اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

پیام ترامپ توسط نخست وزیر ژاپن ارزشی برای ما ندارد/ تنها راه مقابله با آمریکا، ایستادگی و مقاومت است

پیام ترامپ توسط نخست وزیر ژاپن ارزشی برای ما ندارد/ تنها راه مقابله با آمریکا، ایستادگی و مقاومت است
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: پیام ترامپ توسط نخست وزیر ژاپن برای ما ارزشی ندارد و تنها راه مقابله با آمریکا، ایستادگی و مقاومت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: خدا را سپاسگزار هستیم که زمینه تقوای الهی را فراهم کرده است و هر نماز گام برداشتن و حرکت به سمت تقواست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با بیان اینکه خدا می فرماید عبادتی که می کنید، شما را به تقوا می رساند، ادامه داد: نماز، روزه، حج، انفاق، صله رحم و هر عبادتی وظیفه دارد انسان را به تقوای الهی برساند و این ها همه دانشگاه های درسی است تا انسان تقوا را بفهمد و در مسیر آن گام بردارد.

,

این خطیب نمازجمعه با اشاره به برگزاری باشکوه نماز عیدفطر در میدان سید حسن نصرالله قزوین ابراز کرد: خدای متعال در پایان ماه مبارک رمضان دل های ما را بهم گره زد و حماسه معنوی نماز عید فطر باشکوه برای اولین بار طبق دستور دین برگزار شد. در تاکیدات دینی ما عنوان شده که این نماز را هرچقدر که مقدور است در بیرون شهر برگزار کنید.

,

امام جمعه قزوین افزود: الحمدالله به همت اقشار مختلف مردم و مسئولان و دست اندرکاران ستاد نمازجمعه و مساجد و ائمه جماعات نماز عید فطر امسال باشکوه برگزار شد و اتفاق بسیار خوبی رقم خورد. خدا را شاکریم به واسطه عطای توفیق برگزاری این نماز و از خدای متعال درخواست داریم برای سال های آینده نیز توفیق برگزاری نماز عیدفطر باشکوه تری را به ما عنایت کند.

,

وی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران اسلامی عنوان کرد: برای ملت ما این سفر اهمیت چندانی ندارد، زیرا مسائل دیگر ارجحیت دارد، ژاپن کشوری است که چندین بار توسط امریکایی ها تحقیر شده و نتوانسته اقتدار و مقاومتی از خود در برابر استکبار و ظالمان نشان دهد و توسط سران امریکایی مورد حمله بمب های شیمیایی و هسته ای قرار گرفته و بیش از 100هزار انسان نابود شده و نسل های آینده این کشور را تحت تاثیر بمب های هسته ای دچار بیماری های لاعلاج کرده اند.

,

 افول قدرت پوشالی آمریکا در دنیا فرا رسیده است

,  افول قدرت پوشالی آمریکا در دنیا فرا رسیده است,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امریکا طی سالیان مختلف فلاکت و تحقیر و بدبختی را برای کشور ژاپن فراهم کرده است، اما مسئولان ژاپنی هیچ زمانی مقابل زورگویی و استبداد امریکایی ها ایستادگی نکردند و در زمانی که ایران اسلامی درحال مقابله با کفر و الحاد جهانی است با نامه ای از سوی ترامپ قصد واسطه گری دارد درحالی که این نامه و پیغام ذره ای ارزش برای ما ندارد.

,

این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: ظاهر خبر سفر نخست وزیر ژاپن به ایران اسلامی اهمیت چندانی ندارد اما در کنار این سفر خبرهای مهمی وجود دارد که برای ما ارزشمند است. اولین نکته این است که اگر ما در برابر امریکا بایستیم سران این کشور عقب نشینی می کنند، هر زمانی که ما به امریکا میدان دادیم و غرب زده های ما چراغ سبز به امریکا نشان دادند و مسئولان غرب زده ما نتوانستند هم پای رهبر و همراه ملت حرکت کنند در این فضاها امریکایی ها به ما زور گفتند و منافع ما را ضایع کردند و سران غرب برای تحریم های بیشتر تشویق شدند.

,

وی ادامه داد: هرکجا که ملت عزیز ایران ایستادگی خود را نشان داد و رهبر معظم انقلاب ما را برای این ایستادگی تشویق کرد، شاهد بودیم که امریکایی ها خوب بلدند عقب نشینی کرده و از صحبت های گذشته خود برگردند. راه نجات از تحریم هم عمل به همین نگاه است.

,

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ملت ایران به خوبی متوجه است زمانی که امریکا به گدایی سیاسی مبتلا می شود مجبور است از نخست وزیر ژاپن برای درمان استیصال و درمان خود در برابر قدرت جمهوری اسلامی استفاده کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آن چه که وجود دارد چیست؟ یک شبح خیالی در ذهن غرب زدگان به نام قدرت آمریکایی است. عده ای فریب خورده، درمانده، دین ناشناس و ناآگاه از قدرت مردمی و نظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی که قدرت خدا را در نیافته اند، از آمریکا شبحی از قدرت ساخته اند و این موضوع زبانشان را به لکنت واداشته است.

,

امام جمعه قزوین بیان کرد: آنها هر کجا می خواهند سخن بگویند، آزاد نیستند و زبانشان دچار لکنت می شود چرا که خیالاتی در ذهن خود ایجاد کرده اند اما اگر در صفوف جبهه های مقاومت حضور پیدا می کردند و با مدافعان حرم همسفر می شدند، با پیاده روی اربعین همراه بودند و مقاومت اسلامی را می شناختند، شجاعتشان افزایش پیدا می کرد و خیالاتی که ذهنشان را آلوده کرده و عقلشان را به ذلت واداشته است، از ذهنشان پاک می شد.

,

وی با بیان اینکه این مسائل باعث شده تا آنها قلم و زبانشان در مقابله و مواجهه‌ی با استکبار کند شود، افزود: البته الان یادگرفته اند که گاهی ادای انقلابی ها را در می آورند و باید توجه داشته باشیم که این سخنان ریشه در اعتقاداتشان ندارد.

,

عابدینی اضافه کرد: مردم می دانند کسانی که تا دیروز به آمریکایی ها به عنوان کدخدا تعظیم می کردند، نمی توانند یک مرتبه انسان آزاده ای شوند که در مقابل کدخدای موهومی، شجاعت لازم را از خود بروز دهند.

,

خطیب جمعه قزوین با تأکید بر اینکه سفر نخست وزیر ژاپن هیچ اهمیتی برای ملت ما ندارد، عنوان کرد: خبر مهم این است که برخی از نشانه های قدرت استکباری را از این پس باید در موزه ها مطالعه کرد، همان کلامی که امام خمینی (ره) درباره شوروی سابق فرمودند امروز نیز زمان آن کلام برای آمریکاست.

,

وی با بیان اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نسبت به آمریکا همین است، اظهار کرد: پیش بینی امام خمینی (ره) فروپاشی قطب بزرگ قدرت شرق بود و این مهم محقق شد و امام خامنه ای (مدظله العالی) فروپاشی قطب دیگر استکباری را اعلام فرموده است و ما یقین داریم این حقیقت را نیز شاهد خواهیم بود و از این پس باید نشانه های آن قدرت پوشالی را که از آمریکا در ذهن برخی هاست، در موزه ها مشاهده کنیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آثار و نشانه ها نشان می دهد بزودی شاهد فروپاشی این غول قدرت نما، یعنی آمریکا باشیم و شکستن این غول قدرت نما را بزودی مشاهده خواهیم کرد.

,

امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اندیشه مقاومت، قدرتمندترین سلاح یک ملت است و با این مقاومتی که در مقابل بی رحمی های دشمنان داشته ایم، موفق شده ایم. قبلا تنها بودیم اما امروز فراتر از مرزها کشورهای دیگری در مقاومت با ما همراه و هم صدا شده اند.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مردم عزیز ایران مثل غربزدگان داخلی عمل نمی کنند و با توجه به منویات رهبری به عنصر مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی پایبند هستند. رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن فرمودند؛" من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم." باید خدا را شاکر باشیم که چنین رهبری شجاع و مقتدری داریم که عزت و اقتدار ملت ایران و کشور ما را در جهان افزایش داده است. اگر نعمت ولایت را شاکر باشیم خدای متعال ظهور حضرت صاحب (عج) را نزدیک خواهد کرد.

,

امام جمعه قزوین با اشاره به سالگرد تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام راحل افزود: این مناسبت گرانقدر را به عزیزان جهاد سازندگی و کشاورزی تبریک عرض می کنیم.

,

ارسال پنجمین کاروان کمک های مردمی به مناطق سیل زده

, ارسال پنجمین کاروان کمک های مردمی به مناطق سیل زده,

وی عنوان کرد: در بحث محیط زیست مسلمانی ما اقتضا می کند که اولین نگاهبانان و احیاکنندگان در بحث بیابان زدایی باشیم، ما جزو پیشکسوتان در طول تاریخ بودیم و امروز باید بیشتر از گذشته به فکر حفظ این زمین باشیم و محیط زیست را حفظ کنیم.

,

عابدینی یادآور شد: وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جزو مناسبت های دیگر هفته پیش روست که این بزرگمرد سفیر امام هادی (ع) بود. امام جوان ما در دورانی که گستره اسلام در ایران و عراق و عربستان و کشورهای بزرگ جهان بود با اینکه در زندان به سر می بردند برای انتقال مبانی دینی سفیر انتخاب کرده بودند.

,

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) جزو سفیران امام هادی(ع) بودند که در ایران ماموریت یافت و زمینه سفر و حضور شیخ کلینی را فراهم کرد و حوزه های علمیه قوی در تهران و شهر ری و نجف پاگرفت و همه این موارد زمینه ساز گسترش اسلام شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) علاوه بر اینکه سفیر امام بود زنده کننده نام اسلام و اهل بیت(ع) در ایران اسلامی بود که زمینه ساز این شد تا امروز ما تاج بندگی خدای متعال و افتخار پیروی از ائمه اطهار(ع) را داشته باشیم.

,

وی عنوان کرد: شهادت مجاهدان موتلفه اسلامی جزو دیگر مناسبت های این ایام است که این عزیزان عامل اعدام انقلابی حسنعلی منصور بودند و پایه های نهضت و قیام انقلابی را محکم کردند و زیربنا و زیرساخت قیام و انقلاب اسلامی از این فضا شکل گرفت. مردان بزرگی نیز پس از این شهدا در زندان ها شکنجه دیدند تا راه انقلاب ادامه پیدا کند.

,

امام جمعه قزوین اذعان کرد: پنجمین کاروان کمک های مردمی با محوریت تامین جهیزیه و کالاهای زندگی مردم امروز به مناطق غرب کشور اعزام می شود، این کاروان با ارزش و از لحاظ اقتصادی مهم است که دعا می کنیم تا خداوند به همه کسانی که همت کردند و خیر شدند و به کمک هموطنان سیل زده خود شتافتند خیر دنیا و آخرت را نصیب کند. جایزه این خیرین این است که خداوند فرمود هر قدمی که برمی دارند چندین برابر آن را عنایت خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه