اخبار داغ

نقاشی موج مشهور در حراجی رکورد شکست

نقاشی موج مشهور در حراجی رکورد شکست
یک نسخه از نقاشی «موج عظیم کاناگاوا»،‌ یکی از مشهورترین تصاویر تاریخ هنر در یک حراجی فروخته شد و رکورد شکست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سی ان ان؛ یک نسخه کمیاب از نقاشی «موج عظیم کاناگاوا»‌ اثر «کاتسوشیکا هوکوسائی» در حراجی کریستیز نیویورک به قیمت ۲.۷۶ میلیون دلار فروخته شد.

این اثر هنری اکنون گران‌ترین اثر «هوکوسائی»،‌ چاپگر نامدار ژاپنی محسوب می‌شود که تاکنون در یک حراجی فروخته شده است.

«موج بزرگ» که در حوالی ۱۸۳۰ میلادی خلق شده است،‌ سه قایق ماهی‌گیری را به تصویر کشیده است که سوار بر موج خروشان هستند. این اثر هنری به سبک «اوکی‌یوئه» خلق شده است که در آن هنرمندان با استفاده از چاپ‌های چوبی آثار هنری را حجم زیاد بر روی کاغذ خلق می‌کردند.

کارشناسان نمی‌توانند تشخیص دهند که دقیقا چه تعداد نسخه از «موج عظیم»‌ در ابتدا تولید شده است، با این حال تعداد نسخه‌های اولیه،‌ چند هزار نسخه تخمین زده می‌شود.

چاپ‌های «موج عظیم» همیشه همچون امروز محبوب نبودند و گمان می‌رود فقط بخشی از آن‌ها تا به امروز سالم باقی مانده باشد.

«موج عظیم کاناگاوا»‌ که بخشی از مجموعه مشهور «سی و شش چشم‌انداز کوه فوجی‌» اثر «هوکوسائی»‌ است، امروزه به عنوان یکی از مشهورترین تصاویر جهان شناخته می‌شود.

سایر آثار هنری این هنرمند که در سال‌های اخیر در حراجی کریستیز به مزایده گذاشته شده‌اند در به قیمت‌هایی بین چند صد هزار دلار تا بالای ۱.۵ میلیون دلار فروخته شده‌اند. کارشناسان حراجی کریستیز پیش‌تر ارزش نسخه «موج عظیم»‌ که به قیمت ۲.۷۶ میلیون دلار فروخته شده بود را بین ۵۰۰,۰۰۰ الی ۷۰۰,۰۰۰ دلار برآورد کرده بودند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه