اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند:

باید از اقدام متقابل دولت در قبال برجام حمایت کرد/ دولت‌های خارجی بدانند هرگونه تعهد شکنی عواقب سختی دارد

باید از اقدام متقابل دولت در قبال برجام حمایت کرد/ دولت‌های خارجی بدانند هرگونه تعهد شکنی عواقب سختی دارد
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: اقدامی که هم‌اکنون دولت در پیش گرفته اقدامی است که همگان باید از آن حمایت کنند تا کشورهای خارجی متوجه شوند و مشاهده کنند که اراده ملت و کشور اراده گسست ناپذیری است و در اثر تحریم‌ها و تهدید ها سست نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابرهیم تقی‌زاده استاد دانشگاه و رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون اقدام متقابل دولت در قبال برجام اظهار کرد: عدم اعتماد به اروپا و آمریکا پیش‌بینی بود که مقام معظم رهبری از ابتدا داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: عدم پایبندی به تعهدات توسط دولت آمریکا از قبل بوده به خصوص از زمان دولت جدید آمریکا، نقض تعهدات بین‌المللی و قانون گریزی نه تنها در خصوص برجام بلکه در خصوص سایر عهدنامه‌های بین المللی در سال‌های گذشته وجود داشته است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: حال در این وضعیت دولت به این نتیجه رسیده و مشاهده می‌کند که علی‌رغم اینکه به برجام امیدوار بود و با وجود پایبندی ایران نسبت به برجام، نقض یک‌طرفه تعهدات آمریکا بر دولت محسوس شد و آمریکا به این نتیجه رسید در شرایطی می‌تواند به پیش برود که شاهد اقدام متقابل از ناحیه دولت ایران باشد.
,
 
,
تقی‌زاده بیان کرد: در برجام نیز پیش‌بینی شده که چنانچه نقضی در تعهدات باشد دولت ایران از این حق برخوردار است که بتواند نسبت به معلق کردن تعهدات خود اقدام کند.
,
 
,
وی اظهار کرد: اقدامی که هم‌اکنون دولت در پیش گرفته اقدامی است که همگان باید از آن حمایت کنند همچنین بازگشت به وضعیت روندی که  قبل از برجام داشتیم. تا آنها متوجه بشوند و مشاهده کنند که اراده ملت و کشور اراده گسست ناپذیری است و در اثر تحریم‌ها و تهدید ها سست نمی‌شود.
,
 
,
این استاد دانشگاه گفت: چنانچه قرار باشد دولت ایران از این حق قانونی و مشروع محروم کنند دولت ایران باید با قاطعیت همان طور که مهلت 60 روزه اعلام کرده است نسبت به ادامه روند غنی‌سازی اقدام کند تا دولت‌های خارجی، اروپایی و آمریکا به این تکاپو برسند و بخواهند نسبت به ادامه و اجرای برجام با شرایطی که ایران تعیین می‌کند برای اجرا اقدام کنند و دلت ایران نیز تضمین بگیرد.
,
 
,
تقی‌زاده بیان کرد: شرایطی که اکنون پیش آمده وضعیتی است که خود آمریکا ایجاد کرده. عملکرد وضعیت آمریکا نشان داد که با مذاکره نمی‌شود کار را پیش برد چراکه مذاکرات آمریکا، قول و وعده آنها و آنچه که روی کاغذ پیاده می‌شود توسط آنها اطمینان بخش نیست و هر لحظه تعهد شکنی و نقض تعهدات وجود دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: لذا طبیعی است که این تعهدات باید تعلیق شود و ایران به شرایط قبل برگردد تا اینکه تضمین‌های لازم توسط دولت‌های دیگر داده یا شرایطی پیش‌بینی شود که در چه صورتی امکان پذیر خواهد بود در آینده تعهداتی نسبت به دولت اروپایی و آمریکایی داده شود؟ اگر این تعهدات تضمینی داشت اجرایی خواهد شد.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: باید عملکرد دولت ایران به شکلی باشد که تنها در حالت حرف باقی نماند بلکه بعد از مهلت 60 روزه در صورتی که توجه نشود، باید ایران آنچه را اعلام کرده اقدام کند و بایستی بدانند و در عمل نیز متوجه شوند که نقض تعدات به صورت یکطرفه عواقب و عوارضی را در پی دارد که قابل پیش‌بینی نیست.
,
 
,
تقی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت ایران نیز باید شرایطی را پیش‌بینی کند که چنانچه در آینده مجدد بابی برای انجام انعقاد تفاهم نامه‌ها باز شود باید بیش از آنچه در گذشته پیش‌بینی شده بود تعدات محکم‌تر و حقوق قانونی و حقی ایران به مراتب بیشتر باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: همچنین شرایط باید به کیفیتی باشد که برای دولت‌های خارجی شرایط سخت‌تری نسبت به عهد نامه قبلی وجود داشته باشد تا آنها بدانند هر گونه نقض و تعهد شکنی عواقب شدید‌تری به دنبال دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه