اخبار داغ

همزمان با ولادت امام رضا (ع)؛

ازدواجی از جنس سادگی با حضور ۱۲۲ زوج دانشجوی کُردستانی

ازدواجی از جنس سادگی با حضور ۱۲۲ زوج دانشجوی کُردستانی
همزمان با ولادت امام رضا (ع)، مراسم جشن ازدواج ۱۲۲ زوج دانشجوی دانشگاه کردستان با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه، دانشجویان و خانواده‌های آنان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، ازدواج هسته اولیه ایجاد خانواده و سنگ بنای جامعه انسانی است و در دین مبین اسلام از اهمیت و قداست ویژه ای برخوردار است؛ پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بسیار به این امر مقدس سفارش کرده است، در حالی که امروز ازدواج جوانان به دلایل متعدد مانند تحصیل، شغل، سربازی، مشغول بودن به امور اداری یا دولتی به تاخیر افتاده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

 

,

در سال‌های اخیر زندگی مردم به ‌ویژه در زمینه ازدواج به سمت اشرافی‌گری حرکت کرده و این نوع سبک زندگی سبب افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج در جامعه شده است، اما کاهش روابط خویشاوندی و ارتباطات خانوادگی، تغییر ارزش‌ها در جامعه، افزایش روابط دختر و پسر و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، بیکاری و نداشتن مسکن را نمی‌توان در افزایش سن ازدوج نادیده گرفت .

,

 

,

 

,

با افزایش سن از جنبه های احساسی و عاطفی افراد کاسته شده و جنبه‌های عقلانی شدت می یابد، این امر سبب افزایش توقعات شده و انتخاب همسر را دشوارتر می‌کند، از سوی دیگر با افزایش سن شخصیت فرد قوام یافته و انعطاف پذیری که لازمه سازش زن و شوهر است کاهش می‌یابد .

,

 

,

 

,

 

,

علاوه بر مشکل بالا رفتن سن ازدواج و ایجاد شکاف و فاصله سنی میان فرزندان و والدین بدون شک هر اندازه موانع پیش روی ازدواج جوانان زیاد باشد و ازدواج جوانان به تعویق بیفتد، تاثیرات منفی آن دامن جامعه را خواهد گرفت .

,

 

,

 

,

بالا رفتن سن ازدواج بی‌اعتمادی را در سطح جامعه رواج داده و منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی، بحران هاى روحى و اخلاقى می شود و در نهایت مسائل خاصی را از لحاظ اجتماعی و جمعیتی در آینده به دنبال خواهد داشت .

,

 

,

 

,

اگر جامعه از آسیب های اجتماعی رنج می برد و ازدواج جوانان به یک بحران جدی بدل شده، بی تردید سلامت خانواده دستخوش مسائلی شده که نیازمند توجه ویژه دولت و همه نهادهای اجتماعی است که جامعه را از این بحران نجات دهد .

,

 

,

, ,

 

,

هیچ محیطی را همانند دانشگاه نمی‌شود یافت که همه‌ی ابعاد زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. دانشگاه صرفاً محلی برای آموزش نیست، دانشگاه کارخانه‌ی آدم سازی‌ای است که جوان در این مکان راهی که باید در آینده بپیماید را ترسیم می‌کند و سرنوشت ساز ترین تصمیمات زندگی‌اش در این مکان گرفته می‌شود.ازدواج دانشجویی  به عنوان فرصتی مناسب که ممکن است هیچگاه و در هیچ مکان دیگری این فرصت پیش نیاید اگر درست صورت گیرد قطعا جوانان بسیاری را خوشبخت میکند.

,

 

,

 

,

اما باید در نظر داشت هر درخت آفتی را نیز به دنبال دارد. اما اگر با افت به موقع و درخور مبارزه کرد حاصلی پربار خواهیم داشت. ازدواج دانشجویی نیز به همین گونه است با وجود خوش ایندی مشکلاتی بر سر راهش وجود دارد که اگر به این مشکلات به درستی رسیدگی شود ازدواجی موفق شکل خواهد گرفت .

,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

مراسم جشن ازدواج 122 زوج دانشجوی دانشگاه کردستان با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه، دانشجویان و خانواده‌های آنان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

,

 

,

کاهش سطح توقع خانواده ها

,

 

,

رئیس دانشگاه کردستان شامگاه یکشنبه گفت: پیام این جشن تشویق و ترغیب جوانان برای ازدواج آسان است.

,

 

,

, ,

 

,

رحمت صادقی با تاکید بر لزوم تقویت این سنت حسنه در جامعه، از خانواده ها خواست تا سطح توقعات خود را کاهش دهند و به جای دخالت در زندگی زوج ها، آنان را حمایت و ارشاد کنند.

,

 

,

 

,

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان هم به جایگاه و اهمیت ازدواج در اسلام اشاره و اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت یک خانواده، وجود محبت و مودت است که با ابراز آن بنیان خانواده مستحکم و مستمر می شود.

,

 

,

 

,

حجت الاسلام محرم بیابانی افزود: مدارا با هم و برخورد خوب با زبان نرم و رفتار مناسب از عواملی است که خانواده خوب را رقم می زند.

,

 

,

 

,

, , ,

 

,

 

,

بیابانی، محبت، مودت و رفتار مناسب  را از الزامات  زندگی موفق از دیدگاه قرآن عنوان کرد و خطاب به  زوج های جوان افزود: برای ادامه زندگی مشترک  رعایت اخلاق همواره مورد توجه است.

,

 

,

 

,

تاکنون بیش از ۲۰ کارگاه و دوره برای زوجین دانشجو پیش از ازدواج برگزار شده و ۹۹ درصد از آنها این دوره‌ها را سپری کرده‌اند.

,

 

,

 

,

همچنین۱۳ زوج از این عروس و دامادها، هر دو از دانشجویان دانشگاه کردستان هستند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه