اخبار داغ

ساعت پخش و تکرار سریال گیلدخت مشخص شد

ساعت پخش و تکرار سریال گیلدخت مشخص شد
ساعت پخش و تکرار سریال گیلدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی مشخص شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال گیلدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی از شبکه یک سیما در حال پخش است.

«گیل دخت» عنوان سریالی تاریخی‌ و درام است که ساخت آن از سال ۱۳۹۸ در سکوت خبری آغاز شد و پس از گذشت ۲ سال، تصویربرداری این مجموعه در آبان ماه ۱۴۰۱ به پایان رسید.

پخش این سریال از آبان ماه از شبکه یک و شبکه آی‌فیلم آغاز شده بود. حالا قرار است در ایام نوروز ۱۴۰۲ نیز روی آنتن شبکه یک سیما برود.

این سریال در ۶۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته شده و تهیه کنندگی آن برعهده محمدرضا شفیعی بوده است. فیلمنامه مجموعه گیل‌دخت به قلم مجید آسودگان و به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما به نگارش درآمده است.

در خلاصه‌ی قصه‌ی این سریال که نگارش آن ۵ سال زمان برده، آمده است: «حکایت گلنار و اسماعیل که در میان هیاهو و مهلکه قجری تارو پود دلشان با مهر و محبت هم بافته می‌شود. قصه و غصه عاشق و معشوقی است که اگر صد دلیل برای رفتن داشته باشند، یک بهونه برای ماندن پیدا می‌کنند.»
در این مجموعه تاریخی بازیگرانی توامند و مشهور همچون ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، فریبا متخصص، صالح میرزاآقایی، نفیسه روشن، میترا رفیع به هنرمندی پرداخته‌اند.

این سریال روز‌های پنج شنبه و جمعه ساعت ۲۲ و تکرار آن ۲ بامداد، ۹صبح و ۱۵ ظهر برای علاقه‌مندان سریال‌های تاریخی پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش و تکرار فصل چهارم سریال طنز نون خ مشخص شد

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه