اخبار داغ

پژوهشگر آمریکایی:

ایالات متحده نمی تواند برنده جنگ سایبری باشد

ایالات متحده نمی تواند برنده جنگ سایبری باشد
قدرت سایبری دولت های خارجی برای آمریکا مانند یک جعبه سیاه ناشناخته اند و جهان هر روز جهش جدیدی را آغاز می کند جنگ بعدی هم نبرد سایبری است و قطعا ایالات متحده نمی تواند در جنگ سایبری برنده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،هفته ی گذشته جمهوری اسلامی ایران حمله ی سایبری آمریکا را  بدستور ترامپ تائیدکرد اما این نوع حملات از منظر یکی از متخصصان ارشد فضای سایبری آمریکا چگونه ارزیابی می شود ؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس،, سپاس،,
کتابی تحت عنوان سرزمین تاریک بقلم کاپلان زوایایی را با ذکر تاریخچه و پیدا و پنهان حملات سایبری آمریکا آشکار می کند.این کتاب با این واقعیت قابل بررسی است که نویسنده آن فرد کاپلان روزنامه نگار حرفه ی آمریکایی  و پژوهشگر متخصص در امور امنیت ملی آن کشور با استدلال به کیفیت موضوع پرداخته است این کتاب حاوی پانزده تمام فصل با تشریح داده ها (اطلاعات) گسترش می یابد اما فصل هایی دارد که باید به آرامی و دقت خوانده شود.
,
کاپلان تاریخ سری جنگ سایبری به ما می گوید: برای جنگ الکترونیکی آمریکا، این منطقه تاریک است ایلات متحده جنگ را از داخل یک خانه شیشه ای انجام خواهد داد و باید منتظر هزاران سنگ باشد.
,
 
,
امروز جهان به سرعت در حال  توسعه و رشد است و امنیت سایبری مجموعه ای از تکنیک های سازمانی و اداری برای جلوگیری از استفاده غیر مجاز، سوء استفاده و بازیابی اطلاعات الکترونیکی و ارتباطات و سیستم های اطلاعاتی موجود در آنها بشمار آمده است تا اطمینان از در دسترس بودن فعال و ایمن و تداوم کار سیستم های اطلاعاتی و افزایش حفاظت، محرمانه بودن و رعایت حریم خصوصی اطلاعات دولتی و شخصی و اقدامات لازم برای محافظت از شهروندان و کاربران از خطرات در فضا سایبر تامین گردد.
,
در کتاب سرزمین تاریک کاپلان تاریخچه ی طولانی تهاجمات آمریکا را در حوزه ی فضای سایبری شرح می دهد.
,
 
,
نوشتن یک کتابِ جذاب پیرامون جنگ سایبری راحت نیست و کاپلان به عنوان یک مقاله نویس در حوزه ی امنیت ملی کار قابل توجهی انجام داده است. او ابعاد گسترده ای از فعالیت های آمریکا در حوزه ی ترسناک جنگ سایبری ارائه می دهد و خواننده را با شمه ای از جزئیات فنی و نمادهای اختصاری دولتی آشنا می کند.
,
 
,
این کتاب روشن می کند که دولت ایالات متحده برای بیش از یک ربع قرن در قالب یک متجاوز ظاهر شده است. کاپلان به توصیف جنگ کنترل و مدیریت سایبری فرماندهی می پردازد تلاشی برای مختل نمودن توانایی دشمن در جهت کنترل نیروهایش که سابقه ی این کار به جنگ خلیج فارس در سال 1990-1991 بر می گردد. در زمانی که رئیس جمهوری ایالات متحده «جورج بوش پدر» هرگز از کامپیوتر استفاده نمی کرد.
,

در کتاب سرزمین تاریک اینگونه نوشته شده است: امروزه امنیت سایبری یک سلاح استراتژیک در دست دولت ها و افراد است، به ویژه از آنجایی که جنگ های اینترنتی به بخش غیرقانونی منتقل شده و به تاکتیک های مدرن جنگ نوین و حملات سایبری بین کشورها تبدیل شده است به رغم اینکه آمریکایی ها و موسسات آمریکایی به شدت خود را در تیررس حملات هکرها و دیگر جرایم سایبری احساس می کنند، اما ایالات متحده خودش متجاوز شناخته شده ی در مبحث فضای سایبری است.

,
رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده درباره چگونگی تعداد حملات سایبری روزانه برای هدف قرار دادن پنتاگون توضیح داده ومی گوید: ما باید با قدرت های بزرگ سایبری همکاری کنیم و برخی از قوانین این مسیر را یاد بگیریم." از آنجایی که بازدارندگی سایبری در این دوران از نگرانی های جدی آژانس امنیت ملی آمریکا است.
,
 
,
کاپلان با بیش از 100 نفر از دست اندکاران ارشد این عرصه صحبت کرده تا یک کتاب کاربردی را درباره این موارد بسیار محرمانه تهیه کند او در این پروسه با شش مدیر سابق آژانس امنیت ملی نیز مصاحبه های دقیقی صورت داده است و از مجموعه های فعالیت پروسه ی جنگ اطلاعاتی در توسعه ی امنیت سایبری در ماموریت های نظامی مطالبی خواندنی را بازگو کرده است.
,
 
,
فرد کاپلان به شکلی زیرکانه دروازه های داخلی آژانس امنیت ملی، واحدهای سایبر پنهان در پنتاگون، گروه های اطلاعات جنگی خدمات نظامی و پرونده های امنیت ملی در کاخ سفید را بدون مرزشکنی تشریح می کند تا جزئیات فعالیت افسران، سیاستگذاران، دانشمندان و جاسوسانی که این شکل جدید جنگ را طراحی و برنامه ریزی کرده اند و بیشتر از آن چیزی که مردم می دانند را از گذشته تا دهه های آینده تفسیر کند.
,
 
,
در این کتاب داستان هایی را از جنگ خلیج فارس در سال 1991 و ایجاد اختلافات و حملات سایبری در هائیتی، صربستان، سوریه، جمهوری های شوروی سابق، عراق و ایران نقل می کند.
,
 
,
او تاکید دارد: ایالات متحده بیش از مخالفان خود به اینترنت متکی است. کاپلان می گوید: اگر امریکا یا فرماندهی سایبری ایالات متحده می خواهد یک جنگ الکترونیک را راه اندازی کند، این کار را از داخل یک خانه شیشه ای انجام خواهد داد و باید منتظر هزاران سنگ باشد.
,
 
,
زیرا در مقابل  قدرت سایبری دولت های خارجی برای آمریکا مانند یک جعبه سیاه ناشناخته اند کاپلان در یک بررسی حاصل از این کتاب می نویسد: که مقامات واشنگتن مشکل پذیرش امری ساده پیرامون این واقعیت دارند که اگر چه اینترنت ممکن است بعنوان تحقیقاتی دولتی در برنامه ایالات متحده توسعه یافته باشد، اما آن روند کاملاً در کنترل داخلی امنیت ملی نیست و روشن است که واحد های مرتبط و وزارت دفاع و تیم های «ابزار جنگ اطلاعاتی» در شاخه های نظامی و شعارهای سیاسی در کاخ سفید بصورتی قاطع مخفی نمانده و اغلب مردم می دانند که این ها کسانی هستند که آن جنگ را به راه انداخته اند واین روند فوق العاده برای ما نگران کننده است.
,

 نتیجه گیری کاپلان در پایان، جهان هر روز جهش جدیدی را آغاز می کند جنگ بعدی هم نبرد سایبری است این منطقه تاریک است آه وای برما که در آن آواره ایم.

,

ترجمه : عبدالمجید اورا

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه