اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش بانه:

اولین هنرستان کشاورزی در بانه راه اندازی می شود

اولین هنرستان کشاورزی در بانه راه اندازی می شود
مدیر آموزش و پرورش بانه با بیان اینکه احداث هنرستان کشاورزی در بانه ضروری است گفت: مهر ماه امسال؛ هنرستان کشاورزی در شهر کانیسور بانه راه اندازی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرباباخبر، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه روز گذشته باحضور فرماندار؛ امام جمعه و سایر اعضای این شورا در محل اداره  آموزش و پرورش بانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر،,

 رضا خضری مدیر آموزش و پرورش و همچنین دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه در این جلسه؛ ضمن اشاره به عدم وجود هنرستان کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل هایی که در این حوزه در شهرستان بانه وجود دارد؛ لذا احداث و ایجاد  یک هنرستان کشاورزی در  بانه  ضروری است.

,

وی افزود: بر همین اساس موضوع نیاز شهرستان بانه به وجود یک هنرستان کشاورزی و صدور مجوز احداث این هنرستان بصورت مکتوب از اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان درخواست شد؛ که خوشبختانه اداره کل نیز طی نامه ای با درخواست بانه برای ایجاد هنرستان مذکور موافقت نمود.

,

خضری تصریح کرد: مرکز ترویج شهر کانیسور که در حال حاضر بلا استفاده می باشد گزینه مناسبی برای این منظور است که طبق بازدیدهای میدانی کارشناسان آموزش و پرورش و هماهنگی هایی که بین آموزش و پرورش بانه با جهاد کشاورزی این شهرستان صورت گرفته است؛ قرار است این محل به هنرستان کشاورزی تبدیل شود.

,

مدیر آموزش و پرورش بانه تصریح کرد: این مرکز در دو طبقه احداث شده که ظرفیت ایجاد سه کلاس در رشته های کشاورزی را دارد، اما با توجه به قدمت ساخت بنای مذکوز؛ نیازمند یک سری تعمیرات است که به محض انجام این تعمیرات؛ از مهر ماه امسال آماده پذیرش هنرجو خواهد بود.

,

وی گفت: اداره آموزش و پرورش بانه در نظر دارد در ابتدای شروع بکار این هنرستان دو رشته مربوط به کشاورزی در حوزه؛ پرورش گل و گیاهان زینتی و همچنین پرورش و جمع آوری گیاهان دارویی را که از بازار کار خوبی هم برخوردار است در این هنرستان برای علاقمندان ایجاد کند.

,

مدیر آموزش و پرورش بانه در  خصوص تامین مربی و نیروی انسانی برای این هنرستان نیز گفت: در بخش نیروی انسانی مشکلی نداریم چرا که بخش مربوط به آموزش های عمومی توسط خود معلمان اداره آموزش و پرورش بانه و قسمت مربوط به آموزش های مهارتی نیز طبق قراردادی که با جهاد کشاورزی بانه منعقد خواهد شد، تامین می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه