اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

دولت باید نگاه ویژه پایتخت معنوی جهان اسلام داشته باشد

دولت باید نگاه ویژه پایتخت معنوی جهان اسلام داشته باشد
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شهر مشهد علاوه بر شهر زیارتی امسال بعنوان پایتخت معنوی جهان اسلام معرفی شده بایستی دولت نگاه ویژه ای به این شهر داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو صبح توس اظهار کرد: سفر آقای روحانی به مشهد در صورتی انجام می‌شود که ما نه‌تنها در مشهد بلکه در حاشیه این شهر با معضلات و مشکلاتی متعددی روبرو هستیم که باید دولت محترم به آنان توجه ویژه داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,



وی با اشاره به مشکلات شهر مشهد افزود: رشد بیکار، ورشکستگی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و بیکار تعداد زیادی از کارگران، مشکلات بازاریان و اصناف با سازمان‌های مالیاتی، بیمه و معضلات حاشیه شهر مشهد ازجمله مواردی است که ما با آن مواجه هستیم.

,
,
,

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این سفر دولت بایستی توجه ویژه‌ای به بحث حاشیه شهر مشهد داشته باشند، ما چند پروژه قدیمی در شهر ازجمله پروژه پدیده، کاسپین و غیره راداریم که بایستی از بلاتکلیفی خارج شوند و بایستی حل یا نیمه حل شود.

,

قاضی‌زاده در رابطه با مراکز درمانی در شهر مشهد گفت: امیدواریم همان‌طور که امروز بیمارستان 540 تختخوابی اکبر افتتاح می‌شود شاهد اتمام و افتتاح بیمارستان شهید هاشمی نژاد و بیمارستان‌های دیگر در حاشیه شهر مشهد و باشیم.

,

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: در بحث حاشیه شهر ما مراکز درمانی و بیمارستان نداریم تراکم جمعیت در این مناطق شدید و بحث اشتغال ضعیف است. امیدواریم حضور رئیس‌جمهور در مشهد باعث پیگیری این مشکلات شود.

,

قاضی‌زاده در خصوص وجود بحران اشتغال خراسان رضوی به‌ویژه در مشهد، گفت: بااینکه شاهد پدیده رکود و بیکاری در کل کشور هستیم اما در مشهد این مسئله به‌ صورتی جدی‌تری رشد کرده است؛ به‌طور مثال اگر نرخ بیکاری کل کشور ۵۰ درصد باشد در مشهد این نرخ به ۲۵۰ درصد رشد رسیده است.

,

وی ادامه داد: رشد بیش‌ازاندازه بیکاری در مشهد دلایل مشخص و روشنی دارد که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان چالش‌هایی بر سر راه اشتغال مشهد نام برد؛ برای مثال می‌توان بخشی را مربوط به میزان جذب سرمایه در مراکز مالی و پولی و بخش دیگری را به کاهش حضور زائران خارجی در مشهد دانست و نیز بخش عمده‌ای را به پروژه‌های عمرانی و محرک شهرداری مشهد اختصاص داد که با توجه به کاهش شدید منابع مالی این سازمان، نقش محرک بودن خود را ازدست‌داده و به همین سبب بازار ساخت‌وساز را دچار چالش کرده است.

,


عضو هیئت‌رئیسه مجلس افزود: در موارد دیگر می‌توان گفت که مشهد در بازه زمانی مشخصی یکی از قطب‌های قطعه‌سازی و خودروسازی کشور بود که باوجود مشکل در بازار خودروی کشور، این شهر نیز به‌عنوان دومین شهر قطعه ساز کشور دچار صدمه شدیدی شد.

,
,


نماینده مردم مشهد و کلات در خصوص وضعیت اقتصادی خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار و شاخصه‌ها در حوزه اقتصاد، خراسان رضوی در این سال‌ها اوضاع بسیار نابسامانی دارد.

,
,


قاضی‌زاده گفت: از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۲ میانگین نقطه بیکاری خراسان رضوی همیشه کمتر از کل کشور بوده، اما طبق گزارش مرکز آمار از تابستان سال ۱۳۹۲ تاکنون درصد بیکاری به‌شدت رشد کرده و به بیش از ۲.۵ برابر قبل رسیده، تا حدی که بیش از میانگین کل کشور شده است.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه