اخبار داغ

توصیه های سرکنسول ایران در کربلا به زائران اربعین در گفتگو با دانا:

با زائران اربعین-3/ عراق هم یک کشور خارجی بوده و حفظ قوانین این کشور برای زائران لازم است/ لزوم رعایت رسم میزبانی در این کشور

با زائران اربعین-3/ عراق هم یک کشور خارجی بوده و حفظ قوانین این کشور برای زائران لازم است/ لزوم رعایت رسم میزبانی در این کشور
میرمسعود حسینیان گفت: میزبان مراسم اربعین، مردم عراق هستند و ما و همه زوتر کشورهای دیگر میهمان عراق محسوب می شوند؛ از همین جهت تمامی کمک‌های ما در زمان اربعین فقط یک هدیه میهمان برای میزبان بوده و تدارکات بر عهده میزبان است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تنها چند هفته تا اربعین حسینی و شروع راهپیمایی عظیم شیعیان به سمت کربلا زمان باقی مانده است و با توجه به افزایش یک مرز و همچنین رفع محدودیت ویزا برای زائران پیش بینی می شود جمعیت زائران امام حسین(ع) امسال در پیاده روی اربعین بیشتر از سال های دیگر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا توصیه هایی را برای زائران اربعین اعلام کرده و در این خصوص اظهار داشت: مراسم اربعین دارای تمامی ابعاد مذهبی، فرهنگی ،سیاسی،امنیتی، مردمی ... و دارای پتانسیلهای فراوانی است که هر کدام میتواند مبنای بررسی و بحث فراوان قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه اربعین مانور قدرت تشیّع، رمز وحدت مسلمین و مانوری برای ظهور است یادآوری کرد: زائران باید دقت کنند که مراسم اربعین در یک کشور خارجی ، با ضوابط و قوانین و شرایط خاص کشور میزبان برگزار می شود و رعایت این مساله برای دوری از اختلاف ضروری است.

,

سرکنسول ایران در کربلا همچنین تصریح کرد: میزبان مراسم اربعین، مردم عراق هستند و ما و همه زوتر کشورهای دیگر میهمان عراق محسوب می شوند؛ از همین جهت تمامی کمک‌های ما در زمان اربعین فقط یک هدیه میهمان برای میزبان بوده و تدارکات بر عهده میزبان است.

,

حسینیان همچنین تأکید کرد: ما از مردم عراق طلبکار نیستیم و آنها هرچه دارند به‌خصوص در ایام اربعین، در طبق اخلاص عرضه می‌کنند؛ از همین جهت هنگام حضور در این کشور رسم میزبانی را رعایت باید کرد.

,

وی در ادامه افزود: ما مبتکر مراسم اربعین نیستیم و از قرون قدیم این مراسم در عراق انجام می شده است، حتی در زمان صدام منفور هم این حرکت به صورت مخفیانه و از میان نخلستان‌ها و بوستان‌ها و با پذیرش تمامی خطرات انجام می‌شده و شهدای زیادی نیز در این مسیر تقدیم شده است.

,

سرکنسول ایران در کربلا عنوان کرد: باید توجه داشت به این نکته که عراق یک کشور خارجی، مستقل، با ضوابط و شرایط و قوانین خاص خود است، لذا حفظ قوانین و اجرای آن بر همه لازم است.

, سرکنسول ایران در کربلا عنوان کرد: باید توجه داشت به این نکته که عراق یک کشور خارجی، مستقل، با ضوابط و شرایط و قوانین خاص خود است، لذا حفظ قوانین و اجرای آن بر همه لازم است., سرکنسول ایران در کربلا عنوان کرد: باید توجه داشت به این نکته که عراق یک کشور خارجی، مستقل، با ضوابط و شرایط و قوانین خاص خود است، لذا حفظ قوانین و اجرای آن بر همه لازم است.,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه