اخبار داغ

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان به مرآت خبر داد:

نمره قبولی مشارکت شهروندان سمنانی در تفکیک زباله/ بهره برداری از نرم افزار تفکیک زباله سیوا در تیرماه

نمره قبولی مشارکت شهروندان سمنانی در تفکیک زباله/ بهره برداری از نرم افزار تفکیک زباله سیوا در تیرماه
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از بهره برداری نرم افزار تفکیک زباله سیوا در تیرماه خبر داد و گفت: شهروندان سمنانی در تفکیک زباله مشارکت بسیار خوبی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه مردم شهر سمنان روزانه 100 تن زباله تولید می کنند، گفت: ماهانه 3 هزار تن حجم پسماندهای شهری توسط سازمان جمع آوری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، با اشاره به اینکه سازمان در دفن پسماند مشکلی ندارد، افزود: پسماندها پس از جمع آوری به مرکز مربوطه، در تراشه خاص دفن شده و خاک پوششی مناسب بر روی آن ها ریخته می شود.

,

پیوندی با توجه به اینکه عدم تفکیک زباله ها توسط شهروندان کاهش حداکثری زباله دفنی را به همراه دارد، عنوان کرد: درصد قابل قبولی از شهروندان سمنانی کار تفکیک زباله را انجام می دهند.

,

وی در ادامه راهکارهایی برای مدیریت تولید پسماند در شهر را بیان کرد و گفت: 3 بازه طلایی برای کاهش تولید پسماند وجود دارد که می توان به بازکاهی یعنی کاهش تولید زباله اشاره کرد.

,

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، با اشاره به اینکه کاهش خرید ظروف یکبار مصرف و استفاده از زباله های قابل مصرف  در مدیریت پسماند موثر است، عنوان کرد: شهروندان با تفکیک زباله های تر و خشک می توانند در مدیریت پسماند به سازمان کمک کنند.

,

پیوندی در ادامه اظهار کرد: در طول سال آموزش دانش آموزان در رده سنی مختلف، آموزش عموم در مساجد و هیئات، و آموزش پشت منازل از اقداماتی است که سازمان مدیریت پسماند در این حوزه انجام داده است.

,

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، از بهره برداری نرم افزار سیوا در شهر خبر داد و افزود: همشهریان این نرم افزار را در تلفن همراه هوشمند خود نصب کرده و با اطلاع رسانی در این نرم افزار زباله های تفکیک شده آن ها از درب منازل تحویل گرفته می شود.

,

وی در ادامه مطرح کرد: 11 غرفه بازیافت در سطح شهر وجود دارد که شاهد استقبال خوب شهروندان و همیاری آن ها در تفکیک زباله هستیم و برای استقرار غرفه بازیافت در مناطق دیگر شهر برنامه ریزی لازم انجام شده است.

,

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، با بیان اینکه  با آغاز فصل گرما شستشوی غرفه بازیافت در سطح شهر به صورت هفتگی انجام می شود، گفت: متاسفانه قرار ندادن زباله ها در ساعت مقرر باعث ایجاد بوی نامتبوع در شهر می شود.

,

پیوندی با اشاره به اینکه یک هزار و 800 سطل زباله در سطح شهر وجود دارد، عنوان کرد: روزانه بیش از 800 کیلو زباله بیمارستانی  توسط مراکز بی خطر شده که توسط سازمان جمع آوری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه