شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: سیاسی
ساعت: 17:04 منتشر شده در مورخ: 1393/05/24 شناسه خبر: 127445
گزارش اختصاصی دانا از ادامه تحصیل غیر قانونی آقای وزیر

وزیر اصلاح طلب کابینه یازدهم چگونه در 51 سالگی استاد دانشگاه شد؟

وزیر اصلاح طلب کابینه یازدهم چگونه در 51 سالگی استاد دانشگاه شد؟
دو روز پیش یک خبرگزاری کم مخاطب که توسط فرزند یکی از وزرای اصلاح طلب کابینه یازدهم هدایت می شود، برخی نمایندگان مجلس، وزرای دولت سابق و رسانه های اصولگرا را متهم کرد که خود و نزدیکانشان از بورسیه غیر قانونی استفاده کرده است.

به گزارش حبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا،‌ چند روز پیش یک خبرگزاری کم مخاطب که توسط فرزند یکی از وزرای اصلاح طلب کابینه یازدهم هدایت می شود، برخی نمایندگان مجلس، وزرای دولت سابق و رسانه های اصولگرا را متهم کرد که خود و نزدیکانشان از بورسیه غیر قانونی استفاده کرده اند.

ادعای این خبرگزاری در حالی مطرح می شود که بورسیه های تحصیلی هشت سال گذشته توسط کمیته های مختلفی با حضور برخی نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تاکنون در قاطبه این بورسیه ها مهر تایید خورده است.

اما ادعاهای این خبرگزاری به اصطلاح کارگری و دیگر رسانه های اصلاح طلب باب مناسبی را باز کرد تا نحوه تحصیل دانشگاهی و نیز چگونگی عضویت برخی چهره های اصلاح طلب در هیئت علمی دانشگاه ها مورد بازخوانی قرار گیرد.

شبکه اطلاع رسانی دانا در اولین مورد پدر معنوی خبرگزاری فوق الذکر را بررسی کرده تا مخاطبان قضاوت کنند که چه کسانی با استفاده از رانت، ادامه تحصیل داده و کسوت هیئت علمی دانشگاه را بر تن کرده اند.

وزیر مورد اشاره و پدر معنوی خبرگزاری مذکور- که شبکه اطلاع رسانی دانا به دلایل حرفه ای از اعلام نام وی خودداری می کند- یکی از چهره های معروف امنیتی اصلاح طلب است که هم اکنون با عنوان " دکتر" بر کرسی یک وزارتخانه اقتصادی،اجتماعی تکیه زده است.

این وزیر محترم به گواهی سوابق انتشار یافته، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدرک دیپلم داشته است؛ بنابر سوابق انتشار یافته، وی پس از پیروزی انقلاب تا سال 1384 در دستگاه های مختلف دولتی مسئولیت های پرمشغله امنیتی و اجرایی داشت که علی القاعده و مطابق قانون فردی با این مشاغل کثیره دولتی نمی تواند ادامه تحصیل دهد.

اما نامبرده طی این مدت مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در عین داشتن مسئولیت اجرایی دریافت کرده است.

نکته جاالب اینکه در رزومه ارائه شده از وی به سال های مشغولیتش به تحصیل اشاره نشده و مشخص نشده است که نامبرده در کدام رقابت علمی شرکت کرده و موفق به ادامه تحصیل و کسب مدارک مذکور شده است.

بر اساس اسنادی که دراختیار شبکه اطلاع رسانی دانا قرار دارد وزیر اصلاح طلب موصوف، در سال های پایانی دولت خاتمی به رغم آنکه هم مشاور رئیس جمهور بوده و هم یک مسئولیت اجرائی، امنیتی سنگین برعهده داشت، تحصیل در مقطع دکترا را در یک دانشگاه دفاعی امنیتی آغاز کرد؛ اما با پایان دوران اصلاحات وی سودای استادی دانشگاه را در سرآورد و در حالی که متولد سال 1334 است با استفاده از رانت های خاص در سال 1385- یعنی در سن 51 سالگی-عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شود.

نکته جالب اینکه رئیس وقت دانشگاه پیام نور به واسطه اینکه مدرک دکترای وی در آن مقطع مورد تایید وزارت علوم نبود از پذیرش وی به عنوان هیئت علمی این دانشگاه خودداری کرد اما این چهره با سابقه اصلاح طلب(!) با توصیه محمود احمدی نژاد و فشار اسفندیار مشایی توانست مجوز عضویت در هیئت علمی دانشگاه پیام نور را کسب کند.

بر اساس این گزارش ماجرای عجیب پذیرش یک فرد 51 ساله به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زمانی بهت برانگیز می شود که دو سه سال بعد، وی به آستانه بازنشستگی رسید اما این استاد دو ساله باز هم متوسل به لیدر جریان انحرافی شد و توانست از بازنشسته شدن بگریزد و نهایتا با روی کارآمدن دولت یازدهم که خود عضوی از آن است به عنوان هیئت امنای دانشگاه پیام نور منصوب شد.

اکنون خبرگزاری تحت هدایت این وزیر محترم و سایر رسانه های اصلاح طلب باید به این سوال پاسخ دهند که آیا ادعای کبر سن درباره کسانی مصداق دارد که از مرز 40 سالگی عبور نکرده اند و یا کسانی که در 51 سالگی و دو سال مانده به بازنشستگی عضو هیئت علمی شده اند.

شبکه اطلاع رسانی دانا اسناد دیگری درباره نحوه ادامه تحصیل و هیئت علمی شدن برخی چهره های معروف اصلاح طلب ، منصوبین به دولت و حتی برخی مسئولان کنونی وزارت علوم و نزدیکان آن ها در دست دارد که با رعایت چارچوب ها اقدام به انتشار آنها می کند.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/news/127445.html/share
ارسال نظر
نظرات
افشاگر غیر دولتی
1393/05/24 - 17:22
پاسخ
به افشاگریتون ادامه بدید. اینها میخواهند فضای سیاسی کشور رو باری انتخابت مجلس وشواری اسلامی و خبرگان رهبری اماده کننده ولی....... مردم بیدار و همیشه در صحنه هستند! مردم به اینها و هم حزبی هاشون اطمیمنان ندارند! چون تو دهنی محکمی به اینها در رفراندوم یارانه ای زدند که تا سال ها خواهد ماند!
rateup 73
ratedown 48
ناشناس
1393/05/24 - 17:27
پاسخ
غلط تایپی زیاده
rateup 9
ratedown 14
علی
1393/05/24 - 17:53
پاسخ
همونطور که یکی از وزرا دولت قبل با مدرک سیکل شده بود وزیر و دکترا تقلبی داشت . اونموقع هم شما حرف زدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
rateup 44
ratedown 42
پاسخ تارا دماوندی به علی این که نشد تا درباره گندکاری های دولت بگیم، بگید احمدی نژاد فلان و وقتی بخوایم درباره 88 حرف بزنیم بگید چرا به گذشته بر می گردید. اصلا احمدی نژاد بد بود، شما مدعی راستگویان بودید
rateup 19
 ratedown 5
1393/05/24 - 23:15
پاسخ ناشناس به علی فعلا این رانت رو بچسب ، وصل کردن همه چیز به دولت قبل تکراری شده
rateup 18
 ratedown 8
1393/05/24 - 23:48
پاسخ ناشناس به علی راست میگه؛ من یادمه جناب حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات مدرک دکتراش رو از دانشگاه هاوایی گرفته بود! دانشگاهی که وجود نداشت!!!
rateup 16
 ratedown 4
1393/05/25 - 04:05
پاسخ ناشناس به علی ما که نبودیم اما آقاجان شما که بودید فقط حرف زدید
rateup 4
 ratedown 1
1393/05/25 - 04:22
ناشناس
1393/05/24 - 18:10
پاسخ
وزیر ...
rateup 21
ratedown 4
پاسخ ناشناس به میگم چه ( کار ) دارید به ( کار ) این عضو فعال ...
rateup 3
 ratedown 0
1393/05/25 - 04:24
ناشناس
1393/05/24 - 18:53
پاسخ
وای بر شما به اصطلاح دانایان که انگیزه های سیاسی و قدرت از ایمانتان کاسته است
rateup 9
ratedown 17
پاسخ ناشناس به وای بر شما که یک ماه بدون سند اتهام زدید ...حالا چه شده منافعتون به خطر افتاده ؟ درود بر دانا
rateup 7
 ratedown 5
1393/05/25 - 14:41
ناشناس
1393/05/24 - 22:42
پاسخ
دانا ترکوندی. ایول به اتاق فکر!!! فکر کردن حالا که وزارتخونه افتاد دستشون، 4 تا سند گیر آوردن همه چیز تمومه.
rateup 21
ratedown 5
تارا دماوندی
1393/05/24 - 23:09
پاسخ
پس چرا گروهی از نمایندگان گفته بودند که در بررسی صلاحیت ... حتی یک مورد منفی هم پیدا نکرده‌اند
rateup 5
ratedown 8
پاسخ ناشناس به تارا دماوندی چرا اسمشو حذفیدی دانا
rateup 0
 ratedown 0
1393/05/25 - 18:44
ناشناس
1393/05/24 - 23:32
پاسخ
خوبه که حالا زما آقای احمدی نژاد با پارتی بازی و سفارش رئیس جمهور وقت هیات علمی پیام نور شده. معلومه که زمان احمدی نژاد مملکت آشفته بزار شده ! 3000 میلیارد، 3000 بورسیه، 3800 تومان دلار، و سه هزار های دیگر همش زمان حکومت اصولگرایان بوده که! پس چرا هی تکذیب میکنین؟ مرد باشین بگین شده ولی نمیخواهیم وزیر علوم مون فرجی دانا باشه چون گند کارامون رو درآورده!!!!
rateup 11
ratedown 24
پاسخ ناشناس به معلومه متن رو نخودی ! این آقا از دوره خاتمی وارد دانشگاه شده .
rateup 49
 ratedown 1
1393/05/25 - 14:42
ناشناس
1393/05/24 - 23:49
پاسخ
" ع ر " آفرین دانا ...این افسادطلب ها همیشه رسوا شدند ...
rateup 44
ratedown 5
ناشناس
1393/05/24 - 23:50
پاسخ
بازهم روسیاهی دیگر برای افسادطلب ها ...
rateup 42
ratedown 5
شادی
1393/05/25 - 00:06
پاسخ
خدا رو شکر داره دستتون رو میشه اونوقت به آب و آتیش میزنید و حتی حاضرید احمدی جونتون رو هم فدا کنید خوبه خودتون هم دارید اعتراف می کنید که تمام این گندکاری ها در زمامداری خودتون در طی هشت سال اخیر اتفاق افتاده!! خائنان کثیف
rateup 6
ratedown 45
پاسخ ناشناس به شادی تندرو ! متن رو خوب بخون ایشون در دولت خاتمی وارد دانشگاه شدند...
rateup 22
 ratedown 2
1393/05/25 - 14:43
دل آرام
1393/05/25 - 00:12
پاسخ
این الان افشاگری بر علیه احمدی نژاد بود و نشان پاکی دولت خاتمی ""نکته جالب اینکه رئیس وقت دانشگاه پیام نور به واسطه اینکه مدرک دکترای وی در آن مقطع مورد تایید وزارت علوم نبود از پذیرش وی به عنوان هیئت علمی این دانشگاه خودداری کرد اما این چهره با سابقه اصلاح طلب(!) با توصیه محمود احمدی نژاد و فشار اسفندیار مشایی توانست مجوز عضویت در هیئت علمی دانشگاه پیام نور را کسب کند.""
rateup 4
ratedown 32
پاسخ ناشناس به دل آرام برای پاکی دولت خاتمی مدرک دکترای خود خاتمی کفایت میکنه!!!
rateup 38
 ratedown 1
1393/05/25 - 10:34
پاسخ ناشناس به دل آرام دولت پاک خاتمی خخخخخخخخخخخخ منظورت دانشگاه هاوایی نبود ؟
rateup 37
 ratedown 1
1393/05/25 - 14:44
یک بورسیه
1393/05/25 - 01:01
پاسخ
ابوالفضل فراهاني - رئيس دانشگاه پيام نور در گفتگو با خبرنگار مهر (پنجشنبه 26 تیر 1393)در اين باره، گفت:​ با حکم وزير علوم، تحقيقات و فناوري محمود گودرزي - وزير ورزش و جوانان، علي ربيعي - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، نصرت اله ضرغام - رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و نوآوران کشور، محمد ميرمحمدي - نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي، حسن ظهور - دبير فرهنگستان علوم و احمد ميرشکرايي - استاد دانشگاه به عنوان اعضاي هيأت امناي دانشگاه پيام نور منصوب شدند.
rateup 21
ratedown 0
ناشناس
1393/05/25 - 03:39
پاسخ
ایشون هم که زمان وزارت زاهدی عضو هیات علمی شده....
rateup 2
ratedown 10
پاسخ ناشناس به نه زمان خاتمی ...متن رو خوب بخون
rateup 7
 ratedown 0
1393/05/25 - 14:45
محسن
1393/05/25 - 06:35
پاسخ
خبرگزاری محترم دانا با سلام ، در مورد فرد مذکور لازم به توضیح است که مدرک دیپلم هم نداشت و وقتی در منطقه نازی آباد فردی دیگری را به جای خودش آورده بود که امتحان بدهد و لو رفت ، اون فرد بر اثر تهدید این فرد استاد دانشگاه ! ! ! از ترس موضوع را مطرح نکرد به واسطه همان شغل امنیتی که آقای وزیر اصلاح طلب داشت ! !
rateup 15
ratedown 3
ناشناس
1393/05/25 - 08:01
پاسخ
آفرین. اصلاح طلبان نیاز به برخورد این چنینی دارند تا آرام شوند. حجم سیاه کاری های زمان اصلاحات خیلی بیشتر از این حرف هاست. اما متاسفانه نجابت یک عده و برخی ملاحظات مانع از طرح این مسائل می شود. اما همیشه باید دانست که فتنه گران و تندروان اصلاح طلب تنها با برخورد آرام می شوند. مثل برخورد 9 دی با فتنه 88
rateup 18
ratedown 4
افشاگر مردمی
1393/05/25 - 08:25
پاسخ
اگه این مطلبی که می فرمایید درست باشه و مسئولینی که اول انقلاب دیپلم داشتند و الان دکتری (با تمام مشغله کار )پس باید به مدرک تحصیلی افرادی چون قالیباف ، رضایی ، احمدی نژاد . حسن روحانی . و ... شک کرد فقط مدرک ...
rateup 9
ratedown 11
پاسخ ناشناس به افشاگر مردمی خاتمی که مدرکش جعلی از آب در اومد !
rateup 14
 ratedown 2
1393/05/25 - 14:45
ناشناس
1393/05/25 - 09:12
پاسخ
چرا یه عده تا از دولت فعلی ایراد گرفته میشه فریاد میزنن که :چرادر دولت قبل انتقاد نمی کردید؟ هردولت منتقدین خودش رو داره. این چه دلیل مسخره ایی که با توسل به اون از انتقاد کردن به دولت جلوگیری می کنید؟ هرچند این خبر دولت قبل رو هم مورد انتقاد قرار داده.
rateup 12
ratedown 2
ناشناس
1393/05/25 - 13:17
پاسخ
معاون فعلی وزیر علوم !!! ... که لیسانس اش را به زور گرفته بود با رانت توسط دانشگاه بورسیه شد و به انگلیس رفت و پس از 4 ماه بازگشت و گفتند که چون زبان بلد نبوده نتونسته اونجا بمونه.( البته ایشان حودش گفته که بدلیل فعالیت های مذهبی از انگلیس اخراج شده است ). وی مدتی در جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر کار میکرد و کمتر از شش ماه به پاس خدمات اش در جهاد دانشگاهی با سفارش رییس وقت دانشگاه از دانشکده مکانیک دکتری افتخاری !!! گرفت. که دکترای وی نیز بدون طی مراحل علمی است ! وی یکسال بعد مجددا به لندن رفت و مدرک اش را انگلیسی کرد. وی حدود یکسال است که به سمت معاون وزیر علوم منصوب شده. در ضمن آقای معاون وزیر فرزند خودش را هم بطور غیر قانونی بورسیه کرده است و به عضویت هیات علمی دانشگاه امیر کبیر در آورده است. حالا پدر و پسر هر دو هیات علمی هستند!!
rateup 6
ratedown 2
ناشناس
1393/05/25 - 13:19
پاسخ
من آدمی میشناسم که 20 روزه از گلاسکو دکترا گرفته!!
rateup 9
ratedown 2
پاسخ ناشناس به اسم ؟؟؟؟
rateup 0
 ratedown 0
1393/05/26 - 11:40
ناشناس
1393/05/26 - 14:40
پاسخ
بیشتر اسم نادان برای سایت شما مناسب است
rateup 1
ratedown 2
پاسخ ناشناس به چون تخلفات شما رو رو کرده ؟ اتفاقا به وزیر بیشتر میاد !!
rateup 0
 ratedown 0
1393/05/26 - 21:38
پاسخ ناشناس به چون تخلفات شما رو رو کرده ؟ اتفاقا به وزیر بیشتر میاد !!
rateup 0
 ratedown 0
1393/05/26 - 21:38
ناشناس
1393/05/26 - 15:02
پاسخ
شبکه اطلاع رسانی دانا مصداق است
rateup 0
ratedown 1
lf
1393/05/26 - 23:26
پاسخ