اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

کشف شواهد فرهنگی هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد در ازنا

کشف شواهد فرهنگی هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد در ازنا
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: شواهد فرهنگی از هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد در شهرستان ازنا کشف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سید امین قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کشف شواهد فرهنگی از هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد در ازنا خبر داد و اظهار داشت: در حین انجام عملیات عمرانی در کوی کیوان شهر ازنا و نمایان شدن آثار تاریخی، بلافاصله عملیات عمرانی مذکور متوقف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, ،,

 

,

وی افزود: به منظور جلوگیری از تخریب بیشتر و مشخص نمودن وضعیت دوره های کوی کیوان کاوش نجات بخشی به منظور لایه نگاری اضطراری، تخلیه دستکند، تعیین عرصه و حریم تپه کوی کیوان ازنا با مجوز از پژوهشکده باستان شناسی از تاریخ پنجم خرداد به مدت 45 روز آغاز شد.

,

 

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه طی این کاوش لایه ها و آثار متنوعی فرهنگی به دست آمده است تصریح کرد: ساختارهای معماری، ابزارهای سنگی، پیکرک گلی، توکن های شمارشی، بقایای استخوانی (انسانی و جانوری) مهر مسطح سنگی، اثر مهر و قطعات سفالی مربوط به هزاره پنجم و چهارم پیش از میلاد بخشی از یافته های فرهنگی در تپه کیوان است.

,

 

,

 وی با بیان اینکه براساس بررسی سطحی و داده‌های حاصل از کاوش قدمت این تپه از دوران مس سنگی میانه تا اسلامی است گفت: نمایان شدن بخشی از سازه دستکند مربوط به دوره تاریخی از دیگر یافته‌های این کاوش نجات بخشی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه