اخبار داغ

بازدید کمیساریای پناهندگان سازمان ملل از آموزش فنی و حرفه‌ای اتباع در مشهد

بازدید کمیساریای پناهندگان سازمان ملل از آموزش فنی و حرفه‌ای اتباع در مشهد
مراسم بازدید هیئت دیپلماتیک و دفاتر سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از کارگاه‌های آموزشی اتباع در مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای خواهران مشهد شب گذشته برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام،مراسم بازدید هیئت دیپلماتیک و دفاتر سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از آموزش‌های اتباع در مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای خواهران مشهد شب گذشته برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

, ,

در این مراسم از فعالیت‌های آموزشی، اشتغال‌زایی، خدمات پزشکی، خدمات توانبخشی و سایر کمک‌های توانبخشی به معلولان در این مرکز فنی و حرفه‌ای بازدید به عمل آمد.

,

, ,

مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران مشهد بستری برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف اشتغال زایی برای مهاجران، از جمله سوادآموزی، ارتقای کم توانان ذهنی، کلاس‌های آموزش صنایع دستی فراهم آورده است.

,

, ,

در این مرکز به مشاغلی مانند چرم دوزی، خیاطی، کامپیوتر، تعمیرات موبایل و انگشترسازی توجه شده است.

,

شورای هماهنگی امور معلولان مهاجرین افغانستانی نیز در این بازدید ضمن تأکید بر ادامه فعالیت‌های آموزشی در زمینه های اشتغال‌زایی و ارتقای کیفی زندگی معلولان، خواهان مشارکت و اخذ تصمیم در برنامه‌های مختلف و اولویت به جامعه معلول مهاجر بودند.

,

, ,

در ادمه نیز پیشنهاد داده شد که تخصیص اعتبار مالی سالانه از سوی سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی جهت حمایت از پروژه‌های اجرایی و نیازمندی‌های حوزه معلولان مهاجر و همچنین پیگیری وعده‌های سال گذشته نیز انجام شود.

,

, ,

قابل ذکر است اداره فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از سال 90 تا 98 تعداد 1435 نفر را در89 رشته آموزش داده است که اغلب افراد آموزش دیده از مهاجرین افغانستانی هستند.

,

, ,

به گفته مسئولان اداره فنی و حرفه‌ای استان باتوجه به تنوع در زمینه‌های مختلف آموزشی و افراد آموزش دیده در مشهد، هدف تحول در ایجاد کسب وکار و همجنین تکمیل شبکه اشتغال‌زایی در تولید و عرضه کالا و خدمات است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه