اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

حضرت فاطمه(س) الگوی نمونه‌ای برای تمام زنان عالم است

حضرت فاطمه(س) الگوی نمونه‌ای برای تمام زنان عالم است
کارشناس مذهبی گفت: فاطمه زهرا(س) الگوی نمونه‌ای برای همه عالم، در ساده زیستی، همسرداری و فرزند داری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شریفی کارشناس مذهبی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت صدیقه طاهره (س) در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) از معصومین است که همتایی نداشت و خداوند برای تولد ایشان برنامه‌ریزی کرده بود که  حضرت زهرا(س) از پاک‌ترین پاک‌ها به وجود بیاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: پیامبر(ص) مدت زیادی در کوه و در داخل غار حرا، عبادت می‌کرد و بعداً یک سیب به ایشان داده شد و گفته شد که نیمی از آن را خودش بخورد و نیم دیگر را به حضرت خدیجه بدهد و از عصاره این سیب بهشتی حضرت زهرا(س) به وجود آمد.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به نام‌گذاری حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: فاطمه نام مبارک و مقدس این بانوی بزرگوار است که خدای متعال برای ایشان برگزید.

,

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌هایی در فاطمه زهرا(س) وجود دارد که در هیچ بانوی دیگری یافت نمی‌شود، اظهار کرد: همسری چون علی داشتند که فرموده شد اگر علی(ع) نبود، کفوی برای فاطمه نبود و فاطمه زهرا (س) شاید تا پایان عمر مجرد باقی می‌ماند و این همسر چنان مقامی دارد که امام اول شیعیان است.

,

شریفی افزود: همچنین می‌توان از دو فرزند بزرگ ایشان، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نام برد که هر دو بزرگوار سید شباب اهل جنت هستند و بقیه ائمه علیهماالسلام که از نسل امام حسین(ع) هستند و به‌جز حضرت علی(ع) این بانوی بزرگوار مادر تمام ائمه هستند.

,

این کارشناس مذهبی بیان کرد: این بانوی بزرگوار با تمام وجود خود حامی ولایت بودند تا جایی که جان نازنین و شریف خود را در راه ولایت از دست دادند. بنابراین حضرت صدیقه زهرا اولین بانویی بود که برای اینکه ولایت به حق خود برسد اما طاغوت های زمان و کسانی که با ولایت و امیرالمؤمنین(ع) مشکل داشتند، متأسفانه این حق را سلب کردند اما مجاهدت‌های ایشان ادامه داشت تا اینکه در این راه به شهادت رسید.

,

وی افزود: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) و زمانی که در جریان سقیفه و اینکه خلافت امیرالمؤمنین(ع) را در حالی که ایشان وصی رسول خدا بود را از ایشان گرفتند، حضرت زهرا(س) تلاش‌های بسیاری در باز پس گیری حق ولی خدا کردند. با آن شرایط بیماری درب خانه بسیاری از انصار و مهاجران رفتند و قضیه غدیر را یادآوری کردند که آیا امیرالمؤمنین در غدیر جانشین رسول خدا(ص) نشد؟ و زمانی که اعتراف می‌کردند که چنین است، می‌پرسید که چرا از حریم ولایت دفاع نمی‌کنید؟

,

شریفی با اشاره به ساده زیستی این بانوی بزرگوار که حتی در ازدواج ایشان و حضرت علی(ع) عیان بود، عنوان کرد: پس‌ازاینکه با سادگی این ازدواج انجام شد، پیامبر (ص) به حضرت علی(ع) توصیه کردند که ایشان کارهای بیرون از منزل را انجام دهند و حضرت فاطمه(س) کارهای خانه را، بااین‌وجود به دلیل منزلت و مقام والای این بانو، در روایاتی آمده است که حضرت علی (ع) در امر و منزل نیز با ایشان همکاری می‌کردند. مثلاً آسیاب کردن گندم برای آرد، جارو کردن خانه و ... از کارهایی بود که در آن‌ها حضرت علی(ع) به بی‌بی دوعالم کمک می‌کردند.

,

وی با تأکید بر وفاداری مثال‌زدنی حضرت فاطمه(س) گفت: در روایات آمده که دو سه روزی در خانه چیزی نبود اما ایشان، حیا می‌کردند که از همسرش خواسته‌ای داشته باشد. و زمانی که حضرت علی(ع) پرسیدند که چرا از من خواسته‌ای نداشتی؟ حضرت زهرا(س) فرمودند که من ترسیدم خواسته من شما را به‌زحمت بی اندازد.

,

این کارشناس ادامه داد: تا این حد، حضرت زهرا(س) به همسر و خانواده خود علاقه‌مند بود که حتی حاضر نبود همسرش در اولیات زندگی هم به زحمت بیفتد.

,

وی این حجم از وفاداری را الگویی برای تمام زنان عالم دانست و گفت: فاطمه زهرا(س) الگوی نمونه ای است برای همه عالم، در ساده زیستی، همسرداری و فرزند داری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه