اخبار داغ

امام جمعه سیراف:

شوراى نگهبان؛ پشتیبان مردم و نظام و خار چشم دشمنان است

شوراى نگهبان؛ پشتیبان مردم و نظام و خار چشم دشمنان است
امام جمعه سیراف گفت:یکى از شیوه هاى دشمن براى مقابله با شوراى نگهبان حمله و اهانت به این شورا و منتسب کردن آنها به استبداد و دیکتاتورى بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،حجت‌الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت:  شیخ زکزاکى نماد روحانیت انقلابى در کشورى نیجریه است که با وجود خفقان شدید حاکم و اقدامات سخت نیروهاى امنیتى این کشور، توانسته است امتى را تربیت کند تا در خط اصیل اسلام و سیره عملى حضرت امام(ره) و حضرت آیت الله العظمى خامنه اى (مدظله العالى) حرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس،, سپاس،,

وی ادامه داد:میلیونها نفر از مردم غرب آفریقا به واسطه اقدامات گسترده شیخ زکزاکى به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) پیوسته اند که اکثرا آنها از مقلدین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامى مى باشند.

,

امام جمعه سیراف افزود:در چهل سال گذشته، وابستگان آمریکا و اسرائیل و انگلیس در نیجریه فتنه ها و توطئه هاى مختلفى را علیه شیخ زکزاکى و پیروانش طراحى و اجرا کردند که همگى با هوشیارى شیخ زکزاکى و یارانش خنثى شد و بر قوت و عظمت حرکت اسلامى نیجریه افزود

, در چهل سال گذشته، وابستگان آمریکا و اسرائیل و انگلیس در نیجریه فتنه ها و توطئه هاى مختلفى را علیه شیخ زکزاکى و پیروانش طراحى و اجرا کردند که همگى با هوشیارى شیخ زکزاکى و یارانش خنثى شد و بر قوت و عظمت حرکت اسلامى نیجریه افزود,

    وی بیان کرد:با پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا گام دوم کاهش تعهدات برجامى ایران با افزایش سطح غنى سازى برداشته شد و از ۶۷/۳ به ۵/۴ درصد رسید. غربى ها با جار و جنجال سعى دارند ایران را از این مسیر دور کرده و مانع کاهش تعهداتش شوند. اتلاف وقت و سرگرم کردن ایران به مذاکرات بى نتیجه، یکى از اصلىترین تاکتیک هاى آنان است

,     وی بیان کرد:با پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا گام دوم کاهش تعهدات برجامى ایران با افزایش سطح غنى سازى برداشته شد و از ۶۷/۳ به ۵/۴ درصد رسید. غربى ها با جار و جنجال سعى دارند ایران را از این مسیر دور کرده و مانع کاهش تعهداتش شوند. اتلاف وقت و سرگرم کردن ایران به مذاکرات بى نتیجه، یکى از اصلىترین تاکتیک هاى آنان است, :,

عاشوری یادآور شد:در شرایط کنونى، بهترین راهبرد براى جمهورى اسلامى ایران این است که با قاطعیت و سرعت بیشترى گام هاى بعدى خود را برداشته که تنها راه بازگشت ایران، عمل آنها به تعهدات شان است.و غربىها فکر مى کردند ایران دست روى دست خواهد گذاشت و گزینهاى ندارد. خروج ترامپ از برجام ناشى از چنین محاسبه غلطى بود. آمریکایى ها تصور مى کردند ایران در مقابل فشار آنها، دست بسته است.

,

وی ادامه داد:نباید خیلى به تهدیدهاى غرب و اروپا در این مقطع زمانى وزن داد. حتى اگر مکانیسم ماشه فعال هم بشود و قطعنامه هاى شوراى امنیت برگردد، وضع تحریم ها از اینکه هست بدتر نخواهد شد. امید بستن به اینکه اروپا کارى بکند تنها زمانى معتبر است که کاهش تعهدات برجامى در حوزه هاى کلیدى به طور قوى و سریع انجام شود. در این صورت مىتوان امیدوار بود که اروپا در مقابل خواسته هاى به حق ایران سر تسلیم فرود آورد.

,

امام جمعه سیراف خاطرنشان کرد:دولت امارات اخیرا خبر از کاهش نظامیان خود در جنگ یمن داده است. مقامات اماراتى ضمن تأیید این مطلب، اعلام کردند که برنامه خروج نظامیان اماراتى از یک سال پیش تهیه شده است.

,

وی گفت:یکى از دلایل اتخاذ تصمیم خروج نظامیان از یمن توسط امارات این است که حملات پهپادى انصارالله به عربستان و هدف قرار گرفتن فرودگاه هاى سعودى باعث هراس در امارات شده است. امارات نگران است که حملات پهپادى انصارالله منجر به تحت الشعاع قرار گرفتن اقتصاد این کشور شود.

, :,

عاشوری با اشاره به توقیف نفتکش توسط انگلیس بیان کرد:جدیدترین خباثت انگلیسى ها در مورد ایران مربوط به توقیف تفتکش ایرانى است. نیروى دریایى انگلیس، بامداد روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه یک نفتکش حامل ۲میلیون بشکه نفت ایران را در سواحل تنگه جبل الطارق توقیف کرد.

,

وی تصریح کرد:. امامى که مشهدش چشم و چراغ و نور امید ما ایرانیان است و زیارت با معرفتش طبق فرموده امام صادق(ع) ثواب زیارت رسول گرامى اسلام را دارد.

,

امام جمعه شهر سیراف افزود:شوراى نگهبان؛ پشتیبان مردم و نظام و خار چشم دشمنان و بدخواهان و ۲۶ تیر سالروز آغاز به کار اولین دوره نهاد ارزشمند و انقلابى شوراى نگهبان در سال ۱۳۵۹ است.

,

وی در پایان گفت: یکى از شیوه هاى دشمن براى مقابله با شوراى نگهبان حمله و اهانت به این شورا و منتسب کردن آنها به استبداد و دیکتاتورى بوده است. در برابر همین حملات و اهانتها بود که امام راحل از شوراى نگهبان حمایت کردند و متذکر شدند که حمله به شوراى نگهبان بهخاطر حمایت از اسلام است و توهین ها در واقع به خاطر آن است که شوراى نگهبان در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت ها ایستاده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه