اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امریکا شایستگی مذاکره مجدد را ندارد/ملت ایران مقتدرانه در مقابل هر تهدیدی می‌ایستد

امریکا شایستگی مذاکره مجدد را ندارد/ملت ایران مقتدرانه در مقابل هر تهدیدی می‌ایستد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا یک‌طرفه از برجام خارج شد که به نوعی وفا نکردن به تعهداتشون بود و کسی که به تعهدات خود عمل نکند دیگر اعتمادی به او نیست و شایستگی مذاکره مجدد را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با بلاغ، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: ترامپ پس از خروج از برجام ادعاهایی مبنی بر مذاکره با پیش شرط و همچنین بدون پیش شرط داشت که با مشاهده عزم جدی ایران برای عدم مذاکره با آمریکا افرادی را واسطه این کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نقض تعهدات برجامی توسط ترامپ به فرموده رهبری این شخص و دولت آمریکا شایستگی مذاکره را دیگر ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: درحالی که یکی از تعهدات برجام حذف تحریم‌ها بوده اما متاسفانه نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه آمریکا یک‌طرفه از برجام خارج شد که به نوعی وفا نکردن به تعهداتشون بود و کسی که به تعهدات خود عمل نکند دیگر اعتمادی به او نیست و شایستگی مذاکره مجدد را ندارد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکایی‌ها در خیال خام خود به فکر تغییر رژیم ایران بودند که پس از مدتی تغییر موضع دادند و گفتند که ما همین رژیم را در ایران قبول داریم و نمی‌خواهیم که رژیم عوض شود اما باید گفت که شما در جایگاهی نیستید و در توانتون هم وجود ندارد که نسبت به این مسائل ورود پیدا کنید و تمام این حرف‌ها بلوف های سیاسی است.

نانواکناری تاکید کرد: ملت ایران مقتدرانه در مقابل هر تهدیدی ایستاده است و با مقاومتی که انجام می‌دهد از این گذرگاه عبور کرده و بار دیگر عظمت جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره هستند ابتدا باید از ملت ایران عذرخواهی، خسارت‌های وارده را جبران و به افکارعمومی دنیا ثابت کنند که نسبت به تعهدی که می‌دهند وفا دار هستند و سپس در چارچوب مذاکره عادلانه، دوستانه و تامین منافع کشورهای متقابل قدم بردارند.

وی درخصوص عدم ارتباط منع رهبرانقلاب برای ساخت بمب اتم با تهدیدهای آمریکا و صدور فتوای حرمت به دلیل اعتقاد دینی و حکومتی، گفت: تصمیماتی که ما در داخل کشور اتخاذ می‌کنیم هیچ ارتباطی با کشورهای دیگر ندارد و این درحالی است که نسبت به ساخت بمب اتمی قبل از اینکه آمریکایی‌ها اعلام موضع کنند، رهبر انقلاب نسبت به آن فتوای شرعی دادند و حرام اعلام کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آمریکا آنقدر در مسائل مختلف سابقه بدی از خود به جای گذاشته است که نخست وزیر ژاپن درصورتی که برای واسطه‌گری و تلطیف چهره آمریکا به ایران آمده بود اما اذعان می‌کند که سیاست‌های این کشور تحمیلگرایانه و وعده‌ها و تهدیدهای آمریکا بدون اعتبار است.

نانواکناری با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها اما پیشرفت‌های خوبی در کشور به ثمر نشست، گفت: عدم نگاه به بیگانه موجب می‌شود که با وجود نیروهای توانمند داخلی پیشرفت‌هایی خوبی در داخل کشور صورت گیرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشرفت‌های خوبی که در زمینه علمی، صنعتی، نانوتکنولوژی، دفاعی، هوا و فضا و خودکفایی در زمینه دام و طیور و کشاورزی صورت گرفت از جمله مواردی بود که با اتکا به توان داخلی و در شرایط تحریم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه