اخبار داغ

در سیستان و بلوچستان رخ داد

نان در تنور گرانی/ یک مسئول: نانوایان ملزم به نصب تابلو مشخصات نان تولیدی هستند

نان در تنور گرانی/ یک مسئول: نانوایان ملزم به نصب تابلو مشخصات نان تولیدی هستند
در حالی قوت غالب مردم در سیستان وبلوچستان نان است که با داغ شدن تنور گرانی در نانوایی ها شاهد گلایمندی شهروندان از بی کیفیتی نان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، تنور گرانی نان در سیستان و بلوچستان در حالی داغ شد که قوت غالب مصرف مردم در این خطه از کشور  نان است.

افزایش قیمت در حالی که تغییری در کیفیت و وزن آن ایجاد نشد از یک سو زمینه گلایمندی شهروندان را به دنبال داشته و از سوی دیگر صدای گلایه نانوایان مبنی بر اینکه درآمد حاصل از نانوایی کفاف هزینه‌های زندگی‌شان  و هزینه آب، برق و... نانوایی را نمی دهد، درآورده است.

محمد قاسمی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مجوز افزایش 10 درصدی قیمت نان با موافقت رئیس جمهور در بهمن سال 97 توسط وزارت صمت به  تمام استان های کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال 97 بنا به دلایلی این مهم در استان اجرایی نشد، افزود: این طرح مجدد با درخواست اتحادیه صنف خباز در ابتدای سال 98 در دستور کارگروه استانی آرد و نان قرار گرفت که کارگروه با افزایش 10 درصدی آن موافقت و با تایید استاندار اجرایی شد.

به گفته این مسئول، پیشنهاد اتحادیه صنف خبازان استان این بود که افزایش وزن و شانه متناسب با قیمت داشته باشند که با توجه به بررسی های اعتراضات مردمی افزایش وزن چانه مورد موافقت مردم قرار نگرفت و افزایش درصدی قیمت نان را داشتیم که در حال حاضر نان آزاد پز  با وزن 1300 گرم به قیمت 2 هزار و 200 تومان باید توسط نانوایی ها عرضه شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان ادامه داد: بازرسان با حضور در واحدهای خبازی در معیت سایر دستگاه های از جمله تعزیرات حکومتی، اداره کل غلات، مرکز بهداشت، فرمانداری شهرستان زاهدان با تخلفاتی به مثل گرانفروشی، کم فورشی، عرضه خارج از توجه و عدم رعایت موازین بهداشتی برخورد می کنند.

وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: در همین راستا سال گذشته 8 هزار و 223 بازرسی از واحدهای خبازی انجام شد که 361 پرونده متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع یافته است.

قاسمی با تاکید بر این مطلب که نانوایی ها باید وزن، قیمت و ساعت پخت را در معرض دید مردم نصب کنند، خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه شکایت از کم فروشی و تخلفات عنوان شده را با سامانه 125 در میان بگذارند و یا با مراجعه مستقیم به ادارات صمت واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات موارد تخلف را انتقال دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه