اخبار داغ

ضرغامی:

ایران‌هراسی یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با ظرفیت‌های گردشگری است

ایران‌هراسی یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با ظرفیت‌های گردشگری است
وزیر میراث‌فرهنگی ایران‌هراسی را یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با ظرفیت‌های گردشگری ایران بیان داشت و گفت: گردشگری حلال مزیت کشورهای اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عزت‌الله ضرغامی  وزیر میراث‌فرهنگی امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران پس از ساعت‌ها بازدید با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری حلال اظهار کرد: گردشگری بخش عظیمی از ظرفیت‌ها بین کشورهاست. ایران اسلامی بسیار زیباتر از آن است که برای مردم دنیا تشریح شده است. ایران کشوری امن، زیبا با ظرفیت‌های گسترده و چهارفصل است که جزو چند کشور اول دنیاست و در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم و سایر جاذبه‌های های گردشگری دارای قابلیت‌های برتر در دنیا است.

ضرغامی از تمام مردم کشورهای مختلف دنیا دعوت کرد تا به ایران سفر کنند و بیان داشت: حتماً گردشگری حلال یک مزیت نسبی کشورهای اسلامی است. اصلاً گردشگری یک امر سالم است و متأسفانه در بعضی نگاه‌ها تصور بر این است که امور ناسالم از نظر فرهنگی و اجتماعی در رونق گردشگری دخالت دارد؛ درحالی که این‌گونه نیست. کشورهای مختلف دنیا چه مسلمان و چه غیر مسلمان به خصوص وقتی که گردشگری خانواده‌محور می‌شود همه علاقه‌مند هستند که گردشگری سالم داشته باشند.

وی ادامه داد: گردشگری سالم همان گردشگری حلالی است که کشورهای مختلف اسلامی ظرفیت آن را دارند. بخشی از این گردشگری حلال به خوراک بر می‌گردد اما گردشگری سالم و خانواده‌محور از مصادیق گردشگری حلال است و کشورهای مختلف می‌توانند پرچم‌دار آن باشند.

وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه به موضوع ایران‌هراسی نیز اشاره کرد و گفت: ایران‌هراسی یکی از شیوه‌های دشمنان با ظرفیت‌های گردشگری ایران بوده است. از قدیم نیز این بوده و از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی‌هایی وجود داشته که گردشگری پا نگیرد این موضوع را دستگاه‌های اطلاعاتی نیز اعلام کرده‌اند.

ضرغامی اضافه کرد: ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که اگر حداقل‌ها برای آن فراهم شود می‌تواند یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در جهان باشد. ما باید در داخل با همفکری و برداشتن موانع و معرفی صحیح ظرفیت‌های ایران عزیز به مقابله با ایران‌هراسی بپردازیم.

وی به موضوع تأمین زیرساخت‌های گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از حوزه گردشگری مربوط به تأمین زیرساخت‌هاست. خوشبختانه در طول یک سال و نیم گذشته اقدامات بسیار خوبی در تأمین و ساخت زیرساخت‌ها انجام شده است. تسهیلات مختلف برای کمک به علاقه‌مندان ارائه شده اما اعتقاد دارم که هنور راه زیادی داریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه