اخبار داغ

رئیس تبلیغات روحانی در خراسان‌جنوبی و نماینده اصلاح طلب ادوار:

اینستکس، فریب‌کاری و زیان است/ این ملت، سزاوار این شرایط نیست

اینستکس، فریب‌کاری و زیان است/ این ملت، سزاوار این شرایط نیست
فعال سیاسی اصلاح‌طلب خراسان‌جنوبی گفت: اینستکس یک راهکار غیرعملی است و این راهکار یک نوع فریب‌کاری و ضرروزیان مالی است که به ما وارد می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی آیتی رئیس ستاد تبلیغاتی حسن روحانی در خراسان‌جنوبی در سال 1392 و نماینده مردم بیرجند در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: یکی از تجربه‌های ما در طول چهل سال انقلاب اسلامی این است که همواره دشمنان ما در مقابل مواضع محکم ما عقب‌نشینی کردند و اگر مواضع سستی گرفتیم آن‌ها پیش‌روی کردند و تجاوزات آن‌ها بیشتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,
زمانی که ایران ضرب‌العجل می‌دهد نباید از حرف خود عدول کند
, زمانی که ایران ضرب‌العجل می‌دهد نباید از حرف خود عدول کند, زمانی که ایران ضرب‌العجل می‌دهد نباید از حرف خود عدول کند,
 
,
وی افزود: وقتی جمهوری اسلامی اعلام می‌کند ما یک ضرب‌العجل 60 روزه داریم نباید از حرف خود عدول کند و کوتاه بیاید چراکه دشمن می‌فهمد ما در مواضع‌مان سست هستیم.
,
 
,
فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: وقتی مواضع ما محکم است، طرف مقابل جدی‌تر با ما وارد می‌شود و مجبور می‌شوند در برجام به ما امتیازات لازم را بدهند.
,
 
,
آیتی خاطرنشان کرد: اروپا تاکنون همکاری لازم را نکرده است و به جای این‌که طرف ما را بگیرد، بیشتر طرف آمریکایی‌ها را گرفته است.
,
 
,
وی اضافه‌کرد: ما باید مواضع محکمی داشته باشیم و روی این ضرب‌العجل خود ایستادگی کرده و کوتاه نیاییم.
,
 
,
اینستکس ما را از بن‌بست‌های مالی خارج نمی‌کند و نوعی فریب‌کاری است
, اینستکس ما را از بن‌بست‌های مالی خارج نمی‌کند و نوعی فریب‌کاری است, اینستکس ما را از بن‌بست‌های مالی خارج نمی‌کند و نوعی فریب‌کاری است,
 
,
نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر این‌که پیشنهاد اینستکس و راهکار مالی که اکنون اروپا داده، یک راهکار غیرعملی است، تصریح کرد: این راهکار ما را از بن‌بست‌های مالی و اقتصادی خارج نمی‌کند و یک نوع فریب‌کاری و ضرروزیان مالی است که به ما وارد می‌شود.
,
 
,
آیتی بیان کرد: برداشتن تحریم‌ها، بازشدن بازار فروش نفت، مبادلات ارزی و فعالیت‌های بین‌المللی بانکی مهم‌ترین خواسته‌هایی است که بارها در مورد آن در برجام و بعد از آن مذاکره کرده‌ایم و اکنون اروپا و آمریکا به صورت یک‌طرفه و ظالمانه جلوی همه این فعالیت‌های ما در تجارت، فروش نفت و ارتباطات مالی و بانکی را مسدود کرده‌اند.
,
 
,
قاطعیت، اروپا را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند
, قاطعیت، اروپا را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند, قاطعیت، اروپا را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند,
 
,
وی گفت: ما برای برنده‌شدن این مبارزه و این‌که اروپا را وادار به عقب‌نشینی کنیم، هیچ‌راهی جز مقاومت، قاطعیت و محکم‌بودن در مواضع خود نداریم.
,
 
,
این فعال سیاسی اضافه کرد: اگر از این شرایطی که داریم کوتاه بیاییم قطعا دشمن از این کوتاه‌آمدن ما سوءاستفاده خواهد کرد.
,
 
,
آیتی خاطرنشان کرد: در برجام تعهداتی داده شده و قراردادی بسته شده است که یک قرارداد دو طرفه است؛ ایران و شش کشور دیگر در مقابل هم قرارداد امضا کردند. زمانی که این کشورها به تعهدات خود عمل نکردند و حتی مصوبه شورای امنیت سازمان ملل را زیرپا گذاشتند، این‌جا معنا ندارد ما یک‌طرفه مفاد قرارداد را رعایت کنیم.
,
 
,
هیچ‌دلیلی برای پایبندی ایران به برجام وجود ندارد
, هیچ‌دلیلی برای پایبندی ایران به برجام وجود ندارد, هیچ‌دلیلی برای پایبندی ایران به برجام وجود ندارد,
 
,
وی گفت: ما زمانی موظف هستیم مفاد قرارداد را رعایت کنیم که اروپا و آمریکا متعهد به امضاها و قرارداد می‌بودند اما وقتی امروز نه اروپا و نه آمریکا به تعهدات خود عمل نکردند و بیش از یک سال هم از این گذشته است، هیچ‌دلیل موجهی برای این‌که ایران یک‌طرفه آن قرارداد را رعایت کند و نسبت به مواضع خود عقب‌نشینی کند، ندارد.
,
 
,
باید اینستکس تعهدی برای برداشتن تحریم‌ها باشد
, باید اینستکس تعهدی برای برداشتن تحریم‌ها باشد, باید اینستکس تعهدی برای برداشتن تحریم‌ها باشد,
 
,
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اگر اینستکس را بپذیریم اروپا باید تعهد بدهد و امضا کند که اینستکس تعهدی باشد برای این‌که تحریم‌ها برداشته شود و ما در فعالیت تجاری و مبادلات بانکی آزاد باشیم.
,
 
,
آیتی تأکید کرد: به نظر می‌رسد اروپا قادر نیست این تعهد را بدهد و از آمریکا می‌ترسد چراکه اقتصاد اروپا وابسته به اقتصاد آمریکا است.
,
 
,
وی اضافه کرد: اقتصاد چین و دیگر کشورها نیز وابسته به اقتصاد آمریکا است و ما در طول سال‌ها نه‌تنها از آمریکا و اروپا بلکه از چین، روسیه و هندوستان نیز آسیب دیدیم و از هندوستان بابت فروش نفت طلب‌کار هستیم.
,
 
,
این فعال سیاسی ضمن تأکید بر این‌که همه این کشورها وابستگی سیاسی و اقتصادی به اروپا دارند افزود: سال‌هاست که برای خط لوله گاز که قرار بوده از پاکستان به هندوستان برود مطالبه داریم و متأسفانه سایر کشورها با فشار آمریکا زیر قرارداد و امضای خود با ما می‌زنند و ما در این زمینه باید بسیار هوشیار باشیم.
,
 
,
اروپا باید طبق امضای خود در برجام تحریم‌ها را کاهش دهد
, اروپا باید طبق امضای خود در برجام تحریم‌ها را کاهش دهد, اروپا باید طبق امضای خود در برجام تحریم‌ها را کاهش دهد,
 
,
آیتی ضمن تأکید بر این‌که اینستکس به تنهایی ارزشی ندارد و نمی‌تواند ما را از بحران‌ها و بن‌بست‌های اقتصادی و سیاسی نجات دهد، گفت: اروپا باید براساس امضایی که در برجام داده و در جهت کاهش تحریم‌ها اقدام کند نه افزایش تحریم‌ها.
,
 
,
ما امروز در حلقه محاصره سخت اقتصادی هستیم/ تنها راه مقاومت است
, ما امروز در حلقه محاصره سخت اقتصادی هستیم/ تنها راه مقاومت است, ما امروز در حلقه محاصره سخت اقتصادی هستیم/ تنها راه مقاومت است,
 
,
وی با بیان این‌که ما امروز در حلقه محاصره سخت اجتماعی اقتصادی هستیم، گفت: اکنون آمریکا با صرف هزینه،‌ کشورهای عربی و همسایه را مرتب علیه ما تجهیز می‌کند که این‌ها همه نشان از این دارد دشمن به هیج‌وجه با ما سر سازگاری ندارد و تنها راه، ایستادن، مقاومت‌کردن و داشتن مواضع محکم و قاطع است.
,
 
,
نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بخش مهمی از روابط دیپلماتیک و سیاسی در دنیا رابطه‌های نیمه‌جدی و نیمه‌شوخی است؛ لبخندها، اخم‌ها، تندی‌، مهربانی، نرم و درشت صحبت‌کردن، جنبه شوخی و جدی دارد نه خیلی جدی و نه خیلی شوخی.
,
 
,
آیتی افزود: دیپلمات‌های ما بعد از 40 سال ارتباط با دنیا این چیزها را خوب یاد گرفتند. ما اکنون خوب فهمیدیم بسیاری از مذاکراتی را که دنیا با ما انجام می‌دهند، این مذاکرات کاملا جدی نیست.
,
 
,
وی گفت: در اجلاسی که 20 کشور بزرگ اقتصادی جهان عضو آن هستند بخش مهمی از مذاکرات که مذاکرات روی کاغذ است طوری برنامه‌ریزی شده که علیه ما و به نفع اسرائیل باشد و عملا هیچ حاصلی ندارد.
,
 
,
مذاکرات نوعی بازی سیاسی است
, مذاکرات نوعی بازی سیاسی است, مذاکرات نوعی بازی سیاسی است,
 
,
فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن بیان این‌که در مذاکرات معمولا یک نوع بازی سیاسی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: همانطور که رفتن ترامپ به داخل خاک کره‌شمالی یک نوع نمایش سیاسی است؛ همین نمایش‌های سیاسی گاهی ممکن است منافعی برای برخی کشورها داشته باشد اما باید توجه کنیم این نمایش‌ها یک بازی و شوخی سیاسی است و ما نباید گول این بازی‌ها را بخوریم.
,
 
,
آیتی بیان کرد: کشور ما برای رسیدن به شعار بزرگ "استقلال و آزادی" و "نه شرقی و نه غربی" هیچ راهی جز تکیه‌کردن به ملت خود ندارد و ما زمانی می‌توانیم به ملت خود تکیه کنیم که انسجام و وحدت داخلی خود را بتوانیم حفظ کنیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: آن‌چه می‌تواند سبب استحکام نظام در عرصه بین‌المللی شود این است که مسئولان، دولتمردان و ارکان نظام ما کارهایی باید انجام دهند که سبب رضایت عمومی و خوشحالی مردم شود.
,
 
,
این فعال سیاسی تأکید کرد: ما اگر نتوانیم رضایت ملت را در زمینه معیشت، اقتصاد، مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جلب کنیم حتما پشتوانه جمهوری اسلامی ضعیف می‌شود و زمانی که ضعیف شود نمی‌تواند در مقابل دشمن ایستادگی کند.
,
 
,
تنها راه استقلال، تحقق خواسته‌های ملت است
, تنها راه استقلال، تحقق خواسته‌های ملت است, تنها راه استقلال، تحقق خواسته‌های ملت است,
 
,
آیتی گفت: تنها راه‌حلی که کشور می‌تواند استقلال و آزادی داشته باشد این است که به ملت خود تکیه کند و رضایت ملت خود را جلب کند.
,
 
,
ملت بزرگ ایران سزاوار ناگواری‌ها و ناملایمت‌ها نیست
, ملت بزرگ ایران سزاوار ناگواری‌ها و ناملایمت‌ها نیست, ملت بزرگ ایران سزاوار ناگواری‌ها و ناملایمت‌ها نیست,
 
,
وی یادآور شد: ملت ما با فداکاری‌ها، جان فرزندان خود را دادند و مال خود را در راه جمهوری اسلامی ایران فدا کردند؛ این ملت بزرگ سزاوار بیکاری، گرانی، فقر، فحشا، ناهنجاری‌های سیاسی اقتصادی و اجتماعی نیست.
,
 
,
وی ادامه داد: این ملت بزرگ سزاوار این همه ناگواری‌ها و ناملایمت‌ها نیست؛ لیاقت مردم بزرگ ایران این است که دولتمردان مشکلات آن‌ها را حل کنند، آزادی‌های سیاسی را به آن‌ها بدهند و رضایت کافی از نظام داشته باشد. اگر این‌گونه باشد هیچ کشوری قادر نخواهد بود به این ایران تجاوز و یا از ایران سوءاستفاده کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه