اخبار داغ

ایران یک - روسیه یک؛

فرار ژنرال از شکست خانگی در چالش نخست؛ تساوی ایران و روسیه در شب پنالتی‌ها!

فرار ژنرال از شکست خانگی در چالش نخست؛ تساوی ایران و روسیه در شب پنالتی‌ها!
دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه با نتیجه تساوی یک بر یک پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان طی دیداری تدارکاتی در پنجره ماه مارس فیفا، از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (پنج‌شنبه - ۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) در ورزشگاه آزادی تهران با حضور تماشاگران زن و مرد ایرانی و روسی، به مصاف تیم ملی فوتبال روسیه رفت که این بازی در پایان با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

امیر قلعه‌نویی که در روزهای واپسین سال گذشته از سوی فدراسیون به‌عنوان سرمربی تیم ملی برگزیده شد، در این بازی برای بار نخست پس از ۱۶ سال روی نیمکت هدایت یوزهای پارسی نشست. با وجود عدم حضور تعدادی از ستاره‌های رقیب، این بازی برای تیم ملی کشورمان شرایط حساس و اهمیت بالایی داشت.

ژنرال شهریار مغان‌لو را در کنار مهدی طارمی به‌عنوان گزینه‌های هجومی تیم ملی در ترکیب اصلی انتخاب کرد و زوج دفاعی تیم ملی هم به زمان دراگان اسکوچیچ برگشت. هم‌چنین حضور محمد محبی در زمین به‌همراه بازی فیکس امید نورافکن از دیگر تغییرات قلعه‌نویی در ترکیب سابق تیم ملی کشورمان بود.

قلعه‌نویی تیم خودش را پرمهره و متکی بر بازیکنان با توان هجومی به میدان فرستاد که به همین دلیل، بازیکنان ایران بازی را با دست بالا در نیمه نخست آغاز کردند اما در میانه‌های این نیمه روی اشتباه سعید عزت‌اللهی، دروازه علی‌رضا بیرانوند از روی نقطه پنالتی باز شد و تلاش‌های بازیکنان برای جبران گل خورده نیز راه به جایی نیافت.

تیم ملی که در نیمه نخست آمار هجومی یازده شوت به سمت دروازه روس‌ها را از خود بر جای گذاشت، در دقایق ابتدایی نیمه دوم توسط محمد محبی، وینگر تیم فوتبال استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد که این موقعیت توسط مهدی طارمی، به تور دروازه رقیب نشست.

در ادامه این نیمه هم بازیکنان تیم ملی کشورمان و هم روس‌ها با تدارک دادن حملاتی، بارها به دروازه یک‌دیگر نزدیک شدند اما تله آفساید، مهار دروازه‌بانان و کم‌دقتی مهاجمان باعث آن شد که توپی از روی خط دروازه‌ها عبور نکرده و سرمربیان ایران و روسیه دست به تعویض‌های پی‌درپی بزنند.

در دقایق واپسین این بازی هم مهدی طارمی یک موقعیت باورنکردنی را در برابر دروازه روسیه از دست داد تا تساوی یک بر یک، رهاورد ژنرال از نخستین حضورش بر روی نیمکت تیم ملی باشد و روس‌ها هم با ارائه یک بازی شناور، دست خالی تهران را ترک نکنند.

ایران یک
گل: مهدی طارمی (۴۷)

روسیه یک
گل: آنتون میرانچوک (۲۸ - پنالتی)

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی (۸۸ - میلاد زکی‌پور)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (۷۸ - روزبه چشمی)، مهدی طارمی، شهریار مغانلو (۷۲ - رضا اسدی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (۷۸ - وحید امیری)، محمد محبی، امید نورافکن و رامین رضاییان (۸۸ - صادق محرمی).

ترکیب روسیه: ماتوی سافانوف، ویاچسلاو کاراوائف،  روسلان لیتوینوف (۸۷- الکساندر سیلیانوف)، ماکسیم اوسیپنکو، دنیل خلوسویچ، دالر کوزیائف (۸۷- دنیل پروتسف)، دنیل گلوبف، آنتون میرانچوک (۷۸ - دنیل فومین)، آرسن زاخاریان (۶۹ - ایوان اوبلیاکوف)، نیکولای کوملیچنکو (۷۸ - الکساندر سولداتنکوف) و آنتون زینکوفسکی (۸۷ - عزت آخمتوف).

خبرنگار: میعاد نیکخوی سلیمی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه