اخبار داغ

سفیر دانمارک در ایران:

ایران دارای پتانسیل بالا در زمینه تجاری است /شرکت‌های دانمارکی مشتری فرش کرمانشاه

ایران دارای پتانسیل بالا در زمینه تجاری است /شرکت‌های دانمارکی مشتری فرش کرمانشاه
سفیر دانمارک در ایران گفت: کشور ایران دارای پتانسیل بالا در زمینه تجاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، دنی عنان ظهر امروز سه شنبه در نشست با فعالین اقتصادی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: بین تجار این استان و کشور دانمارک علاقه زیادی وجود دارد و همین باعث ایجاد رابطه تجاری قوی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: قبل از اینکه آمریکا از برجام خارج شود سفرهای زیادی به کشور ایران نه تنها تهران بلکه استان‌های مختلف صورت گرفت و ارتباط تجاری خوبی وجود داشت و بزرگترین هیأت ۱۲۸ نفر از ۵۸ شرکت دانمارکی بودند.

,

سفیر کشور دانمارک در ایران گفت: امیدوارم در آینده شاهد رفت و آمد تجار دو کشور باشیم واین ارتباط دوجانبه بین تجار دو کشور مهم است و از این قضیه حمایت می‌کنیم.

,

وی بیان داشت: یکی از نکات مهمی که در برجام به آن اشاره شده بود این بود که همکاریهای تجاری ادامه داشته باشد و تحریم باید پایان بیابد.

,

عنان ایران را دارای پتانسیل بالا در زمینه تجاری معرفی کرد و گفت: ایران نه تنها در زمینه نفت و گاز پتانسیل بالایی دارد بلکه دارای صنایع ارزشمندی است و در دانمارک ایران به عنوان آلمان خاورمیانه مشهور است.

,

وی افزود: بین سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ ما روابط تجاری دو جانبه با ایران و دانمارک را توانستیم دو برابر افزایش دهیم.

,

وی خاطرنشان کرد: تخمین بانک‌ها و مؤسسات صادراتی دانمارک این بود که اگر روال به همین صورت ادامه پیدا می‌کرد ایران بزرگترین مرکز صادرات پس از ترکیه می‌شد.

,

سفیر کشور دانمارک بیان داشت: طی یک آنالیز گزارشی تهیه شده بود که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ ایران یکی از بزرگ‌ترین و سریع‌ترین رشدهای اقتصادی در خاورمیانه یعنی حدود ۵ درصد را خواهد داشت.

,

وی عنوان کرد: امروزه شاهد این هستیم که ارتباطات اقتصادی سیر نزولی دارد و این یک مشکل فقط مختص دانمارک نیست بلکه یک روند جهانی دارد.

,

سفیر دانمارک ادامه داد: با مقایسه آمار سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ با مشابه سال قبل صادرات دانمارک به ایران ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

,

وی با بیان اینکه فرصت‌های باقی مانده برای تجارت بین دو کشور بسیار محدود است، خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که وضعیت ارتباطات تجاری بین دو کشور بهبود پیدا خواهد کرد و تا آن روز توجه را بر روی فرصت‌های ممکن باید معطوف کنیم.

,

عنان ادامه داد: تعدادی از شرکتهای دانمارکی در زمینه مواد غذایی در ایران فعالیت دارند و مواد اولیه در اختیار کارخانه جات غذایی قرار می‌دهند و ارتباط خوبی با شرکت‌های لبنیاتی مثل پگاه و کاله دارند.

,

وی خاطر نشان کرد: مطمئنم در رابطه با مکانیزم مغازه داری مالی اطلاعاتی را دارید و اخباری را می‌شنویم که تغییراتی در انجام مراحل اجرایی این مکانیزم در حال شکل گرفتن است اما باید بگویم که این طور نیست.

,

عنان گفت: از مقامات عالی‌رتبه اتحادیه اروپا نیز شنیدیم که این صحت ندارد چرا که این مکانیزم نه تنها برای ایران بلکه برای اروپا هم مهم است و متوجه نگرانی ایران در این خصوص هستیم که هنوز پس از ۱۳ این مکانیزم عملیاتی نشده است.

,

وی اطمینان خاطر داد که به زودی از طریق این مکانیزم اولین ارتباطات بین ایران و اروپا برقرار خواهد شد.

,

سفیر دانمارک افزود: طی صحبت‌هایی که با همکاران خود در سوئیس داشتیم این را می‌توانیم به اطلاع برسانیم که مکانیزمی به زودی از طرف ایران و سوئیس جهت نقل و انتقالات مالی در زمینه مواد غذایی، کشاورزی و دارویی بین دو کشور بسته خواهد شد.

,

وی یادآور شد: زمانی که قرارداد برجام بسته شد تعداد زیادی از شرکتهای دانمارک وارد بازار ایران شدند اما پس از خروج آمریکا و حاکم شدن تحریم‌ها تعداد زیادی خارج شدند و فقط تعداد اندکی باقی ماندند.

,

عنان خاطرنشان کرد: توصیه من به تمام شرکت‌های دانمارکی که خارج شدن این بود که ارتباط خود را با طرف ایرانی حفظ کنند و همه بی صبرانه منتظرند دوباره وارد بازار ایران شوند.

,

وی اظهار داشت: کشور دانمارک صنایع بسیار متعددی دارد و بر تمام صنایع مربوط به مواد غذایی، انرژی‌های تجدید ناپذیر، مواد دارویی و ماشین آلات کشاورزی قوت دارند.

,

سفیر دانمارک با بیان اینکه نقاط زیادی برای همکاری کرمانشاه و دانمارک وجود دارد، گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانمارکی زیادی وجود دارند که فرشهای کرمانشاه را خریداری می‌کنند.

,

وی گفت: الان شرایط به گونه‌ای است که تعداد کمی از شرکت‌های دانمارک در بازار ایران فعال هستند و مابقی ترس از مشارکت دارند و امیدواریم بتوانید ارتباط خوبی را با شرکت‌های موجود برقرار کنید تا انگیزه را برای مشارکت دیگران فراهم شود.

,

عنان افزود: تا آن روز می دانم قادر خواهید بود به تجارت خود ادامه دهید و صادرات خود را به عراق گسترش دهید.

,

وی اذعان داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه در حال حاضر ۵۰ درصد از صادرات ایران و عراق از شهر مرزی این استان صورت می‌گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه