اخبار داغ

سرپرست معاونت اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی:

واردات، قیمت شکر را کاهش داد/ توزیع ۲۹۲ تن قند طی هفته های آینده

واردات، قیمت شکر را کاهش داد/ توزیع ۲۹۲ تن قند طی هفته های آینده
سرپرست معاونت اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش واردات شکر و عرضه این محصول در کشور، قیمت آن در بازار افت محسوسی پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین قربانی، سرپرست معاونت اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگارعصراترک در رابطه با وضعیت قند و شکر در بازار اظهار کرد: برنامه توزیع 60 تن قند تنظیم بازار از محل  موجودی کارخانه الماس قند بجنورد در تاریخ 23 خرداد سال جاری تنظیم و کالای مذکور از روز 26 خرداد در 23 نقطه از شهر بجنورد در حال توزیع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امین قربانی، سرپرست معاونت اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار, عصراترک , در رابطه با وضعیت قند و شکر در بازار اظهار کرد: برنامه توزیع 60 تن قند تنظیم بازار از محل  موجودی کارخانه الماس قند بجنورد در تاریخ 23 خرداد سال جاری تنظیم و کالای مذکور از روز 26 خرداد در 23 نقطه از شهر بجنورد در حال توزیع است.,

 

,

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، قند به قیمت هر کیلو گرم چهار هزار و 300  تومان به صورت  خرده فروشی و به ازای هر سرپرست خانوار حداکثریک بسته 5 کیلویی در اختیار فروشندگان جهت ارائه به مردم قرار داده شده است.

,

 

,

قربانی اضافه کرد: با توجه به تخصیص سهمیه مناسبی از شکر ویژه خرداد ماه به خراسان شمالی، برنامه ریزی سهمیه بندی شهرستانهای استان  و تعیین شبکه جذب و توزیع  انجام شده است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شکر به وفور در 10نقطه در مرکز استان و همچنین شبکه های تعریف شده در شهرستانها توزیع می شود.

,

 

,

قربانی بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته 58 نقطه جهت توزیع  شکر در مرکز استان در نظر گرفته شده که به محض جذب سهمیه طی هفته آینده، شکر در آن مراکز توزیع خواهد شد.

,

 

,

وی گفت: لازم به ذکر است که با توجه به افزایش واردات شکر و عرضه این محصول در  کشور، قیمت این محصول در بازار افت محسوسی پیدا کرده است.

,

 

,

قربانی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان 812 هزار و 600 کیلوگرم شکر به عنوان سهمیه خانوار استان تخصیص پیدا کرد  که به صورت کامل توزیع انجام شد.

,

 

,

وی ادامه داد: همچنین در بخش سهم صنف و صنعت در این ماه 818 هزار و 800 کیلوگرم اختصاص یافت که 583هزار و 800 کیلوگرم توزیع شد.

,

 

,

قربانی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر صف های ایجاد شده در دریافت شکر و قند در برخی از نقاط بجنورد گفت: با توجه به اختلاف قیمت کالای مذکور در بازار آزاد، در ساعات ابتدایی توزیع  شاهد تشکیل  صفوف بصورت محدود در مقابل برخی از محل های عرضه بودیم که با مدیریت انجام شده این موضوع در همان ساعات اولیه توزیع مرتفع شد.

,

 

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سهمیه مناسبی برای بخش صنوف، از جمله اتحادیه های آبنبات ریزان، قنادان و واحدهای صنفی و فتیر پزی، همچنین واحد های صنعتی که شکر بعنوان مواد اولیه در تولید محصولات آن واحدها نقش دارد، برای مرکز و  تمامی شهرستانهای استان  تعیین شده است.

,

 

,

وی افزود: در رابطه با توزیع قند در استان ، مقرر شده تا 5/ 292تن قند طی هفته های آتی در شبکه توزیع تعیین شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه