اخبار داغ

دادستان قم مطرح کرد:

برخورد جدی با هرگونه اخلال‌گر اقتصادی در قم/ کاهش 28درصد آمار جرائم خشن در سال گذشته

برخورد جدی با هرگونه اخلال‌گر اقتصادی در قم/ کاهش 28درصد آمار جرائم خشن در سال گذشته
دادستان قم با اشاره به اینکه سال گذشته کاهش 28 درصدی در جرائم خشن و رانندگی را شاهد بودیم ، گفت: با هر گونه اخلال گر اقتصادی در قم برخورد جدی خواهیم داشت و هیچ پروژه ای خط قرمز ما نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی کاهه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قم به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت:  هر مناسبی بر اساس علتی می باشد و مبنای نام‌گذاری این هفته به مناسبت شهادت آیت الله شهید بهشتی است.
وی ادامه داد: رسانه مهمترین ابزار انتقال خبر می باشد که می توان به عنوان یکی از ابزار های پیشرفت بشر هم نامید.
دادستان قم با اشاره به اینکه سرعت، دقت و صحت سه اصل مهم خبرنگاری است، گفت: انتقال فرهنگ و اخلاق در انتقال خبر یکی از شرط های مهم می باشد.
وی عنوان داشت: یکی از خصوصیات مهم خبرنگار حق گویی و حق جویی است که این هم خصوصیت فطری انسان است که عامل رشد و تکامل معنوی و مادی است.

هیچ پروژه ای خطر قرمز نیست
کاهه در ادامه با اشاره به پروژه رضوان افزود: این پروژه برای یک یا دو سال اخیر نیست، پروژه رضوان حداقل 8 سال در حال فعالیت است، برخورد دستگاه قضا در راستای ایجاد امنیت اقتصادی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمودهای دادستانی کل مبنی بر ایجاد امنیت اقتصادی می باشد و  ورود دستگاه قضا تنها منوط به پروژه رضوان نبوده است و پرونده‌های اقتصادی زیادی در استان تشکیل داده و دستگاه قضا در برخورد با اخلال گران هیچ‌گونه درنگی نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: اتهام دستگیرشدگان پروژه رضوان  اخلال در نظام اقتصادی است که متهمین در حال حاضر در زندان می باشند؛ برخورد با متهمان و اخلال گران عزم جدی قوه قضاییه است و مطمئناً اعلام قانون و برخورد جدی یکی از مهم‌ترین تمهیدات دستگاه قضا است، در پروژه رضوان نیز در کمترین زمان و مدت قانونی به دنبال برخورد با این اخلال گران هستیم، زیرا برخورد با اخلال گران در هیچ پروژه‌ای خط قرمز دادستانی نیست.
دادستان عمومی و انقلاب قم بااشاره به اینکه تا احیای حقوق مردم و مالباختگان تلاش خواهیم کرد، گفت: در سال گذشته در خصوص تعاونی های مسکن ورود کردیم و بسیار از پروژه های مسکن به نتیجه رسید و سر پناه مردم تحویل داده شد.
وی در ارتباط با جرائم رانندگی در قم نیز گفت: رانندگی یک فرهنگ بوده و برای اصلاح کسانی که رعایت قوانین رانندگی نمی‌کنند باید اصلاح صورت بگیرد، رعایت قوانین رانندگی یک وظیفه همگانی و یک تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی است.

کاهش 28درصد در پرونده های جرائم رانندگی در سال گذشته
کاهه با بیان اینکه سال گذشته در خصوص پرونده های  جرائم رانندگی 28 درصد کاهش داشته ایم، بیان داشت: این کاهش به دلیل اعمال قانون، برگزاری دوره‌های آموزشی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پیگیری دستگاه‌های ذی‌ربط برای رفع آن از سوی دستگاه قضا بوده است.
وی ادامه داد: اعمال قانون و مجازات در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه می‌تواند نتیجه مطلوب را برساند.
دادستان قم با اشاره به اینکه استان قم از حیث امنیت در بین سه استان ابتدایی کشور است، خاطرنشان کرد:  شهر مقدس قم از حیث امنیت در سطح کشور با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد در سه رتبه نخست قرارگرفته است.

کاهش 28درصد آمار جرائم خشن در سال گذشته
وی افزود:  در برخورد با اشرار و هنجارشکنان جرائم خشن در استان کاهش محسوسی را شاهد بودیم که طبق آمار در سال گذشته 28 درصد کاهش جرائم خشن داشته‌ایم.
کاهه در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی خاصه عفاف و حجاب نیز گفت: برخورد با این ناهنجاری از سابق وجود داشته و در حال حاضر به دنبال احیای آن نیستیم، همچنین دشمنان به دنبال سیاه نمایی این پدیده بوده و به دنبال آن هستند تا آنچه را که واقعیت داشته را به نحوی بزرگ‌تر و عظیم‌تر جلوه دهند، اجرای طرح‌هایی در این رابطه، برای خنثی شدن سیاه نمایی دشمنان و اتمام‌حجت با کسانی که می‌خواهند اعلام کنند که به فرهنگ قم و عفاف و حجاب قم خدشه‌ای واردشده است و تهاجم فرهنگی به این شهر کریمه نفوذ و رسوخ کرده می‌گوییم که این‌گونه نیست و در برخورد با کسانی که به دنبال سیاه نمایی هستند به نحو جدی قانون را اعمال و مجازات خواهیم کرد.

قم جای جولان دادن تفکرات غلط نیست
وی حفظ وظیفه الهی یعنی عفاف و حجاب برای اعم از زنان و مردان را یک تکلیف و وظیفه همگانی دانست و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جدی بودن برخوردهای قضایی بعد از شناسایی هنجارشکنان و اعمال قانون و ارسال پیام به همه دستگاه‌های اجرایی در رابطه با این وظیفه همگانی از جمله اقدامات صورت گرفته در برخورد با هنجارشکنان هستند زیرا قم جای جولان دادن تفکر غلط عده‌ای نیست.
دادستان عمومی و انقلاب قم یادآور شد: در برخورد با هنجارشکنانی که بعضاً سازمان‌یافته و یا غیرسازمان‌یافتگی فعالیت می‌کنند جای هیچ اغماضی نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, ،,
,
,
,
,
, هیچ پروژه ای خطر قرمز نیست,
,
,
,
,
,
, کاهش 28درصد در پرونده های جرائم رانندگی در سال گذشته,
,
,
,
,
, کاهش 28درصد آمار جرائم خشن در سال گذشته,
,
,
,
, قم جای جولان دادن تفکرات غلط نیست,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه