اخبار داغ

وقتی مردم از محدودیت سرعت در نوروز خبر ندارند

وقتی مردم از محدودیت سرعت در نوروز خبر ندارند
در حالی تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در حال سپری است که طبق گفته مسئولان پلیس راه کشور ترددها، تصادفات و کشته‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی بوده و این در حالی است که اکثر مسافران نوروزی از طرح محدودیت سرعت در طرح نوروزی اطلاعی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی تعطیلات نوروز 1402 در حال سپری شدن است که طبق گفته مسئولان پلیس راه کشور، ترددها و تصادفات و کشته‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی بوده و طبق گفته رئیس پلیس راه کشور عمده تصادفات به خاطر خواب‌آلودگی و خستگی بیش از حد بوده که منجر به تصادفات جاده‌ای شده است.

سرهنگ‌ محمدعلی عظیمی، رئیس پلیس راه استان زنجان هم از افزایش ترددهای جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تصادفات روند افزایشی داشته و امیدواریم در موج دوم سفرهای نوروزی شاهد کاهش وقوع تصادفات باشیم.

وی همچنین با تقدیر از نیروهای پلیس راه استان و حضور شبانه‌روزی نیروها در محورهای مواصلاتی استان درخواستی هم از مسافران نوروزی داشت و افزود: از مسافران تقاضا داریم برای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند.

نکته جالب موضوع اینجاست که عمده مسافران نوروزی از محدودیت جدید سرعت در ایام نوروز (کاهش 10 کیلومتری سرعت مجاز) اطلاعی نداشتند و وقتی نیروهای پلیس راه خودروها را به خاطر سرعت غیرمجاز متوقف می‌کردند اکثر رانندگان از این موضوع بی‌اطلاع بودند. البته ناگفته نماند که برخی‌های دیگر هم از وضعیت آسفالت بد آزادراه‌های زنجان - تبریز و  زنجان - قزوین گلایه و انتقاد داشتند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه