اخبار داغ

سفری به یک آبشار زیبا در مرز کهگیلویه و بویراحمد و فارس+تصاویر

سفری به یک آبشار زیبا در مرز کهگیلویه و بویراحمد و فارس+تصاویر
آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس قرار دارد و سرچشمه آن صخره هایی است که در دل کوه های مشرف بر آن قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد و سرچشمه آن صخره هایی است که در دل کوه  های  مشرف بر آن قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این آبشار از با شکوه ترین آبشارهای منطقه است  و در لیست برترین آبشارهای کشور قرار گرفته است. 

,

استقرار آبشار مارگون در ارتفاع بالای 2 هزارمتر با آب و هوای سرد، فضایی خوش آب و هوا ساخته است. این آبشار چندین رگه دارد که به درون دره و در مسیر رودخانه جاری است، اطراف آبشار پوشیده از جنگل و درختان سر به فلک کشیده است.

,

آبشار مارگون به همراه چشم اندازهای زیبای اطرافش از بهترین گزینه های طبیعت گردی در فصل گرم سال است که لحظات خوشایندی را برای مسافران به ارمغان می آورد.

,

محوطه‌ این آبشار زیبا دارای پارکینگ، سرویس بهداشتی و مکان‌های مسطحی است که توسط شهرداری برای برپایی چادر و اقامت بازدیدکنندگان فراهم شده است، باغ‌های سیب، درخت زالزالک، بوته‌های زرشک در میان انبوه درخت‌های جنگلی، زیبایی طبیعی آبشار را دو چندان می‌کنند، ساکنین روستای مارگون قومیت لر دارند و به لهجه‌ی زیبای لری صحبت می‌کنند.

,

در زیر تصاویر زیبا و خاص از آبشار مارگون را مشاهده می کنید.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه