اخبار داغ

تداوم اقدامات تحریک‌آمیز علیه دمشق

تداوم اقدامات تحریک‌آمیز علیه دمشق
وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس با معاون وزیر خارجه آمریکا و سفیر پیشین این کشور در بحرین، پس از سفر به دیرالزور سوریه با عشایر این منطقه نشست برگزار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع خبری معارض از نشست مسئولان آمریکایی و سعودی با عشایر سوریه خبر دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
پایگاه خبری معارض «الحل» گزارش داد که «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس، «جوئل رابین» معاون وزیر خارجه آمریکا و «ویلیام روباک» سفیر سابق آمریکا در بحرین پنجشنبه (روز گذشته) وارد دیرالزور شدند.
,
 
,
الحل اعلام کرد که این دیپلماتها، سپس به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور منتقل شدند و در آن پایگاه، با «مسئولان محلی و افراد سرشناس نشستی برگزار کردند».
,
 
,
منابع محلی آگاه به این پایگاه خبری گفتند که مسئولان سعودی و آمریکایی با «غسان الیوسف و لیلی الحسن» رؤسای مشترک نهاد موسوم «مدیریت شهری دیرالزور» دیدار کردند.
,
 
,
این پایگاه مدعی شد که دیپلماتهای سعودی و آمریکایی در جریان این دیدار، مطالبات ساکنان مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را بررسی کردند.
,
 
,
بنا بر این گزارش، پس از برگزاری نشست نخست، یک نشست «فراگیر دیگر برگزار شد که علاوه بر افراد قبلی، برخی از شیوخ و افراد سرشناس عشایر این منطقه در آن حضور داشتند».
,
 
,
الحل همچنین مدعی شد که محور این نشستها، «مکانیزم حمایت از این مناطق برای عدم بازگشت داعش به آن، مقابله با تهدیدهای دیگر منطقه و حمایت از همه اقشار سوری در شمال و شرق سوریه» بوده است.
,
 
,
در همین ارتباط، منابع خبری معارض اوایل اردیبهشت ماه گذشته از تشکیل «فراکسیون سیاسی جدید در دیرالزور» واقع در شرق سوریه خبر دادند که وابسته به معارضان است و تحت حمایت سعودی-آمریکایی قرار دارد.
,
 
,
این منابع اعلام کردند نام این فراکسیون «التیار العربی المستقل» (جریان عربی مستقل) است و ریاست آن بر عهده «محمد خالد شاکر» است.
,
 
,
این جریان از چند ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرد و دارای اهداف و برنامه‌هایی است که برخی از آن علنی و برخی نامعلوم است. البته یکی از مهمترین اهداف این جریان، «اعطای مشروعیت» تسلط شبه‌نظامیان کُرد بر منطقه شرق سوریه است.
,
 
,
نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد است، گروهی است که تحت حمایت آمریکا قرار دارد و مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش است. اخیراً نیز تظاهرات گسترده‌ای توسط ساکنان استان دیرالزور صورت گرفت و معترضان تأکید کردند که باید کُردها و تروریستهای آمریکایی از این مناطق خارج شوند.
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه