اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

چرا آمریکا دستور خروج برخی کارکنان خود از عراق را صادر کرد؟/ هانی زاده: آمریکا از وقوع جنگ با ایران نگران است/ عراق آماده حمایت از ایران است

چرا آمریکا دستور خروج برخی کارکنان خود از عراق را صادر کرد؟/ هانی زاده: آمریکا از وقوع جنگ با ایران نگران است/ عراق آماده حمایت از ایران است
حسن هانی زاده به کاهش نیروهای آمریکایی از خاک عراق اشاره کرد و گفت: افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا و همچنین احتمال حمله ناگهانی عراق به نیروهای آمریکایی موجب شد تا آمریکا در صدد کاهش نیروهای نظامی خود از خاک عراق شود.
[

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به کاهش نیروهای های آمریکایی از عراق اظهار داشت: بعد از یک سری اختلافاتی که بین دولت «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق و آمریکا بر سر دخالت نیروهای آمریکایی در عراق بوجود آمد و همچنین افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا و این که احتمال داشت عراقی ها به صورت ناگهانی به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کنند، بر همین اساس نیروهای آمریکایی و خود دولت آمریکا به شدت نسبت به احتمال وقوع اقداماتی علیه نیروهای آمریکایی نگران شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: تلاش های زیادی صورت گرفت که نیروهای آمریکایی در یک منطقه امنی قرار بگیرند و بر همین اساس دولت ترامپ تلاش کرد تا از رهگذر کاهش نیروهای آمریکایی به نوعی مانع آسیب پذیری این نیروها شود.

,

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: به نظر می رسد اقدامات اخیر آمریکا و همچنین افزایش تنش بین ایران و آمریکا در تصمیم گیری ترامپ و دولت آمریکا برای کاهش نیروهای آمریکایی در عراق بسیار موثر بوده است، زیرا این نیروها در صورت بروز مشکل یا جنگ بین ایران و آمریکا هدف بسیار مشروعی برای مردم عراق خواهند بود.

,

وی با بیان این که عراق پیش تر اعلام کرده بود که به آمریکا اجازه نخواهد داد که از خاک عراق علیه کشوری اقدام نظامی کند، تاکید کرد: قطعاً اگر درگیری بین ایران و آمریکا صورت بگیرد، بر روی عراق تاثیر مستقیم دارد و ملت عراق هم در این خصوص دست بسته نخواهد بود.

,

هانی زاده در پایان گفت: شرایط به گونه ای است که آمریکایی ها به خوبی از نفوذ ایران در میان مردم عراق آگاه هستند و اگر آمریکایی ها دست به یک ماجراجویی بزنند، قطعا تمام نیروهای آمریکایی در عراق آسیب خواهند دید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه