شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: سیاسی
ساعت: 09:32 منتشر شده در مورخ: 1393/05/26 شناسه خبر: 128080
گزارش اختصاصی دانا از اعطای بورسیه به نزدیکان مسئولان فعلی وزارت علوم/

بورسیه تحصیلی فرزندان 4 معاون فرجی دانا+اسامی و جزئیات

بورسیه تحصیلی فرزندان 4 معاون فرجی دانا+اسامی و جزئیات
موضوع بورس ها و ادامه تحصیل غیر قانونی برخی مسئولان دولتی و همچنین نزدیکان بعضی مدیران وزارت علوم از جمله مواردی است که به صورت یک‌طرفه در مورد آن حرف و حدیث های مفصلی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، همزمان با نزدیک شدن به روز استیضاح وزیر علوم بحث ها و اظهار نظرها و اخبار مختلف و داغی در مورد بورسیه های غیر قانونی در ادوار گذشته از سوی طیفی خاص در رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت منتشر می شود.

این روزها از بسیاری از تریبون های همسو با دولت این پیام منعکس می شود که دلیل اصلی استیضاح وزیر علوم افشاگری های وی در مورد بورسیه های غیر قانونی در گذشته است جالب اینجاست که موضوع بورسیه ها در دولت گذشته در کمیته های  مختلف و با حضور مسئولان دستگاه های نظارتی مورد بررسی قرار گرفته و در تمام موارد به جز تعداد انگشت شماری که در مورد آن‌ها ابهام وجود داشت مسئولان مربوطه این بورسیه ها را تایید و روند آن را قانونی اعلام کرده اند.

البته موضوع بورس ها و ادامه تحصیل غیر قانونی برخی مسئولان دولتی و همچنین نزدیکان بعضی مدیران وزارت علوم از جمله مواردی است که به صورت یک‌طرفه در مورد آن حرف و حدیث های مفصلی مطرح شده است.

پیش از این نیز شبکه اطلاع رسانی دانا گزارشی را از ادامه تحصیل غیر قانونی یکی از وزرای کنونی منتشر کرد؛ اکنون و با توجه به فضاسازی رسانه های خاص که البته قصدشان سیاسی جلوه دادن یک استیضاح فنی است شبکه اطلاع رسانی دانا بخشی دیگر از اخبار خود در زمینه بورسیه تحصیلی تعدادی از نزدیکان مسئولان فعلی وزارت علوم را نیز منتشر می‌کند.

"زینب رضوان‌طلب" دختر رئیس‌مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم در دوره کنونی است که به گواه اسناد و مدارکی که در اختیار شبکه اطلاع رسانی دانا قرار دارد با استفاده از رانت و موقعیت فامیلی توانسته بورسیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شود.

نامبرده با امضا مستقیم عبدالحسین فریدون خطاب به رئیس دانشگاه تهران در نامه‌ شماره 19/1/115038 مورخه 1/10/1392 که قبل از پدرش سرپرستی مرکز جذب هیئت علمی را بر عهده داشته توانست به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآید.

در یکی دیگر از موارد تخلف تنها سه روز پس از انتصاب مجتبی صدیقی به عنوان معاون وزیرعلوم و رییس سازمان امور دانشجویان از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، فرزند وی محمد بشیر صدیقی طی نامه شماره 19/1/118091 مورخه 23/9/1392  از سوی وزارت علوم جهت بورسیه به مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج معرفی شد. این درحالی است که بسیاری از مسئولین وزارت علوم در چند وقت اخیر نسبت به بورسیه ها و برخی اعضای هیئت علمی در دولت گذشته اعتراضات گسترده ای داشته اند.

گفتنی است بسیاری از مسئولین کنونی وزارت علوم و همچنین چهره هایی نظیر میلی منفرد و مجتبی صدیقی نیز از جمله افرادی بودند که در پایان دولت اصلاحات با حکم مصطفی معین به خارج از کشور بورسیه شدند.

محمدبشیر صدیقی از دانشجویان ورودی سال ۸۲ رشته صنایع امیرکبیر است که هم اکنون در حال اتمام تحصیلات خود دانشگاه دلف هلند است.

"سلما امی" دختر یکی از مشاوران ارشد وزارت علوم است که در در دولت گذشته فشارهای زیادی برای پذیرش بورسیه نامبرده در وزارت علوم از سوی جریانی خاص آورده می شود که در نهایت  نامبرده بورسیه پژوهشگاه زلزله شناسی می شود.

یکی دیگر از موارد تخلف مربوط به یکی دیگر از معاونان وزیر می شود.

این معاون وزیر فرزند احمد احمدی نماینده سابق مجلس است؛ احمدی زمانی که توفیقی سرپرست وزارت علوم بود در پیامی بانتصاب وی را تبریک گفت و از وی خواست تا به برخی از فسادها در وزارت علوم پایان دهد.

البته پیام های تبریک آقای نماینده سابق مجلس موثر واقع شد و توفیقی فرزند وی را به عنوان معاون برگزید.

در حالی که در دوره گذشته یک مسئول بلند پایه وزارت علوم صلاحیت خواهر آقای معاون کنونی را رد کرده بود با فشار جریان خاص نامبرده هم بورسیه تحصیلی گرفت که البته اسناد این موضوع به طور کامل وجود دارد.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/news/128080.html/share
ارسال نظر
نظرات
علی
1393/05/26 - 09:45
پاسخ
واقعا کولاک کردی دانا
rateup 34
ratedown 24
ناشناس
1393/05/26 - 10:07
پاسخ
سوابق درخشان علمی معاون فعلی وزیر علوم !!! 1ص که لیسانس اش را به زور گرفته بود با رانت توسط دانشگاه بورسیه شد و به انگلیس رفت و پس از 4 ماه بازگشت و گفتند که چون زبان بلد نبوده نتونسته اونجا بمونه.( البته ایشان حودش گفته که بدلیل فعالیت های مذهبی از انگلیس اخراج شده است ). وی مدتی در جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر کار میکرد و کمتر از شش ماه به پاس خدمات اش در جهاد دانشگاهی با سفارش رییس وقت دانشگاه از دانشکده مکانیک دکتری افتخاری !!! گرفت.که دکترای وی نیز بدون طی مراحل علمی است وی یکسال بعد مجددا به لندن رفت و مدرک اش را انگلیسی کرد.وی حدود یکسال است که به سمت معاون وزیر علوم منصوب شده..در ضمن آقای معاون وزیر ( مجتبی صدیقی ) فرزند خودش را هم بطور غیر قانونی بورسیه کرده است و به عضویت هیات علمی دانشگاه امیر کبیر در آورده است. حالا پدر..... و پسر ..........هر دو هیات علمی هستند!!
rateup 28
ratedown 12
پاسخ ali به دقیقا مثل کامران خان دانشجو.
rateup 3
 ratedown 5
1393/05/28 - 20:15
ناشناس
1393/05/26 - 10:08
پاسخ
سوابق درخشان علمی مشاور فعلی وزیر علوم !!! 2-ظ در دولت اصلاحات شخصی به نام ظ با مدرک لیسانس تاریخ !!! به استخدام هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر !!!!! در آمد و سپس از دانشگاه بیروت دکترای مکاتبه ای گرفت !! و الان مشاور وزیر علوم است. رشته تاریخ چه ربطی به دانشگاه امیر کبیر داشت. و چگونه دکترا گرفت ؟؟ سوالاتی است که آقای که الان در وزارت علوم در سمت مشاور وزیر منصوب شده باید جواب بدهند
rateup 23
ratedown 9
ناشناس
1393/05/26 - 11:20
پاسخ
بارها این اخبار... افشاگری می کنید یه زمان فیلتر می شید
rateup 20
ratedown 12
ناشناس
1393/05/26 - 11:35
پاسخ
برخی اساتید به همین شکل یه دانشکاه رفتند به همین خاطر است که یک بیسوادی علمی وسیع در سطح دانشگاهای کشور حکم فرما است که جامعه در بن بست ....قرار گرفت.
rateup 17
ratedown 6
علی
1393/05/26 - 13:28
پاسخ
این خبر خیلی هم تعجب آور نبود چون بدون هیچ جانب داری نسبت به حذب خاصی میشد از همون انتخاب وزیران رانت بازی و پارتی بازی رو دید و پیش بینی کرد! فقط خدا کنه دوباره به خاطر افشای حقایق فیلترتون نکنن!!!
rateup 20
ratedown 10
ناشناس
1393/05/26 - 15:35
پاسخ
مدرک تحصیلی خود آقای معاون وزیر ( آقای صدیقی ) هم مشکوک است. چون ایشان دانشجوی یکی از دانشگاههای انگلیس بود اما درس اش را ناتمام گذاشت و به ایران بازگشت ولی ادعا میکند که فارغ التحصیل انگلیس است!!
rateup 24
ratedown 10
پاسخ دانشجوي دانشگاه به ألبته مدرك خود آقاي كامران دانشجو(مسئول بلند پايه وزارت علوم سابق) كه إز انگليس گرفتن مشكوك است. كسي كه دختر و براد زاده اش به صور تخيلي خيلي مشكوك بورس شدند.
rateup 1
 ratedown 0
1393/05/30 - 14:25
نظر
1393/05/26 - 21:16
پاسخ
چقدر شما ها ای ول دارید
rateup 19
ratedown 7
من
1393/05/26 - 22:28
پاسخ
خوب اینا هم از قافله عقب نمونن ..........
rateup 9
ratedown 3
ناشناس
1393/05/26 - 19:07
پاسخ
دانا با این خبرات دست میذاری جای حساسی ها باز دوباره فیلترت میکننـ!!!!!!
rateup 21
ratedown 8
احمد
1393/05/26 - 19:07
پاسخ
تنها ندانستن حق مردم است وای بر ما مردم کوچه وبازار ولی با این همه ما به اقای روحانی اعتماد داریم
rateup 13
ratedown 22
ناشناس
1393/05/26 - 19:29
پاسخ
مشکل این است که اصلاح طلبان دانشگاهها را ملک خود می دانند و حاضر به پذیرش دانشجویانی با مشی انقلابی در کسوت هیات علمی نیستند و می خواهند این فضا همچنان در اختیار خودشان باقی بماند.
rateup 21
ratedown 24
پاسخ ناشناس به انقلابی بیسواد خطرناکتر از دشمن آگاه
rateup 1
 ratedown 2
1393/05/27 - 20:24
یک هیات علمی
1393/05/26 - 19:40
پاسخ
در دولت قبلی تعداد بسیار زیادی افراد بدون ضوابط بورسیه شدند. مهمترین ضابطه ای رعایت نشده بود این است که این افراد از فرزندان اقشار ضعیف و متوسط جامعه بودند. آقای احمدی نژاد با این کار جای آقازاده ها را تنگتر کرده و در دولتی که اثبات کرده تفکرات طبقاتی دارد باعث مشکلات عدیده شده است. در چند سال اخیر تعدادی مدیر جدید در دانشگاهها تربیت شدند که دیگر از سرشاخههای خانواده ... نبودند. هرچند بعضی از آنها افراد نالایقی بودند ولی بسیاری از آنها درواقع جوانانی هستند که دوباره به کشور جان خواهند داد و استیلای نظام طبقاتی هاشمی را پایان خواهند داد.
rateup 31
ratedown 14
ترک گندابی
1393/05/26 - 20:06
پاسخ
دانا نکنه هوس جهنم رفتن کردی؟
rateup 1
ratedown 0
ناشناس
1393/05/26 - 21:37
پاسخ
حسين غريبي معاون آموزشي دانشگاه آزاد كه از بستگان فرجي دانا وزير علوم است(پسر فرجي دانا سال گذشته با دختر غريبي ازدواج كرده است)و بدين طريق بدون تجربه و شايستگي معاون آموزشي دانشگاه آزاد شده است به همراه حميد ميرزاده رييس دانشگاه آزاد و تيمور علي عسگري با دادن وعده به نمايندگان مجلس در صدد راي نياوردن استيضاح فرجي دانا هستند و معلوم نيست كه ابقاي فرجي دانا چقدر برايشان منفعت دارد كه از امكانات دانشگاه آزاد براي تطميع نمايندگان برنامه ريزي كرده اند.
rateup 1
ratedown 0
ناشناس
1393/05/26 - 21:41
پاسخ
احسنت بر دانا این دروغگوها 3 ماه بدون سند اتهام زدند اما شما در یک روز پته آنها را روی آب ریختی .. سکوت مرگباری بر اینها حاکم شد ...
rateup 1
ratedown 3
ناشناس
1393/05/27 - 08:02
پاسخ
آقای فرجی دانا و همکارانش به معنای تمام اخلاق و حرمت را زیر پا گذاشتند. برایشان متاسفم
rateup 23
ratedown 12
پاسخ علی کهنسال به میتونم بپرسم شما از حرمت چی میدونی ......به دسته خواستی وابستگی
rateup 2
 ratedown 2
1393/05/27 - 11:50
*****
1393/05/27 - 08:24
پاسخ
ما خودمان را .... کرده ایم هر روز جمعه دعای ندبه می رویم تا امام زمان بیاید ....... برای چه بیاید ..... مگه استغفرا.... امام زمان زندانی هست .... حتما این آقایون هم دعا می کنند ............. چه قدر ما عقب مانده هستیم
rateup 8
ratedown 3
ناشناس
1393/05/27 - 09:34
پاسخ
با قدرت ادامه دهید با تشکر
rateup 12
ratedown 4
علی کهنسال
1393/05/27 - 11:47
پاسخ
هیچ فکرش و کردی که این حرفای رو که زدی شاید تهمت باشه تو دولت احمدی نژاد این هم فساد میشد هیچ کس با هاش کاری نداشت شما به دکتر فرجی دانا که یکی از شایسته ترین وزرا ست گیر دادین ؛شبکه اطلاع رسانی دانا خودتو اصلاح کن
rateup 4
ratedown 1
ناشناس
1393/05/27 - 15:52
پاسخ
اینها دست گوبلز را از دروغ گویی از پشت بسته اند اینها بایستی سرکار می آمدند تا مردم به ماهیتشان پی ببرند. سلام ودرود بر خدمتگذاران واقعی جامعه که در سکوت وبدون تبلیغات عوام فریبانه و بدون چشم داشت در سراسر کشور به خدمت گذاری وتلاش برای بهبود جامعه در تلاش مجدانه هستند.
rateup 1
ratedown 3
ناشناس
1393/05/27 - 16:10
پاسخ
با این افشاگری دانا روحیه و جان تازه ای گرفتم
rateup 1
ratedown 1
سید محسن
1393/05/27 - 17:54
پاسخ
دانا چرا اینقدر نادانایی تو آخه!!! ما از دست شما چی کار کنیم!! چرا دست از سر بیت المال برنمیداری آخه فرجی نادان
rateup 0
ratedown 2
اشرفی
1393/05/27 - 18:28
پاسخ
پس این آقای صدیقی که امسال با وجود اعلام نیاز 2000 نفری دانشگاه ها برای بورس، فقط تعداد بسیار کمی ظرفیت را برای بورس اعلام کردند و از اون جالب تر با تصمیم یک شبه مبنی بر افزایش معدل های مورد نیاز کارشناسی و ارشد متقاضیان، بدون در نظر گرفتن رشته و دانشگاه های مختلف، موجب ناامیدی افرادی مثل من که فکر این تصمیم غیر کارشناسی و ناگهانی رو نمیکردیم و در پی کارهای پژوهشی و چاپ کتاب بودیم شدند، آقازاده خودشون رو چند روز بعد از حکمشون بدون ظی مراحل قانونی جذب کردند. بعد از افشای این قضایا، من و امثال من که به خاطر آیین نامه موقت و غیر کارشناسی امسال بورس که ایشون زحمتش رو کشیدند و به دلیل چند صدم معدل کمتر در دوره کارشناسی با وجود تالیف چند عنوان کتاب، باید امسال قید بورس رو بزنیم، از فاش شدن این تخلف ایشون واقعا خوشحال شدم.
rateup 1
ratedown 0
احسان
1393/05/27 - 18:50
پاسخ
من که از اقدامات آقای دکتر!!! صدیقی واقعا شوکه شدم. منتظر ورود و مداخله شخص دکتر روحانی به این وزارت خانه هستیم تا بساط این تخلف ها و جذب فرزند پس از 3 روز، برچیده شود.
rateup 4
ratedown 2
ناشناس
1393/05/27 - 20:05
پاسخ
ازنظربنده هیچ فرقی بین فرجی داناوسرکرده داعش وجودنداردوهردوازمهرهای موساد می باشد
rateup 4
ratedown 7
پاسخ ناشناس به ناشناس تو داعشی که اینجور حکم میدی و مستقیم میری جهنم
rateup 3
 ratedown 1
1393/05/27 - 20:25
پاسخ ناشناس به ناشناس نعل وارونه نزن !دوستان شما این همه دانشجو و استاد رو اخراج و ستاره دار کردند مملکت رو به باد دادند داعشی نیستند ،عجب موجوداتی هستید!!
rateup 5
 ratedown 0
1393/05/27 - 20:54
پاسخ مصطفی به ناشناس تو اینقدر ... که معلومه از کدوم پشت کوهی امدی و داری نظر میدی .
rateup 1
 ratedown 0
1393/05/28 - 17:38
ناشناس
1393/05/27 - 20:55
پاسخ
اگه مدرک دارید چرا رو نمی کنید؟! درضمن تا حالا ثابت شده اگه تندرو ها مدرکی داشته باشند لحظه ای درنگ نمی کنند سریع میدند دست رسایی و دوستان تا رو کنند نماینده ای که شب نامه پخش میکنه اگر مدرک واقعی داشته باشه ساکت میمونه؟ محاکمه های کیهانی صداسیما یادمون نرفته این هم از همون قماشه!!!
rateup 3
ratedown 0
ناشناس
1393/05/27 - 20:56
پاسخ
دانا خجالت بکش این کامنت هایی رو که گذاشتی خودت تو خلوتت قبول داری ؟!!
rateup 2
ratedown 0
ناشناس
1393/05/27 - 21:38
پاسخ
دانا خودنو چند فروختی ؟ بیا من استخدامتون میکنم . برای نون که آدم دست به هر کاری نمیزنه .
rateup 2
ratedown 0
ناشناس
1393/05/28 - 09:29
پاسخ
باور کنید سی سال دوم ایشان هم تمام است
rateup 1
ratedown 2
ممد
1393/05/28 - 13:18
پاسخ
هستند آدمهایی که بورسیه گرفته اند و دکترا گرفته اند اون هم حتی در علوم قضایی و بعدا اومد اند تو کشور و خودشان مصاحبه گر برای بورس دادن شده اند و ضد استراتژی مملکت در بحث سیاست خارجی مد نظر رهبری معظم حرف زده اند و حالا هم مسئولیت دارند و در مسیر زد و بندهای قبلی ضد فرهنگی و بعضا ضد امنیتی تلاش میکنند . بحث پارتی بازی با بحث تشکیلاتی ضد منافع ملی واسلامی عمل کردن و خط و جناح مداری کردن کاملا از هم جدا است که متاسفانه بسیاری از افراد پارتی باز و بورس گرفته اهل اینطور خیانت کاریهایی می شوند لذا باید شناسایی و حداقل از مسئولیتها برداشته شوند
rateup 0
ratedown 4
مصطفی
1393/05/28 - 17:35
پاسخ
نظر شما چرا نخبگاه کشور و خیلی از جوانان نخبه مثل .... ... باشند ان هم دوران جوانی و همدوره های اونها که از این کشور رفتند هموشون به درجات بالا علمی و کاپهای علمی برسند؟ حتما تقصیر وزیر علوم فعلی هاها 3200 نفری که تو 8 سال اقا محمود بورسیه تغلبی شدند مقصر وزیر فعلی ؟؟؟ باید گشت دلیل فرار نخبگان کالبد شکافی کرد
rateup 1
ratedown 0
رامین
1393/05/28 - 19:31
پاسخ
احسنت.
rateup 0
ratedown 1
alii
1393/05/29 - 08:00
پاسخ
اسلام از نوع ناب !!!!!!!!!!!!!!!!!! در دو دوره دمتان گرم
rateup 0
ratedown 0
ناشناس
1393/05/30 - 13:03
پاسخ