اخبار داغ

وضعیت شاخص بورس در ۱۳ اسفند ۱۴۰۱/ بورس به رنگ خون درآمد

وضعیت شاخص بورس  در ۱۳ اسفند ۱۴۰۱/ بورس به رنگ خون درآمد
شاخص بورس در پایان جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ با افت ۳۳۵۵۸.۸۴ هزار واحدی به ۱,۷۸۸,۲۱۲.۱۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاخص بورس در پایان جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام شد که با افت ۳۳۵۵۸.۸۴ هزار واحدی به ۱,۷۸۸,۲۱۲.۱۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ۴۸۸۰.۶۵ واحدی به ۵۳۲,۹۹۰.۸۹ هزار واحد رسید.

 

بازار نقدی بورس در یک نگاه

وضعیت بازار بسته 13:29:47
شاخص کل

1,788,212.19 

(33558.84)

شاخص كل (هم وزن)

532,990.89 

(4880.65)

ارزش بازار

65,748,722.182 B

اطلاعات قیمت 01/12/13 13:29:24
تعداد معاملات 584,377
ارزش معاملات

83,638.905 B

حجم معاملات

12.666 B

به گزارش دانا؛ امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۷۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۸ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال معامله شد. 

بیشترین تاثیر در شاخص امروز

تاثیر مثبت

نماد هایی همچون گروه مپنا (رمپنا) با ۷۹۹ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۵۱۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۲۸ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۴۶ واحد و زامیاد (خزامیا) با ۱۳۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

تاثیر منفی

در مقابل نماد هایی چون فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۴۵۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۳۷۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۶۶۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲ هزار و ۴۵۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۸۶۳ واحد و و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۶۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

فرابورس ایران

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با کاهش ۲۸۸ واحد به رقم ۲۲ هزار و ۷۱۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۲۶۹ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۷ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به ۴۲ هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای آریا ساسول، فولاد هرمزگان، فولاد غدیر ایرانیان، فولاد ارفع، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان و صبا تأمین امروز به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

گفتنی است؛ شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۶۳۴۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۷۷۰ واحد آرام گرفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه