اخبار داغ

پیشنهاد نماینده مجلس برای کاهش التهابات بازار مسکن

پیشنهاد نماینده مجلس برای کاهش التهابات بازار مسکن
نماینده سبزوار در مجلس خواستار تشکیل کارگروهی بین برخی دستگاه‌ها برای کاهش التهابات بازار مسکن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به التهابات چند ماه اخیر در بازار مسکن، گفت: دولت و مجلس باید با طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت بازار عرضه و تقاضا در این بازار را مدیریت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه یکی از دلایل ایجاد التهاب در بازار مسکن عمل نکردن به قوانین موجود است، ادامه داد: طبق برنامه ششم دولت باید  9 هزار واحد مسکونی بسازد که این امر تاکنون عملیاتی نشده است، البته قانونی درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی را داریم که دولت این قانون را نیز اجرا نمی‌کند.
,
 
,
نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: مجلس در چند سال گذشته قانونی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی مصوب کرد اما علیرغم اینکه آمارهای متناقضی در این زمینه وجود دارد همچنان دولت برای تعیین تکلیف مسکن های احتکار شده برنامه‌ای ارائه نکرده است.
,
 
,
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: دولت برای احیای بافت فرسوده نیز برنامه عملیاتی ارائه نکرده است.
,
 
,
مقصودی با بیان اینکه یکی از عوامل ایجاد التهاب در بازار مسکن دلالان فعال در این بخش هستند، عنوان کرد: قوه‌قضائیه نیز باید در این حوزه ورود جدی داشته باشد تا دست دلالان را از این بازار که برای برخی سودآوری چند میلیارد تومانی دارد، کوتاه شود.
,
 
,
نماینده سبزوار در مجلس اظهار داشت: باید کمیته‌ای متشکل از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، بانک مرکزی، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و قوه قضائیه برای نظارت بر بازار مسکن و کاهش التهابات آن تشکیل شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه