اخبار داغ

تالاب انزلی در مسیر دریاچه ارومیه

تالاب انزلی در مسیر دریاچه ارومیه
تالاب انزلی زیستگاه لاله‌های مردابی، چند وقتی است حال خوشی ندارد و حتی به اذعان کارشناسان و فعالان محیط زیست با ادامه این روند نفس‌های آخر خود را خواهد کشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجله فارس پلاس نوشت؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مجله فارس پلاس نوشت؛, مجله فارس پلاس نوشت؛,

 تالاب‌ها حمایت کننده فرآیندهای زیستی، شیمیایی و فیزیکی هستند که مستقیم و غیرمستقیم در راستای منافع جوامع بشر قرار می‌گیرند.

,

قاتلان تالاب انزلی صف کشیده‌اند

, قاتلان تالاب انزلی صف کشیده‌اند,

تالاب بین‌المللی انزلی در جنوب غربی شهرستان بندر انزلی و در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری از مرکز استان گیلان جای گرفته است. این تالاب یکی از تالاب های آب شیرین کشور محسوب می‌شود که مناظر منحصر به فردی را می‌توان در آن مشاهده کرد.
به عقیده اکثر کارشناسان محیط زیست ، این تالاب در جهان نمونه است و علاوه بر زیبایی، از تنوع زیستی زیادی برخوردار است. لاله‌های دریایی، نیلوفرهای آبی و نیزارهای وسیع اطراف این تالاب تنها بخش کوچکی از زیبایی‌ها این تالاب به شمار می‌رود. 
چند سالی است که موضوع در خطر بودن و نابودی این تالاب مطرح شده و مورد توجه فعالان محیط زیست قرار گرفته است. بسیاری معتقدند در صورت ادامه  روند فعلی، بعید نیست این تالاب نیز به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شده و خشک شود. 
هم‌اکنون این تالاب در فهرست تالاب‌های سیاه مونترو قرار دارد و ایران موظف به احیای مجدد و جلوگیری از تغییرات بوم‌شناختی آن است. 
در ویدیوی زیر نگاهی داشته‌ایم به اینکه عواملی این تالاب زیبا و منحصر به فرد ایرانی را در معرض نابودی قرار داده است.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه