس از درگذشت حمید مجتهدی، اظهار کرد: ما از یکم شهریور ۱۴۰۰ ـ دو ماه پس از درگذشت پدر ـ کار مستند «ایران» را دوباره از استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل آغاز کرده بودیم و در حال حاضر فیلمبرداری آذربایجان شرقی، غربی و استان اردبیل به پایان رسیده و نوروز ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما پخش می شود. این بخش ها اولین سری مستند «ایران» است که بدون حضور حمید مجتهدی ساخته و پخش می شوند.

فرزند حمید مجتهدی گفت: ثبت صحنه های زمینی و هوایی مربوط به آذربایجان شرقی، غربی و استان اردبیل در قالب مستند «ایران» در ۱۲ قسمت ۳۰ دقیقه ای به سرانجام رسیده است و در ایام نوروز ۱۴۰۲ قرار است از شبکه یک و مستند سیما پخش شود.

وی همچنین درباره ی ساخت بخش های جدید مستند «ایران» ادامه داد: ساخت این مجموعه ادامه خواهد داشت و به زودی با تلویزیون درباره استان های جدید مذاکره می کنیم.

این کارگردان یادآور شد: نویسندگی مستند «ایران» همچون گذشته برعهده آقای فرهاد توحیدی است. موسیقی کار توسط آقای صادق چراغی انجام می شودو گویندگی کار را آقای بهروز رضوی برعهده دارند.

به گزارش ایسنا، حمید مجتهدی، سازنده مستند «ایران» سال ها دوربین خود را در زمین و آسمان ایران گرداند تا تصاویر بکرش را برای همیشه ثبت کند. او که همواره آرزو داشت ایران را مستند کند، تیرماه ۱۴۰۰ پس از تحمل دوره ای بیماری از دنیا رفت. اما مجتهدی مستند «ایران» را به فرزندش سپرد. امیرحسین مجتهدی که پیش از این در ساخت مستند «ایران» با پدرش همکاری داشت، ادامه ساخت این مجموعه را مدتی است از استان آذربایجان غربی از سرگرفته است.

«مستند ایران» به تهیه کنندگی حامد رحمانی برای شبکه یک سیما تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه