اخبار داغ

فداحسین مالکی در گفتگو با دانا مطر ح کرد؛

آغاز روابط ایران و عربستان؛ پایان سیاست های قُلدرمآبانه آمریکا

آغاز روابط ایران و عربستان؛ پایان سیاست های قُلدرمآبانه آمریکا
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برقراری روابط ایران و عربستان باعث فاصله گرفتن از سیاست های قُلدرمآبانه روسای جمهور سابق و فعلی آمریکا خواهد شد.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت: روابط ایران و عربستان اثرات بسیار مثبتی در منطقه داشت و به سرعت تأثیر خود را بر معادلات ارزی و مسائل سیاسی گذاشت.

وی افزود: ایران و عربستان هر دو کشورهای تأثیرگذاری در منطقه و جهان اسلام هستند و روابط دیرینه‌ای با هم دارند.

برقراری روابط با کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس در حال پیگیری است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس از اولویت های ما است و این موضوع در حال پیگیری است.

فداحسین مالکی با بیان اینکه توافق ایران و عربستان باعث عصبانیت رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است، تصریح کرد: برقراری روابط دو کشور اسلامی در کنار یکدیگر باعث فاصله گرفتن از سیاست های قُلدرمآبانه روسای جمهور سابق و فعلی آمریکا خواهد شد که این موضوع می تواند پیام خوبی برای جهان اسلام و کشورهای منطقه داشته باشد.

افول سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه با حضور چین

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه تصمیماتی که در سفر اخیر رئیس جمهور چین به عربستان وآقای رئیسی به پکن اتخاذ شد بسیار اثرگذار بود، خاطر نشان کرد: چین به نقش خود واقف شد که می تواند جزو کشورهای تاثیر گذار باشد و از این لاک بی تفاوتی خود خارج شود تا باعث افول موقعیت های آمریکا و اسرائیل در منطقه شود.

بیشتر بخوانید:

توافق ایران و عربستان؛ فصلی نو در دیپلماسی منطقه غرب‌ آسیا

آمریکا بهتر است روابط خود با ایران را همچون عربستان از طریق مذاکره حل کند

گفتنی است؛ کشورهای ایران، عربستان و چین هفته گذشته در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در نتیجه‌ی گفتگوهای انجام شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه