اخبار داغ

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه استرالیا

یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاحوازیه در استرالیا ساکن است

یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاحوازیه در استرالیا ساکن است
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه استرالیا به حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاحوازیه در استرالیا اشاره کرد و گفت: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «خانم پنی وانگ» وزیر امور خارجه استرالیا امروز (چهارشنبه) دوم فروردین ماه در گفت‌وگویی تلفنی در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از همتای استرالیایی و دریافت تبریک عید نوروز، بر اهمیت مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو تأکید کرد و اظهار داشت: ما برای رابطه با استرالیا اهمیت قائل هستیم. موضوعات متنوعی برای همکاری بین دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

امیرعبداللهیان به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاحوازیه در استرالیا اشاره و عنوان کرد: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک عید نوروز  بر تداوم گفت‌وگو و دیپلماسی بین ایران و استرالیا تأکید کرد و گفت: ما معتقدیم باید مسیر دیپلماسی را همچنان برای رفع سوء تفاهمات باز نگهداریم.

خانم پنی وانگ همچنین از ادامه گفت‌وگوها بین ایران و غرب و همچنین همکاری بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال و این همکاری را سازنده توصیف کرد.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا بر لزوم تداوم تماس و رایزنی با یکدیگر تأکید کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه